handdator

Visa fullständig version : Första deffen i mitt liv, lite råd hade suttit fint

Gonsa
2013-03-19, 18:04
Man
196 cm lång
94.5 kg
22 år

Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan. Och har gjort så i lite mer än 2 månader. Kör 1-2 cardiopass i veckan, förbränner i snitt 350 kcal per cardiopass.

Jag kör periodisk fasta, mellan 20.00(eller snararre 19.30 eftersom jag äter min stora måltid då) och 12.00 äter jag ingenting mer än möjligtvis en proteinshake ca kl 10.00 efter gympasset. Men det händer max 1 gång i veckan att jag gymmar på förmiddagen.

Så:
Till frukost äter jag aldrig något.
Lunch äter jag antingen rester (ca 300 kcal per lunch då), 30 g caseinpulver vilket är ca 150 kcal eller så tar jag en king of the day på BK(endast burgaren, minus majonäs och endast när de har nöttkött o inte kyckling) Jag äter i snitt.

Till middag på kvällen vid 19.00-19.00 äter jag ofta en rätt stor måltid. Ett exempel är 300 gram kycklingbröst, 3 kokta ägg och 250 gram keso. Ett annat exempel är 300 g lax, 3 kokta ägg och 250 gram keso. Jag dricker även ca 4-5 dl mellanmjölk om dagen

Efter varje styrkepass/cardio dricker jag 2 dl vassleprotein. Vilket är ca 46 g protein.

Äter jag för lite eller för mycket tycker ni? Har kört deff i ca 3 veckor nu och gått ner 1.5 kg men anser å andra sidan inte att jag har ökat särskilt mycket i styrka. Innan jag körde deff låg jag kanske 100-300 kcal underskott. Nu är det betydligt mer i underskott.

Jag är inte tjock på något sätt, har liiiite lite antydan till 4-pack(men endast ytterst lite) men fettet på magen och bröstmusklerna är sega att få bort.

Så lite tips och råd hade suttit fint.

Better bodies
2013-03-19, 18:10
Man
196 cm lång
94.5 kg
22 år

Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan. Och har gjort så i lite mer än 2 månader. Kör 1-2 cardiopass i veckan, förbränner i snitt 350 kcal per cardiopass.

Jag kör periodisk fasta, mellan 20.00(eller snararre 19.30 eftersom jag äter min stora måltid då) och 12.00 äter jag ingenting mer än möjligtvis en proteinshake ca kl 10.00 efter gympasset. Men det händer max 1 gång i veckan att jag gymmar på förmiddagen.

Så:
Till frukost äter jag aldrig något.
Lunch äter jag antingen rester (ca 300 kcal per lunch då), 30 g caseinpulver vilket är ca 150 kcal eller så tar jag en king of the day på BK(endast burgaren, minus majonäs och endast när de har nöttkött o inte kyckling) Jag äter i snitt.

Till middag på kvällen vid 19.00-19.00 äter jag ofta en rätt stor måltid. Ett exempel är 300 gram kycklingbröst, 3 kokta ägg och 250 gram keso. Ett annat exempel är 300 g lax, 3 kokta ägg och 250 gram keso.

Äter jag för lite eller för mycket tycker ni? Har kört deff i ca 3 veckor nu och gått ner 1.5 kg men anser å andra sidan inte att jag har ökat särskilt mycket i styrka. Innan jag körde deff låg jag kanske 100-300 kcal underskott. Nu är det betydligt mer i underskott.

Jag är inte tjock på något sätt, har liiiite lite antydan till 4-pack(men endast ytterst lite) men fettet på magen och bröstmusklerna är sega att få bort.

Så lite tips och råd hade suttit fint.
Jag kör på ca 2000 kalorier / dag vid "deff". Försöker få i mig mot 2 g protein/kilo. Är 187 lång och väger 100-103 "off season". Vägde dock 105,5 då jag startade deff i torsdags. Försöker träna lika som tidigare märkte dock i dag att jag inte orkade lika många set men då fick man minska lite på vikterna.
Tror också att man lär sig av erfarenheter. Det som passar en själv passar kanske inte någon annan.

nitz
2013-03-19, 18:26
Det är svårt för många att öka i styrka under deff ;).
Annars: är det något du är onöjd med i upplägget för tillfället?

Jeml
2013-03-19, 18:30
jag hade siktat på större underskott. det blir så jäkla långdraget att deffa om man går ned 0,5kg/vecka tycker jag.

räkna med att du inte kommer öka i styrka på deff.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Gonsa
2013-03-19, 19:17
Det enda som jag inte är nöjd med under min deff är att jag är så satans sugen på onyttiga saker fre-sön. En vanlig lördag kan jag ha ca 500 kcal i överskott. OCh det är snarare att det är chips och pommes som jag äter än "riktigt mat" som när man bulkar. Har dock gått ner 0.4-0.5 kg per vecka de senaste 3 veckorna. Kanske kan gå ner än mer om jag slutar vara så onyttig på helgerna, men är svårt som fasen.

Wzup2u
2013-03-19, 21:02
skulle inte tro helgerna gör så mkt i det stora hela... inte med endast 500kcal viktigt medgodhter och ätardag under deff.. dock tkr jag deff kan gå ut på att äta bäde nyttigt och onyttigt bara att råkna underskott så e det deff. och lite extra proteiner.