handdator

Visa fullständig version : Låt mig analysera dig.

Blaine
2013-03-12, 18:26
Jag vet allt om alla. Ge mig några korta fakta om dig – du väljer helt och hållet vad jag får gå efter – så ska du få en grundlig redogörelse om vem du är. Det vill väl alla veta? Nu har du chansen, och det är gratis!

Beakta att alla analyser med stor sannolikhet kommer att innehålla negativa yttranden, så var beredd på att din skugga kommer att blottas.

Vänligen,
Sigjung Piaget

dupper
2013-03-12, 18:29
Lite väl likt analysen efter en bild på bokhyllan, tycker jag. Det var förövrigt stolpskott o fuark som höll på med det.

Blaine
2013-03-12, 18:56
Lite väl likt analysen efter en bild på bokhyllan, tycker jag. Det var förövrigt stolpskott o fuark som höll på med det.

dupper, du är inte förlåten än. Du vet nog vem jag talar om. Hon? Nej, inte hon, men den andra. Tillfället minns du väl och att du tog dig hem helskinnad är ett mysterium.

Du kommer hit till Kolozzeum som en andragrads-lurker, med potential för mer bidragande. Det är DÄR du ska vara; i solskenet, inte i hörnet av din kala källarlokal. Mitt tips till dig är att placera skrivbordet mitt emot bästa fönsterutsikt och skriva klart tentan helhjärtat. Det är din framtid det hänger på, och din potential som jag precis nämnt kommer att nå höjder du bara drömt om när du lurkat här.

Vem hon var spelar ingen roll längre, hon kommer att vilja adda dig på Facebook när hon ser dig sitta i Babels studio bredvid en asiatisk författare.

hanushans
2013-03-12, 19:09
dupper, feedback? :)

Kål
2013-03-12, 19:20
Tjugo år gammal, precis klivit upp på 75 % anställning inom restaurangbranschen. Studerar mycket socialpsykologi, super två-tre gånger i veckan och måste ligga och tänka i åtminstone en halvtimme innan jag somnar.

filmjölk
2013-03-12, 19:26
Roligt initiativ. Analysera mig (Gör inget om du är lagom elak). 34 åring med liten penis.

Tricklew
2013-03-12, 19:26
26 år gammal. I tonåren fastna jag för kampsport och filosofi,
kamp intresset höll men hoppade
mellan klubbar och stilar, nu endast teoretiskt. Sedan var det SL som höll i någon månad. Även prövat på fotboll och handboll, det höll en träning var. Vid 2 börja jag med schack som ännu håller. Komedi och filosofi står
mig varmt om hjärtat.

Som tonåring var jag hiphopare, sedan rock, nu mix av country och allt möjligt, klär mig inte efter musiken.

Mina polare ser mig som rolig, smart och socialt klumpig.

Lite intressen och annat från mitt liv.

phone

Blaine
2013-03-12, 19:43
Tjugo år gammal, precis klivit upp på 75 % anställning inom restaurangbranschen. Studerar mycket socialpsykologi, super två-tre gånger i veckan och måste ligga och tänka i åtminstone en halvtimme innan jag somnar.

Välkommen till det vi vuxna kallar för livet. Det du beskriver är en väsentlig del i allas liv, och allra mest de som tagit klivet ut från tonåren och hamnat i ett rike mellan de unga och gamla; du har en fot på vardera sida; ena i helvetet och andra i himlen. Ta varsamma steg, ty den bitska ormen är inte sen med att sätta en sylvass tand i dig.

Förutom den väsentliga delen så vill jag vill tala om en till del, och det är den du är ute efter – nämligen att bli just vuxen. Det är omedvetet från din sida, men jag kan medvetet tyda detta. Dina studier intresserar dig men tveka inte att slänga boken i papperskorgen om den vid minsta vink förefaller platt i din smak. Det är där vi kommer in på en viktig del; att inte tveka, ty att du ligger och tänker innan du kan somna beror just på att du saknar ytterligare en del i maskineriet; den att släppa dina tankar fria och flyta med din kropps vilja, ty viljan simmar i ditt blod. Blöd inte ut dessa och när du super, välj absolut ingen Bloody Mary!

Fri handling kan endast existera om din hjärnas signaler är synkroniserade med handlandet i sig.

Slutsats: Att tänka är bra, men fundera mindre och börja synkronisera!

Blaine
2013-03-12, 19:53
Roligt initiativ. Analysera mig (Gör inget om du är lagom elak). 34 åring med liten penis.

Att du avslutar din mening med att säga att du har en liten penis försvårar det hela, ty du sätter käppar i analysens hjul (en av få käppar) och det hela kan uppfattas som en kuggledtråd.

