Visa fullständig version : Sett detta? Helt SJUKT bra ny svensk youtube-serie
Vet att man ska posta i Youtube-tråden men det här förtjänar sin egen tråd, eftersom det är en hel serie.
Alltså jag måste bara ge lite cred till de här killarna. Det är inte ofta jag ser något jag verkligen gillar på tuben men detta är fan det bästa på länge. Det är alltså 2 killar som gör sjuka saker för att bli av med sina sociala rädslor. (Kolla trailern)
Trailern:
ZKWt8mlQZCI
Avsnitt 1 (bäst egentligen):
eSuJ04Q8akc
Känner igen mig så jävla mycket! Precis som de säger, känner mig så sjukt begränsad.
Någon mer som följer dom eller? Blir sjukt inspirerad att ta tag i mitt liv alltså. Varför ska det vara så sjukt jobbigt att gå utanför sin bekvämlighetszon?
Verkar mycket intressant och kul!
Flippmode
2013-03-19, 16:20
Japp thats the shit, sysslar själv med självutveckling! Träffad de där grabbarna i somras när jag precis började komma igång. De var mycket trevliga å erbjöd sig o hjälpa till :)
Rekommenderar dig TS att börja göra liknande grejer, spec det har att kunna prata med vem man vill, när man vill är GRYMT. Skicka PM, eller fårga här om det är nått du undrar ^^
WHITEFOLKS
2013-03-19, 17:13
Social frihet aka ragga on dem bitchezz
Flippmode
2013-03-19, 17:15
Social frihet aka ragga on dem bitchezz
aka ur jelly brah!
Doctor Snuggles
2013-03-19, 17:22
Det osar pubertal yolo om denna tråd.
klart dom är coola men dom är så jävla ursäktande och mesiga, men men, good shit
Såg bägge avsnitten och känner mig väldigt positiv och glad efter det. Skön inställning hos grabbarna och allmänt härliga videos! :D
WHITEFOLKS
2013-03-19, 17:49
aka ur jelly brah!
Vad är jag jelly på brah? Har missat att jag är syltig sjelf.
billmaier
2013-03-19, 17:52
Avsnitt 2
MRO3BukoVJg
nice ska kolla avsn 1 nu kikade igenom trailer thnx for the tip...
Avsnitt 2
MRO3BukoVJg
Fan vad nice, hade missat deras nya avsnitt! Är det någon som ärligt talat kan säga att de plockat upp en tjej på dagen?
Fan vad nice, hade missat deras nya avsnitt! Är det någon som ärligt talat kan säga att de plockat upp en tjej på dagen?
Ja.
Om du med "plockat upp" menar att ta nummer osv.
Edit: Sköna killar, har sett korta klipp av dem på tuben tidigare. Kul att de gör längre avsnitt :)
Loftolle
2013-03-19, 22:00
Tack för tipset! Påminde mig om att fortsätta att utmana mig själv på fler plan än inom träningen.
Challenge accepted ;)
SocialFrihet
2013-03-20, 10:30
Roligt att se en tråd om serien! Kul att ni gillar det folk :)
Det är som sagt en serie om personlig utveckling med inslag av humor. Det kommer vara 12 avsnitt och sedan ett bonusavsnitt som avslutning. Vi släpper nytt varje måndag och på onsdagar kommer lite random klipp. Vi har ett klipp som kommer om några veckor som är riktigt riktigt roligt, kan inte avslöja mer än så!
Svarar gärna på frågor om ni har några eller om ni har kritik så släng ut det här!
Vi åker runt lite och föreläser på universitet nu några månader framöver så hoppas vi ses!
/Carl
Social frihet = ragga på brudar? Ok.
Jag har fått dejt med en expedit på H&M senast jag lade manken till. Har frågat mig till dejter något annat tillfälle också. Men jag bryr mig inte i tillräckligt hög grad för att göra det på löpande band.
Lustigt nog är det inte svårt, tvärtom nästan lättare till vardags för man kommer in lite "under the radar". Hemligheten är att göra det helt odramatiskt och att se det för vad det är. Ta bort meningen från orden när du säger dem och se dem för vad de är, ord. Dessutom, gör det rakt och bestämt. Det är väldigt avväpnande och charmigt i tjejens ögon.
