Visa fullständig version : Champions League slutspel 2013
MackeJuve
2013-03-15, 12:30
Nu är lottningen av kvartsfinalerna klar;
* Malaga - Dortmund
* Real Madrid - Galatasaray
* PSG - Barcelona
* Bayern Munchen - Juventus
Vad tror vi? Även semifinalerna lottas, så ett slutspelsträd existerar ej.
Dortmund lär köra över Malaga, Galatasaray är bra men Real FÖR bra så blir Madrid vidare där. PSG tror jag kan skrälla mot Barcelona, även om de är underdogs. Vore sinnessjukt mäktigt om Zlatan kommer tillbaka efter avstängningen och sänker Barca på Camp Nou. Jag är juve-supporter och tror givetvis på dem, även om det är det lag jag ville ha minst efter Barcelona.
Dortmund kör över malaga, Real tar Galatasaray, Barca kommer leka med PSG(tror dock det blir målrikt men PSG's försvar är inte sammanspelta även om Thiago Silva kan styra upp det) Bayern BÖR ta juventus men dem såg väldigt ostabila ut mot Arsenal senast!
Det blir roliga matcher även om jag hade hoppats på Barca - Real för ovanlighetens skull :D
Akerhage
2013-03-15, 12:43
Tror på Tyskland och Spanien här!
Fetmarkerar lagen jag tror på. Förhoppningsvis förnedrar Messi PSG och Zlatan så att AB kan sluta och jämföras dem hela tiden.
Nu är lottningen av kvartsfinalerna klar;
* Malaga - Dortmund
* Real Madrid - Galatasaray
* PSG - Barcelona
* Bayern Munchen - Juventus
bigtraps
2013-03-15, 12:49
Dortmund, Real, Barca och Bayern vidare
MackeJuve
2013-03-15, 13:01
Ni underskattar Juve :) Tycker det är en 50/50 match. Om man kollar lagdel för lagdel:
* Målvakterna är hyfsat jämna, tycker Buffon är bättre än Neuer dock.
* Bayern har en fin backlinje med bl.a. fantastiska Lahm men Juve har världens bästa 3-backslinje i Chiellini - Barzaigli - Bonucci.
* Mittfälten är hyfsat jämna, Bayern har överflöd av klasspelare medan Juve har 4 superspelare som konkurrerar om 3 platser.
* Anfallet, där är Bayern bättre. Gomez och Mandzukic imponerar.
Dessa går vidare:
Dortmund
Real
Barca
Juve
Viktor_Balck
2013-03-15, 13:53
Malaga har väl överraskat hittils och även om Dortmund bör gå vidare så tror jag knappast det blir att dom "kör över" Malaga.
Hoppas Zlatans avstängning enbart blir en match, tror det kan vara ganska avgörande för PSGs öde, han är väldigt viktig för dom. Håller tummarna för PSG där.
Tror också det kan bli jämnt mellan Bayern och Juve, även om Bayern vann borta och spelade helt ok mot Arsenal borta så åkte dom på stryk hemma med 0-2.
MackeJuve
2013-03-15, 14:04
Malaga har väl överraskat hittils och även om Dortmund bör gå vidare så tror jag knappast det blir att dom "kör över" Malaga.
Hoppas Zlatans avstängning enbart blir en match, tror det kan vara ganska avgörande för PSGs öde, han är väldigt viktig för dom. Håller tummarna för PSG där.
Tror också det kan bli jämnt mellan Bayern och Juve, även om Bayern vann borta och spelade helt ok mot Arsenal borta så åkte dom på stryk hemma med 0-2.
Mm men hörde enligt källor(såg ej matchen) att Bayern var det bättre laget men fruktansvärt oeffektiva. Kommer bli 2 häftiga matcher.
Angående PSG, de KAN skrälla, men att slå Barca i 2 matcher är nästintill omöjligt. Kalle Karlsson och Simon Bank på AB tippade att barca går vidare med 95% säkerhet.
Mm men hörde enligt källor(såg ej matchen) att Bayern var det bättre laget men fruktansvärt oeffektiva. Kommer bli 2 häftiga matcher.