Men jag tror dig. Du har en liten penis men trots att den är liten så har penisens betydelse stor inverkan på dig. Du har hela livet haft en osynlig förbindelse med det komplexa en liten penis innebär; just komplex. Dina yngre år har kretsat kring detta på både ett omedvetet och medvetet plan och att du inte är blyg med att nämna din ålder (även i andra trådar) tyder på att du äntligen nått en höjd där detta komplex inte kan välta dig omkull längre. Den försöker, men du är gammal nog att stå emot. Det är bra.

Vad finns mer uppe på din komplexkulle? Troligen många ämnen som kan skapa känslor och komplex hos människor, därav dina många trådstarter gällande dessa ämnen. Nu är du på toppen av din kulle och kan kasta ut åsikter, värderingar och tankar mot pöbeln som du tidigare oroat dig för. Se dock upp, ty faller du gör det extra ont.

Akerhage
2013-03-12, 20:00
Do me! 28 år, nybliven Sambo....igen. sover sjukt dåligt. Har en kärringhund. Gillar baka. Måste ha kaka till kaffet. Hatar romantiska filmer! Jobbar nu inom it efter 5 år som väktare...

Blaine
2013-03-12, 20:00
26 år gammal. I tonåren fastna jag för kampsport och filosofi, kamp intresset höll men hoppade mellan klubbar och stilar, nu endast teoretiskt. Sedan var det SL som höll i någon månad. Även prövat på fotboll och handboll, det höll en träning var. Vid 2 börja jag med schack som ännu håller. Komedi och filosofi står mig varmt om hjärtat.

Som tonåring var jag hiphopare, sedan rock, nu mix av country och allt möjligt, klär mig inte efter musiken.

Mina polare ser mig som rolig, smart och socialt klumpig.

Lite intressen och annat från mitt liv.

Din beskrivning stämmer in på en klassisk sökare. "Testa dig fram tills du hittar rätt". Har du hittat rätt? Troligen inte – det tar tid.

Du har provat många stilar, och du är medveten om detta. Du vet att du har utvecklats intellektuellt och vill gärna framhäva detta i hög mån. Det brukar vanligtvis tyda på osäkerhet och ingen benfast självsäkerhet, även om du anser dig vara det. Du vet att du är smart och jag är säker på att du är det; att vara socialt klumpig brukar tillhöra; du tänker "om de bara visste hur smart jag är egentligen".

Hur ska du gå till väga? Res. Att resa är din nyckel till din inre resa. Jag ger den till dig.

Ge mig din hand.

gustafffsson
2013-03-12, 20:06
har en svaghet för mat och träning. älskar blänkande saker och annat fint är dock för fattig för att köpa dom och för lat för att jobba.har väldigt svarthumor och hatar kaviar.

Blaine
2013-03-12, 20:08
Do me! 28 år, nybliven Sambo....igen. sover sjukt dåligt. Har en kärringhund. Gillar baka. Måste ha kaka till kaffet. Hatar romantiska filmer! Jobbar nu inom it efter 5 år som väktare...

Visst är underlaget skört? Det är där du står. Jag hoppas du har bra balans, ty att stå på detta underlag är INTE lätt.

Vad finner du på detta underlag? Jag ser dig som nybliven sambo i ett kosmos av sökande efter stabilitet. Det är ju dags nu när du snart närmar dig 30-årsåldern att cementera framtiden. Eller måste du? Dina sårbara fötter får endast ont när du försöker väga fram och tillbaka – kliv i stället med resoluta steg och balans kommer både på detta underlag och i livet att uppstå automatiskt. Bestäm för dig själv men såra ingen på vägen.

Ditt nyckelord är just balans. Din vägskål är silverfärgad nu men du vill ha den i guld. Kanske är gyllene medelvägen din väg?

Hur vet du att du färgat om skålen? När din sömn är god – lika god som dina bakverk.

stolpskott
2013-03-12, 20:10
Jag är 20 år gammal och man. Jag läser ett kandidatprogram i historia atm, och har alltid varit intresserad av historia, religion och filosofi (inte alltid av filosofin, men man interagerar ju inte särskilt ofta med den innan en viss ålder). Jag spelar mycket tv-spel och har funderat på att försöka landa ett jobb inom den branschen. Jag gillar idén av att läsa mycket mer än själva läsningen, men vet av erfarenhet att det enda som krävs är lite dedikering från min sida för att jag ska uppskatta själva läsningen också, önskar att jag gjorde det oftare. Jag underpresterar men anses av de flesta i min omgivning vara smart. Jag tränar mycket mindre än vad jag borde, har inte satt foten på ett gym på ett år snart.

