Visa fullständig version : Gå ner i fettprocent
Hallå...
Vad tror ni finns det någon som helst möjlighet att gå ner minst 3,2 % kroppsfett på 6 veckor ?
för 6v sen var jag till en och gjorde en mätning med en kaliper och fick resultatet 21,3 % och idag vart det 19,3 . Har tränat ganska hårt och ätit bra dom här veckorna. men jag har inte kört nån kondition alls den här tiden.
Så jag tänkte om jag tränar å äter som jag gjort + att jag lägger till ca 3 konditions pass i veckan kan det då vara nån som helst möjlighet att lyckas med det ?
:confused:
Jag skulle säga- ja. Hur stort underskott kör du på?
Jag gissar att du måste ner lägre i energiintaget. Inte mycket mer, men ett par hundra.
Du behöver inte köra kondition om du inte vill/tycker det är kul!
Allmän regel att följa vid deff: Kör tungt. Vad är det? Jo typ 5 reps. Du vill att kroppen behåller muskelmassan då du ligger på ett underskott. Ett bra kvitto på det är om du inte minskar i styrka. Då har du din muskelmassa kvar.
Tänker inte ens spekulera i om det går eller inte det beror mycket på dig och speciellt på 2 saker. Din kost och ditt styrketränande. Inte konditionen, om du inte äter lite extra då.
Jo en sak till som jag undrar över . Jag har tagit
Bcaa före gym och whey 100 efter men har nu
Skaffat craze ska ja dricka både bcaa och craze före
Träning eller bara craze ?
Jo en sak till som jag undrar över . Jag har tagit
Bcaa före gym och whey 100 efter men har nu
Skaffat craze ska ja dricka både bcaa och craze före
Träning eller bara craze ?
Hur nära inpå träningen äter du innan?
jag tränar på morgonen oftast så jag äter lite yogurt och ett ägg till frukost typ 45 min innan träning
Holmeros
2013-03-19, 11:52
Jag gissar att du måste ner lägre i energiintaget. Inte mycket mer, men ett par hundra.
Hur kan du veta det utan att veta hur kalori-ut ser ut för TS..? *whatever*
Hur kan du veta det utan att veta hur kalori-ut ser ut för TS..? *whatever*
han skrev i första+tredje inlägget att han gått ned 2% bf på 6v då han legat på 2050 kcal.
Å så kör 5-6 styrke pass per vecka
Å så kör 5-6 styrke pass per vecka
Jag kör 5-6 pass per vecka . Ska de ju stå
Holmeros
2013-03-19, 15:49
han skrev i första+tredje inlägget att han gått ned 2% bf på 6v då han legat på 2050 kcal.
Om man nu tycker det är så enkelt så borde TS redan ha sitt eget svar? Det är ju i så fall ganska enkel matematik.
Min poäng var bara att det krävs lite mer information att gå på för att kunna dra slutsatsen att man äter för mycket.
Om TS hade tränat 3 pass i veckan och därefter lever ett helt stillasittande liv så får ju dieten/deffen resultat X.
Om TS tränat 7 pass i veckan, har ett fysiskt krävande arbete och har en väldigt hög aktivitetsnivå hade 2050 kcal varit ett extremt lågt intag.
Rent matematiskt så behöver du gå ner mindre KG fett för att minska din fett% med samma %-enhet ju mindre du väger. Dock blir det både svårare psykiskt att dieta, samtidigt som det blir svårare att behålla muskelmassa.
Äsch skit sak samma ..
Jag vet ju hur dessa veckor gick. Och om jag fortsätter på samma sett fast med 3 lite kortare intervall pass också så borde det bli bättre än 2 % i varje fall
säger till mej själv ÖKA FÖR FAN !..
Men ingen av er som kan tala om för mej om jag ska ta både craze och bcaa före träningen ? eller bara craze ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.