zime
2004-02-21, 07:13
Måltidsplanering
Jag har gjort stora ändringar på hur jag äter den senaste månaden, har gjort det misstaget att skippa kosten och bara fokuserat på träningen. Detta har gjort att jag inte har gjort några större ökningar.
Har tidigare bara ätigt: Frukost, skollunch, middag, och kanske något lätt innan jag ska sova.
Men nu har jag tänkt ta mig själv i kragen och har nu börjat äta ungefär så här:
07:00 – M1: Fil + flingor/mysli eller gröt + mackor + protein drink.
10:00 – M2: Frukt+juce + grov macka.
11:00-12:30 - M3: Skollunchen varierar i tid, Det som bjuds + protein drink.
16:30 – M4: Kött med pasta, ris eller potatis.
18:00-19:30 – Träning + Gainer(extra protein)
20:00 - M5: Kött med pasta, eller ris + mackor.
22:00 – M6: macka & mjölk.
Meningslösa fakta: ;)
Ålder: 17
Längd: 1.70
Vikt: 73
Vill mycket gärna ha synpunkter och idéer på vart jag kan göra ändringar och förbättringar. Är själv lite osäker på om det är bra att äta ett varmt mål vid åtta tiden på kvällen?
Kanske även några tipps på vad jag kan slänga in mellan dom varma målen. :)
// Simon
Jag har gjort stora ändringar på hur jag äter den senaste månaden, har gjort det misstaget att skippa kosten och bara fokuserat på träningen. Detta har gjort att jag inte har gjort några större ökningar.
Har tidigare bara ätigt: Frukost, skollunch, middag, och kanske något lätt innan jag ska sova.
Men nu har jag tänkt ta mig själv i kragen och har nu börjat äta ungefär så här:
07:00 – M1: Fil + flingor/mysli eller gröt + mackor + protein drink.
10:00 – M2: Frukt+juce + grov macka.
11:00-12:30 - M3: Skollunchen varierar i tid, Det som bjuds + protein drink.
16:30 – M4: Kött med pasta, ris eller potatis.
18:00-19:30 – Träning + Gainer(extra protein)
20:00 - M5: Kött med pasta, eller ris + mackor.
22:00 – M6: macka & mjölk.
Meningslösa fakta: ;)
Ålder: 17
Längd: 1.70
Vikt: 73
Vill mycket gärna ha synpunkter och idéer på vart jag kan göra ändringar och förbättringar. Är själv lite osäker på om det är bra att äta ett varmt mål vid åtta tiden på kvällen?
Kanske även några tipps på vad jag kan slänga in mellan dom varma målen. :)
// Simon