När jag var liten lyssnade jag på hårdrock, mest för att jag såg upp till pappa. När jag blev tonåring började jag med hiphop (och klädde mig ett kort tag i den stilen), mest för att revoltera mot pappa. Lyssnar idag på allting som baseras på talang och inte teknologi,. Gillar inte house, techno eller liknande, även om artisten har talang. Hade en liten fjortis period. Tv-spel förde mig från den vägen till en lugnare livsstil, men jag är inte på något sätt social handikappad på grund utav det. Jag gillar filmer - avskyr Michael Bay, älskar Tarantino, Coppola och Kubrick och har en hatkärlek till Malick.
Favoritförfattare är Orwell, George R.R. Martin och Ajvide Lindkvist.

dupper
2013-03-12, 20:11
dupper, du är inte förlåten än. Du vet nog vem jag talar om. Hon? Nej, inte hon, men den andra. Tillfället minns du väl och att du tog dig hem helskinnad är ett mysterium.

Du kommer hit till Kolozzeum som en andragrads-lurker, med potential för mer bidragande. Det är DÄR du ska vara; i solskenet, inte i hörnet av din kala källarlokal. Mitt tips till dig är att placera skrivbordet mitt emot bästa fönsterutsikt och skriva klart tentan helhjärtat. Det är din framtid det hänger på, och din potential som jag precis nämnt kommer att nå höjder du bara drömt om när du lurkat här.

Vem hon var spelar ingen roll längre, hon kommer att vilja adda dig på Facebook när hon ser dig sitta i Babels studio bredvid en asiatisk författare.

Alldeles för abstrakt egentligen; med det sagt tycker jag inte att så mycket kändes träffande. Mest träffande var delen om lurking, så är det absolut.

delta_mats
2013-03-12, 20:14
Snart 34 år. Lokförare. Sambo sedan 8 år men ej förlovad eller gift. Provat många idrotter, dock ingen lagsport. Är pälsallergiker, äger en iller som husdjur. Musikalisk men varken sjunger eller spelar. Tycker om att tävla.

Blaine
2013-03-12, 20:16
har en svaghet för mat och träning. älskar blänkande saker och annat fint är dock för fattig för att köpa dom och för lat för att jobba.har väldigt svarthumor och hatar kaviar.

Efter att du läst detta så vill jag att du kramar om både din mor och far. Uppskatta dem!

Uppskatt… skatt… skatter? Vill du ha bling så får du till närmaste jobb slå en pling!

När du äger en fin guldklocka, en dyrbar juvel eller liknande så är känslan starkare än din uppfattning om hur du tror det är att "älska blänkande saker".

Du säger att du är fattig, men låt mig då göra dig rik genom en upprepning: gå nu och krama om dina föräldrar!

filmjölk
2013-03-12, 20:16
Blaine=Kolozzeums egna Sigmund Freud. Detta är en helt awesome tråd!

hugok
2013-03-12, 20:18
22 år gammal, 3e året på civilingenjör i maskinteknik. Lyssnar på (enbart) rock, metal och country. Jobbar extra som väktare och lyfter saker i gymmet. Analyze me!

Konkelbär
2013-03-12, 20:20
http://linusgrudd.se/wp-content/uploads/2013/01/Analyse.jpg

Olegh
2013-03-12, 20:20
24 år. Pluggar till maskiningenjör och har ett år kvar. Gör egentligen ingenting annat, utan lever i en mycket grå vardag (och helg). Har aldrig hittat rätt.

Blaine
2013-03-12, 20:32
Jag är 20 år gammal och man. Jag läser ett kandidatprogram i historia atm, och har alltid varit intresserad av historia, religion och filosofi (inte alltid av filosofin, men man interagerar ju inte särskilt ofta med den innan en viss ålder). Jag spelar mycket tv-spel och har funderat på att försöka landa ett jobb inom den branschen. Jag gillar idén av att läsa mycket mer än själva läsningen, men vet av erfarenhet att det enda som krävs är lite dedikering från min sida för att jag ska uppskatta själva läsningen också, önskar att jag gjorde det oftare. Jag underpresterar men anses av de flesta i min omgivning vara smart. Jag tränar mycket mindre än vad jag borde, har inte satt foten på ett gym på ett år snart.

När jag var liten lyssnade jag på hårdrock, mest för att jag såg upp till pappa. När jag blev tonåring började jag med hiphop (och klädde mig ett kort tag i den stilen), mest för att revoltera mot pappa. Lyssnar idag på allting som baseras på talang och inte teknologi,. Gillar inte house, techno eller liknande, även om artisten har talang. Hade en liten fjortis period. Tv-spel förde mig från den vägen till en lugnare livsstil, men jag är inte på något sätt social handikappad på grund utav det. Jag gillar filmer - avskyr Michael Bay, älskar Tarantino, Coppola och Kubrick och har en hatkärlek till Malick.
Favoritförfattare är Orwell, George R.R. Martin och Ajvide Lindkvist.

