handdator

Visa fullständig version : Kärlekshandtag och bukfett

telta
2013-03-17, 11:16
Tjäääääänare!

Jag har nu deffat i ca. 2.5 månad och fått fram fina resultat men saken är nu att jag har en del fett på sidan och längs ner på magen. Jag har förövrigt 2.5 månad kvar (maj) att deffa. Skulle jag då behöva träna kondition, eller räcker det med att lyfta på underskott?

Tacksam för svar :)

Provrörsbarn
2013-03-17, 11:20
Tjäääääänare!

Jag har nu deffat i ca. 2.5 månad och fått fram fina resultat men saken är nu att jag har en del fett på sidan och längs ner på magen. Jag har förövrigt 2.5 månad kvar (maj) att deffa. Skulle jag då behöva träna kondition, eller räcker det med att lyfta på underskott?

Tacksam för svar :)

Det räcker med kcalunderskott. Fettet som sitter längst ner på magen kan vara bra segt att få bort tycker jag ;P

telta
2013-03-17, 11:23
Även för de på sidan? Min tanke är att jag inte ska få massa valkar när jag sitter ner ^^

Provrörsbarn
2013-03-17, 11:32
Även för de på sidan? Min tanke är att jag inte ska få massa valkar när jag sitter ner ^^

Jag hade inte så mkt där när jag började deffa. Men det brukar vara där som fettet sitter kvar länge. Ett mål jag hade med deffen var just att bli av med den lilla lilla putmagen jag hade. Trodde aldrig den skulle försvinna, tappade fett överallt men inte där. Men tillslut började det försvinna och då gick det faktiskt ganska fort, och väldigt motiverande!

telta
2013-03-17, 12:28
Jag hade inte så mkt där när jag började deffa. Men det brukar vara där som fettet sitter kvar länge. Ett mål jag hade med deffen var just att bli av med den lilla lilla putmagen jag hade. Trodde aldrig den skulle försvinna, tappade fett överallt men inte där. Men tillslut började det försvinna och då gick det faktiskt ganska fort, och väldigt motiverande!

Schyst :D Aja har som sagt 2.5 månad kvar, får väl se mer mot mitten av april om jag behöver löpa som en antilop eller inte :p

Madrock
2013-03-18, 15:47
Jag vet inte om detta är sant men någonstans (kommer inte ihåg vart) läste jag att där finns olika typer av fett. Och ena typen av fett är trögt d.v.s att där är sämre blodcirkulation. Den typen av fett finns t.ex. på sidan av magen, så kallat "kärlekshandtagen". Oftast om man känner med händerna på sidan av magen så är man kallare där än på andra delar av magen och det är för att där är sämre blodcirkulation. Därför är det också svårare att bli av med det.

Men som jag skrev först så vet jag inte om detta är sant och har inte kollat vidare in i det.