Visa fullständig version : HJÄLP!! Första deffen(15år)
Wb986115
2013-03-18, 21:34
Tja jag är en 15årig kille som vägger 69kg och är 177cm lång, jag tränar fotboll 4 gånger i veckan och är inte tjock men är lite mullig och jag skulle vilja gå ner 5-10kg tills sommaren och få fram sexpacket. Så här är mina frågor.
1.Vad ska jag äta och när ska jag äta det??
2.Hur ska jag träna och när?? (ge gärna exempel på övningar)
3.Finns det något kalori snålt typ godis/snacks eller liknande till lördagen??
4.Kan man dricka hur mycket Cola Zero som helst utan att få i sig så många kalorier.
Jag vill helst kunna göra allt hemma eller i löparbanan:)
Tacksam för svar:)
Provrörsbarn
2013-03-19, 01:03
googla runt lite så får du svar på det mesta av dina frågor.
Blindguard1
2013-03-19, 01:29
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Tja jag är en 15årig kille som vägger 69kg och är 177cm lång, jag tränar fotboll 4 gånger i veckan och är inte tjock men är lite mullig och jag skulle vilja gå ner 5-10kg tills sommaren och få fram sexpacket. Så här är mina frågor.
1.Vad ska jag äta och när ska jag äta det??
2.Hur ska jag träna och när?? (ge gärna exempel på övningar)
3.Finns det något kalori snålt typ godis/snacks eller liknande till lördagen??
4.Kan man dricka hur mycket Cola Zero som helst utan att få i sig så många kalorier.
Jag vill helst kunna göra allt hemma eller i löparbanan:)
Tacksam för svar:)
1. Mindre Kcal än vad du gör av med, sen spelar det ingen roll vad det är. Självklart är det att föredra att få i sig tillräckligt med protein samt att inte alla kalorier kommer från godis. Men det är mer för välbefinnande och kroppens skull än den faktiska vikten.
3. Träna det du trivs med, Det är svårt att säga att en specifik övning skulle vara bättre än en annan. Styrketräning är ju bra för att bibehålla muskelmassa under vikt nedgång.
4. Grönsaker med dipp? proteinpudding/fluff på Kasein.
5. Läs innehållsförteckningen och näringsinnehållet på förpackningen så borde du få svar nog.
Wb986115
2013-03-20, 21:03
Snälla behöver hjälp
Reaper123
2013-03-20, 21:13
Snälla behöver hjälpLäste du inlägget av beemel och Blindguard1?
Kan även tycka en deff på 69kg @ 177cm när du är 15 år låter vansinne, se till att bygga när du kan... kommer flera sommarlov! För du lär knappast ha nån direkt massa att skryta om ifall du känner dig "ur form" på denna vikt!
Tycker det är väldigt tidigt, du är så ung och din kropp växer förmodligen fortfarande även utan seriös träning. Och 69 kilo på 177 låter ej lovande för en deff. Mitt tips är att ha tålamod och börja träna seriöst redan nu fram tills du är 20. Dvs, 5 år. Om du ska göra det hemma så blir det väl svårt. Personligen tycker jag ej man ska dieta under 20 år, då din kropp behöver alla näringsämnen i din ålder, förstör inte dig själv och njut istället. Tips börja på ett gym, träna hårt resultat kommer komma ganska snabbt i början. Gör det till en hobby/livsstil. Sätt ett mål över år, många år.
Wb986115
2013-03-21, 20:02
Okej jag fattar :) Tack för svaren;)
Andy.da.wohoo
2013-03-21, 21:03
Kan inte annat än hålla med Freddy2, att deffa när man väger 69kg på 177cm låter lite fel. Jag tror att du kommer få bättre resultat av att istället börja styrketräna någon gång i veckan, bygg upp lite biceps, bröst och givetvis resten av kroppen (ÄVEN ben, fast du tränar fotboll) så ska du nog se att det händer grejer med kroppen :)
KalleTeodor
2013-03-21, 22:23
bygg för i helvede. du är i den gyllene åldern, du ska ligga på kcal plus varje jävla dag grabben. BYGG!!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.