Visa fullständig version : Tråden för Clash of Clans ( med fokus på kolozzeum's egen klan ! )
Hej allesammans !
Efter att ha varit fri från mobilspel i drygt ett år är jag nu fast i igen ...
Denna gång är det cupercell's pärla Clash of Clans som fångat mig, och jag är övertygad om att jag ej är ensam där ute.
Jag har därmed skapat oss en klan, den heter kort och gott kolozzeum och är öppen för alla i nuläget. Jag välkomnar därför er nu med öppna armar in i kolo gemenskapen även i Clan's världen och hoppas ni vill röva och plundra det digitala tillsammans med mig. *flex*
Om vi lyckas samla ett gäng kan detta faktiskt bli stort, med tanke på den organisationsförmåga och planering vi borde kunna få till. Så lämna eran nuvarande trygga mysiga klan och kom istället till detta ädla forums legioner !
I WANT YOU to fight and pillage for Kolozzeum ! :hbang:
I denna tråd diskuterar vi även vad vi tycker om spelet, ställer frågor rörande spelet och lämnar våra åsikter angående rykten, uppdateringar samt övrigt som rör Clash of Clan's.
Jag avskyr det och förstod inte ett skit så jag har redan gett upp
Förstod inte ?
Det är ju så pass rakt på sak som det går, bygg en by, krossa andra spelares byar ?
Fishtank
2013-03-17, 05:58
Kommer jag ihåg det imorgon kan jag offra mig på det.
Enbart för dig Vivaldi. No homo.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
skall jag börja spela så måste jag dra ihop 40k i guld för att bygga upp clanslottet för att kunna gå med ... sen kan man styra gubbarna tycker dom mest springer och slår på idiotsaker och där av ser till att dö
Fishtank
2013-03-17, 13:05
Men bah finns ju inte till Android.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
skall jag börja spela så måste jag dra ihop 40k i guld för att bygga upp clanslottet för att kunna gå med ... sen kan man styra gubbarna tycker dom mest springer och slår på idiotsaker och där av ser till att dö
Jag sponsrar bro/broette !
De har ju olika targets, barbarer är tja ... barbarer medan jättar går på murar, torn defenses etc och wallbreakers .. ja spränger murar
kommer jag ihåg det imorgon kan jag offra mig på det.
Enbart för dig vivaldi. No homo.
Sent from my gt-i9300 using tapatalk 2
<3
Mod får gärna flytta denna kommentar till andra kommentar i tråden !
Insåg så här i efterhand att det kanske är många som skulle vilja börja, men eventuellt känner sig osäkra på hur man spelar det.
Därför slänger jag här iväg en snabbguide till hur man kommer igång.
Clash of Clans har ett liknande upplägg med många andra strategispel och många saker liknar mycket age of empirex etc.
Guld: Används till byggnader och lite allt möjligt
Elixir: Används mestadels till saker relaterade till dina trupper
Dark elixir: Får du inte förrän extremt sent så bry dig ej om detta
Gems: De "riktiga pengarna" i spelet, skit i att köpa dessa, slå sönder stenar/träd för att eventuellt få tag i några, jag lyckades farma till mig en ytterligare builders hut på detta viset ( ANVÄND EJ FÖR ATT SNABBA PÅ BYGGANDE )
Fokusera på resurser med fokus på guld i början, ha ALLTID en guldgruva på gång då dessa gör att du kommer kunna bygga bättre försvar och övriga byggnader, elixir används huvudsakligen för att träna trupper/uppgradera guldgruvor.
Då det gäller trupper, fokusera på att bygga upp en höglevlad barack för jättar och wizards, samt två små för mindre trupper såsom archers och barbarians. Lägg därefter elixir/guld på att uppgradera dina trupper så snabbt som möjligt i laboratoriet. I efterhand kommer din primära inkomstkälla vara slakt av fiendeby så detta är viktigt, jag tycker o men mix av jättar, wizards och archers då jag anfaller. Skaffa så många camps du kan i level tre för en billig och massiv arme.
Då det gäller försvar bör dina prioriteringar vara följande:
Mortar ( aoe dmg, nuff said )
Archer Tower ( skjuter snabbt, gör ont och fungerar som anti air med grym range)
Walls ( uppgradera uppgradera UPPGRADERA )
Canon ( ditt försvars tanks, gör ont med mycket hp men snäppet slöare än archer och anfaller bara mark )
Wizard Tower ( aoe med svinhög damage men liten range )
Air defense ( köp level ett men vänta till sist med att uppgradera denna
I låg level bör du inte bry dig för mycket om trophies, skydda hellre dina resurser tills du nått town hall lvl 5 då det eventuellt kan börja bli värt att fokusera på att skydda din town hall.
Hoppas detta hjälper er att komma igång och kriga med mig !
Dyrgripen
2013-03-18, 17:25
Har precis börjat, hur lägger man till folk som vänner/ansöker till klanen? Det står att den inte hittar "kollozeum"
David Brent
2013-03-18, 17:30
Har precis börjat, hur lägger man till folk som vänner/ansöker till klanen? Det står att den inte hittar "kollozeum"
Provat med "kolozzeum"?
Dyrgripen
2013-03-18, 17:36
Provat med "kolozzeum"?
Haha, där var man inte vass. *grr*
Dyrgripen
2013-03-18, 17:39
Hur ansökar man om att få joina då? Hittar inte det när jag väll kommit in på klanen, haha..
Hur ansökar man om att få joina då? Hittar inte det när jag väll kommit in på klanen, haha..
Uppe i högra hörnet !
Klanen heter kolozzeum och har en röd/vit sköld ( röd svart fanns ej )
Förövrigt where you all others at ??? Vi är hittills två modiga man starka !
Dyrgripen
2013-03-18, 19:28
Uppe i högra hörnet !
Klanen heter kolozzeum och har en röd/vit sköld ( röd svart fanns ej )
Förövrigt where you all others at ??? Vi är hittills två modiga man starka !
Kom på att man måste kirra klanhuset för 40papp först..
Smart kille
Raschmus
2013-06-04, 07:05
Hur går det för er??
Raschmus
2013-08-15, 07:27
Hur mycket pengar har ni lagt på gems?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.