Visa fullständig version : EAA istället för frukost?
Tjena
Om man ska gymma på morgonen, är det bättre att käka havregrynsgröt+whey 1 timme innan för att sedan ta EAA exakt innan och efter. Eller är det bättre att ta EAA exakt innan och skippa havregrynsgröten och whey?
vad tror ni är bäst?
tror ni jag kommer prestera bättre dvs :) om jag endast tar EAA innan så tar jag det också direkt efter för att cirka 1h senare äta en ordentlig måltid
Reaper123
2013-03-18, 22:16
Eftersom du lagt tråden i diet-deff-delen så antar jag du är ute efter att tappa i fettvikt?
Då är det kcalintaget utslaget över dagen som är det viktiga, inte vad du äter till frukost.
Är det däremot för maximal prestation så föreslår jag att du provar dig fram, helt omöjligt att veta vad som funkar bäst för dig...
Jag tex har inte ätit någon fast föda (förutom snabba kolhydrater) före träning på typ ett halvår och funkar fin-fint, men vet vissa som inte ens skulle tänka tanken att träna utan mat i magen!
Eftersom du lagt tråden i diet-deff-delen så antar jag du är ute efter att tappa i fettvikt?
Då är det kcalintaget utslaget över dagen som är det viktiga, inte vad du äter till frukost.
Är det däremot för maximal prestation så föreslår jag att du provar dig fram, helt omöjligt att veta vad som funkar bäst för dig...
Jag tex har inte ätit någon fast föda (förutom snabba kolhydrater) före träning på typ ett halvår och funkar fin-fint, men vet vissa som inte ens skulle tänka tanken att träna utan mat i magen!
ja, jag är ute efter att tappa fettvikt men det är inte så relevant för jag har koll på mitt kcalintag osv... det jag syftade på var mer om jag får bättre effekt(prestation) om jag tar EAA på tom mage eller om jag äter frukost och sedan EAA 1h senare
Eversmooth
2013-03-19, 09:10
Det kan endast du själv svara på, det är högst individuellt. Själv föredrar jag alltid riktig mat framför tillskott, i synnerhet när jag har för avsikt att träna.
Jag skulle själv kört vassle eller eaa, men mest för att jag tycker det är ett smidigare upplägg.
Du får prova dig fram vad du tycker fungerar bäst på alla plan.
Reaper123
2013-03-19, 09:43
ja, jag är ute efter att tappa fettvikt men det är inte så relevant för jag har koll på mitt kcalintag osv... det jag syftade på var mer om jag får bättre effekt(prestation) om jag tar EAA på tom mage eller om jag äter frukost och sedan EAA 1h senareAlltså EAA är samma sak som att få i sig aminosyror via fast föda, den stora skillnaden är att du bara behöver ta ~10g för att maximalt stimulera din proteinsyntes...
Det är knappast ett mirakelmedel, men tar själv endast EAA på "fastande" mage... känns lite som kaka-på-kaka att äta en komplett måltid och kort därpå dricka EAA, då skulle jag istället föreslå vassle!
Här borde du hitta svar på alla dina funderingar:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.