"Hej, du är skitsnygg tycker jag. Vad sägs om att ta en fika". < smågullig formulering vinner.
Men jag måste säga att jag förstår inte riktigt poängen med alla stunts, fastän det säkert kan vara väldigt befriande och öka självförtroendet. Känns lite väl självfixerat och yolo, men den nya generationen är väl sådan.
Sevenzius
2013-03-20, 13:31
Uppenbarligen för att det var något dom var rädda för, om du nu inte är rädd för att skämma ut dig i allmänna sammanhang är det toppen för dig, många av oss andra är däremot det
Flippmode
2013-03-20, 17:56
Social frihet = ragga på brudar? Ok.
Det är det väl? En jävla frihet o kunna gå fram o prata med vem man vill.
SocialFrihet
2013-03-20, 22:09
Tjena!
Jag har fått dejt med en expedit på H&M senast jag lade manken till. Har frågat mig till dejter något annat tillfälle också. Men jag bryr mig inte i tillräckligt hög grad för att göra det på löpande band.
Lustigt nog är det inte svårt, tvärtom nästan lättare till vardags för man kommer in lite "under the radar". Hemligheten är att göra det helt odramatiskt och att se det för vad det är. Ta bort meningen från orden när du säger dem och se dem för vad de är, ord. Dessutom, gör det rakt och bestämt. Det är väldigt avväpnande och charmigt i tjejens ögon.
"Hej, du är skitsnygg tycker jag. Vad sägs om att ta en fika". < smågullig formulering vinner.
Men jag måste säga att jag förstår inte riktigt poängen med alla stunts, fastän det säkert kan vara väldigt befriande och öka självförtroendet. Känns lite väl självfixerat och yolo, men den nya generationen är väl sådan.
Det är alltid svårt att säga vad som funkar och på vem det funkar tycker jag men att vara så avslappnad man kan är ju oftast ett vinnande koncept och det kunde vi inte vara förr. Vissa har lättare för att våga prata med tjejer än andra. Jag och Nils vågade inte göra det för 3 år sedan iaf.
Om du menar hur vi tar kontakt genom de så kallade "stuntsen" så ville vi bara visa att det spelar mindre roll vad man gör eller vad man säger för att ta kontakt, bara man gör något. Och att få henne att skratta brukar såklart alltid hjälpa till.
Om du syftar på att vi skriker, lägger oss på gatan och de sakerna så har det hjälpt oss att utöka vår bekvämlighetszon väldigt mycket och därmed våga mer.
Mvh Carl
Humor is king.
Men jag antar att ni är rätt inne på PUA-grejen sedan tidigare?
SocialFrihet
2013-03-20, 23:51
Humor is king.
Men jag antar att ni är rätt inne på PUA-grejen sedan tidigare?
Ja vi "kommer från den världen" så att säga. Boken The Game var det som tog oss in på personlig utveckling men sen förstod vi hur den påverkade oss på fel sätt.
Ja vi "kommer från den världen" så att säga. Boken The Game var det som tog oss in på personlig utveckling men sen förstod vi hur den påverkade oss på fel sätt.
Ja, det verkar vara många som gjort den resan som läst boken. Från utstuderade tekniker som kan kännas rätt manipulativa till något slags naturligt "game" som är snällare och trevligare. Att skapa attraktion helt enkelt.
Lite småkul att kolla på era grejer dock.
SocialFrihet
2013-03-21, 00:10
Ja, det verkar vara många som gjort den resan som läst boken. Från utstuderade tekniker som kan kännas rätt manipulativa till något slags naturligt "game" som är snällare och trevligare. Att skapa attraktion helt enkelt.
Lite småkul att kolla på era grejer dock.
Ja, vi är många osäkra killar i "communityt" haha... Du verkar också läst en del inom ämnet eller?
älskarcola
2013-03-21, 00:14
Svenskar är så mesiga lul. (oftast)
Knatcharn
2013-03-21, 16:29
Fan vad sjukt, känner en av tjejerna. Stockholm är litet :d Kul initiativ i alla fall!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.