Visa fullständig version : träning + skräpmat.
Flippmode
2013-03-13, 17:08
tjululu!
Snackade med en polare om hurvida godis,chips etc.. påverkar styrketäningen.
Jag antar att det itne har nån större på verkan sålänge man inte baserar större delen av sin kost på detta.
Men hur ligger det till? =)
Du antar rätt. Själv mumsar jag i mig en påse bilar efter träningen när jag bulkar.
Är du ifrån Kalmartrakten? Jag reagerar på både flippmode och tjululu
zeusden1
2013-03-13, 17:40
Väldigt liten påverkad om man inte baserar sin kost på det
Donken är iaf sjukt anabolt
Tja, jag har precis mumsat i mig 4 frisco-burgare och ska på en stor påse godis snart. Definitivt en väldigt onyttig diet i längden, men här och där på bulk och efter träning går det an om vikten ska upp.
Anabolt är det definitivt men också väldigt lipogent.
Tja, jag har precis mumsat i mig 4 frisco-burgare och ska på en stor påse godis snart. Definitivt en väldigt onyttig diet i längden, men här och där på bulk och efter träning går det an om vikten ska upp.
Anabolt är det definitivt men också väldigt lipogent.
vad är lipogent?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
man kan käka sskit varje dag i lagom mängd om bara kosten ser bra ut övrigt...
tex bra mältider hela dagen sen slaffsa på kvällen.
Allt man stoppar i sig ger ju "konsekvenser" på ett eller annat sätt. givetvis är det alltid bättre att äta nyttig mat istället för skräpmat. Dock så är skillnaden i praktiken om man t.ex. äter skräp någon gång då och då kanske så pass liten att det inte märks överhuvudtaget.
Det beror på om du har lätt att lagra in fett eller inte. Personligen när jag började träna käkade jag chips/choklad + energy drinks rätt ofta (tillsammans med "okej" mat) och jag ökade som fan i muskelmassa, och la endast på mig väldigt lite fett. Ökade från 65 kg till 81 kg på 6 mån med ~100-120 g protein/dag. Så, om du inte har jättelätt för att lagra in fett så skulle jag helt klart säga att det går.
sen är skräp olika för alla personer vad man tycker är skräp...
jag tycker ex vis mörk choklad är nyttigt... även chips så jaekla naturligt potatis med olja.
skräp är när det är gjort på dåliga råvaror...
Allt man stoppar i sig ger ju "konsekvenser" på ett eller annat sätt. givetvis är det alltid bättre att äta nyttig mat istället för skräpmat. Dock så är skillnaden i praktiken om man t.ex. äter skräp någon gång då och då kanske så pass liten att det inte märks överhuvudtaget.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=639796
Kom igen, det var bara en tidsfråga *rolleyes*
Flippmode
2013-03-13, 19:47
Är du ifrån Kalmartrakten? Jag reagerar på både flippmode och tjululu
hehe nope. stockholm här :)
hehe nope. stockholm här :)
sjukt! hade en klasskompis i gymnasiet som frekvent använde uttryck som flippmode och tjululu. finns det nåt specifikt ursprung?
sjukt! hade en klasskompis i gymnasiet som frekvent använde uttryck som flippmode och tjululu. finns det nåt specifikt ursprung?
Flippmode vet jag inget om, men tjulululu är från Lilla Al-Fadji.
Flippmode vet jag inget om, men tjulululu är från Lilla Al-Fadji.
ahhh, ja. det stämmer nog, tack
Linjedomarn
2013-03-13, 21:19
Det är väl mer för den allmänna hälsan man ska skippa den så kallade ''skräpmaten''. Tänker då mest på det onyttiga fettet men om man tränar så kan man trycka i sig mer sånt än dom som inte tränar så visst kan det passa in ibland sålänge det inte blir varje dag. Alltid lika kul att äta ut på donken med 2.5k-3k kalorier på en måltid ;)
Det beror på vad man klassar som skräpmat.
En pizza är en stor macka med tomatsås, kött och ost.
En hamburgare är bröd med kött.
Pommes är potatis.
Osv
Knatcharn
2013-03-14, 10:42
Pommes är potatis.
Osv
+1, Kolla vad sakerna består av och avgör själv vad du tycker är vettigt att äta / vad du vill äta.
Pommes är potatis.
Osv
plus 2...
som taget ur mina ord, pizza, hamburgare m.m är inget skräp..
skräpmat är när det är gjort på kassa rävaror enl.mig
plus 2...
som taget ur mina ord, pizza, hamburgare m.m är inget skräp..
skräpmat är när det är gjort på kassa rävaror enl.mig
om man köper det på en pizzeria/hamburgerhak så är det väl i regel rätt kassa råvaror?? hemmagjort så är båda två helt ok!
om man köper det på en pizzeria/hamburgerhak så är det väl i regel rätt kassa råvaror?? hemmagjort så är båda två helt ok!
hemmagjort gör ju jag själv nästan alltid då det blir godare och man bestämmer själv och man kan äta sig mätt på några tallrikar hehe..
men ex mänga pizzerior här jag bord gär ut med vad de har för kött, ex vis fläsk, nöt m.m och vart den kommer ifrän även kyckling m.m och vissa har tom börjat med lokalt kött. dyrare men värt det.
men skräpmat är oftast tråkigt, man får mycket lite mat för pengarna och blir inte mätt.
Knatcharn
2013-03-14, 22:12
hemmagjort gör ju jag själv nästan alltid då det blir godare och man bestämmer själv och man kan äta sig mätt på några tallrikar hehe..
men ex mänga pizzerior här jag bord gär ut med vad de har för kött, ex vis fläsk, nöt m.m och vart den kommer ifrän även kyckling m.m och vissa har tom börjat med lokalt kött. dyrare men värt det.
men skräpmat är oftast tråkigt, man får mycket lite mat för pengarna och blir inte mätt.
Thaisoppa dock, det är grejor. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.