Angående PSG, de KAN skrälla, men att slå Barca i 2 matcher är nästintill omöjligt. Kalle Karlsson och Simon Bank på AB tippade att barca går vidare med 95% säkerhet.
Så då ger de alltså PSG 20 gånger pengarna.
Vem ringer jag?
Tror på Tyskland och Spanien här!
+1
Håller tummarna för tyskland. Hade varit skoj om Dortmund slog Bayern i finalen. Bayern har väntat länge på en titel och om Dortmund skulle snuva den framför näsan på dom så hade jag skrattat.
Ganska trött på den spanska dominansen.
MackeJuve
2013-03-15, 14:18
Så då ger de alltså PSG 20 gånger pengarna.
Vem ringer jag?
Haha. Det var mest spekulationer ;) Då hade man kunnat lägga en 20:a :)
+1
Håller tummarna för tyskland. Hade varit skoj om Dortmund slog Bayern i finalen. Bayern har väntat länge på en titel och om Dortmund skulle snuva den framför näsan på dom så hade jag skrattat.
Ganska trött på den spanska dominansen.
Du är inte ensam. Real gillar jag dock, sköna spelare och lirar fartfyllt. Men tyskarna förtjänar framgång. Bäst av allt vore det ju om lillebror Borussia vann, för fotbollen i Tyskland. Men hoppas att den gamla damen kan förhindra det! Game on!
Viktor_Balck
2013-03-15, 14:32
Såg matchen (Arsenal fan) och visst dominerade Bayern spelmässigt men dom imponerade inte, även i första matchen tyckte jag det mer var Arsenal som gjorde Bayern bra. Dom såg helt klart skakade ut när 0-2 målet nickades in i den 85e men lyckades med nöd å näppe gå vidare på bortamål. Nä Bayern imponerade inte lika mycket på mig som jag trodde dom skulle göra.
Självklart får PSG det tufft mot Barca som normalt sett ska vinna, men Milan lyckades slå dom hemma och var millimetrar från att gå vidare, hade det gått stolpe ut istället för stolpe in för M'Baye Niangs skott så. Håller tummarna för att Zlatan får lira första matchen.
MackeJuve
2013-03-15, 14:45
Okej. Jag tyckte Bayern var rätt så överlägsna i första matchen, den såg jag i alla fall. Men ok att tycka annorlunda.
Mjo, men det är just grejen; dom gick ändå vidare med 4-2 trots kollapsen i första matchen. Fruktansvärt imponerande, som om dom vet att det räcker med att spela bra en match. PSG är lite virrigt bakåt ibland tycker jag, tror inte de räcker till. I en match kanske, inte i två.
Hoppas på PSG som satan men dom kommer inte ta barca
Haha. Det var mest spekulationer ;) Då hade man kunnat lägga en 20:a :)
Jag hade varit villig att lägga ett femsiffrigt belopp.
MackeJuve
2013-03-15, 15:00
Om man har som hobby att kasta pengar i sjöar kanske!
Till 20:1 vore det att kasta pengar i sjön att INTE betta.
MackeJuve
2013-03-15, 15:44
Kan sträcka mig till 4-siffrigt,även om jag själv aldrig skulle betta det.
Kan sträcka mig till 4-siffrigt,även om jag själv aldrig skulle betta det.
Nu var det ju bara något som Bank eller vad det nu var sa, men om någon gav en 20x pengarna på PSG så vore man fullständigt hjärndöd om man inte satsade allt man hade + kunde låna sig till. Minus den summan som man säkrade upp ett Barca-avancemang med. Tidernas sure bet.
MackeJuve
2013-03-15, 21:17
Ajja. Jag bettade Dortmund och Juve vidare; tog min sista 39 kr, vart blev ett odds på 2,7 eller nåt. Men varför inte liksom. Barca hade uttalat sig innan lottningen om att Juve var det lag de helst inte ville möta, gjorde mig glad. Tråkigt att inte United fick en annan väg till kvarten än igenom Real, skulle varit kul att ha dem med. Nu får man ju vänta till semin innan det är idel supermatcher. Malaga-Dortmund och Real-Galatasaray känns för givna för att vara riktigt kul och spännande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.