Hej stolpskott. Mycket text gör det hela enklare, men ändock samtidigt svårare och jag hoppar att undvika stolpen i min redogörelse!

Även du tycks vara en klassisk sökare; mycket likt Tricklew. Jag tror det finns många likasinnade här och det är inte så konstigt. Att du inte tränar men ändå hänger på ett träningsforum tyder på att du får en sorts bekräftelse-kick av att skriva och bli lyssnad på här. Du känns mycket "jag kan mer än vad jag visar".

Du lever i sick-sack. Revolt – och grupptryck? Att du säger att tv-spel förde dig tyder på att du var lätt att påverka. Tv-spel blev din "räddning" mot rätt väg och således en väg som ökade din intellektuella förmåga och förmåga att nu kunna reflektera över händelseförloppet. Har ditt liv gått i en rakare riktning? Ja, men kurvor finns; nu vet du dock bättre och kan inte lika lätt bli påverkad av yttre faktorer.

Det är DU som ska påverka nu. Du kan påverka om huruvida då får jobba med tv-spel eller inte. Eller vill du leva i sick-sack?

Blaine
2013-03-12, 20:43
Snart 34 år. Lokförare. Sambo sedan 8 år men ej förlovad eller gift. Provat många idrotter, dock ingen lagsport. Är pälsallergiker, äger en iller som husdjur. Musikalisk men varken sjunger eller spelar. Tycker om att tävla.

Först vill jag säga: var inte otrogen! Läs nu vidare.

Är du enspårig? Inte endast för att du jobbar som lokförare, men för att du ogillar lagsporter trots att du tycker om att tävla. Du har varit sambo länge och jag är glad för din skull – men finns glöden som den gjorde för sex år sedan?

Ditt livsspår behöver förgrenas in i en okänd tunnel. Börja enkelt med att använda din musikaliska förmåga till din favör – nya världar kan uppstå – och skapa ett öronfallande stycke som sedan kan spelas upp i bakgrunden till det nya liv du nu lever.

Blaine
2013-03-12, 20:50
22 år gammal, 3e året på civilingenjör i maskinteknik. Lyssnar på (enbart) rock, metal och country. Jobbar extra som väktare och lyfter saker i gymmet. Analyze me!

Du har tur som har lätt för logik. Du löser Sudoku-pussel snabbt och tänker inte så mycket mer på det efteråt. Det förekommer naturligt.

Men samtidigt som din IQ är sund så är din EQ inte lika hållbar. Det vill du gärna tro, men andra vet bättre.

Du gillar sådant som är macho och/eller alfa. Det är sådant du kan, men den dagen du hittar en tjej eller kvinna som läser av dig till nakenhet, kommer du att få en insikt som äntligen aktiverar din EQ till ett högre plan – det kommer att kännas naturligt för dig då.

Blaine
2013-03-12, 20:59
24 år. Pluggar till maskiningenjör och har ett år kvar. Gör egentligen ingenting annat, utan lever i en mycket grå vardag (och helg). Har aldrig hittat rätt.

Ännu en ingenjör! Ni är många och alla tycks ha fastnat i pluggandets häxkonst, nämligen den att man endast pluggar och gör inget annat.

Håll ut ett år till – det är då resan börjar för dig. Den kommer inte på en guldsked dock; du måste börja aktivera dig i förväg, annars står du där i förvirrets tempel.

Din vardag må vara grå men du är nöjd med ditt liv hittills. Din ribba är satt lågt; det du är nöjd med är törhända inte mycket för någon annan. Du måste vidga dina vyer gällande vad som är värt att vara nöjd och inte nöjd över. För varje snäpp du höjer ribban, kommer din gråa vardag berikas med ytterligare en nyans.

Ditt mål: en samling av regnbågens nyanser och nå dess höjd.

stolpskott
2013-03-12, 21:02
Hej stolpskott. Mycket text gör det hela enklare, men ändock samtidigt svårare och jag hoppar att undvika stolpen i min redogörelse!

Även du tycks vara en klassisk sökare; mycket likt Tricklew. Jag tror det finns många likasinnade här och det är inte så konstigt. Att du inte tränar men ändå hänger på ett träningsforum tyder på att du får en sorts bekräftelse-kick av att skriva och bli lyssnad på här. Du känns mycket "jag kan mer än vad jag visar".

Du lever i sick-sack. Revolt – och grupptryck? Att du säger att tv-spel förde dig tyder på att du var lätt att påverka. Tv-spel blev din "räddning" mot rätt väg och således en väg som ökade din intellektuella förmåga och förmåga att nu kunna reflektera över händelseförloppet. Har ditt liv gått i en rakare riktning? Ja, men kurvor finns; nu vet du dock bättre och kan inte lika lätt bli påverkad av yttre faktorer.

Det är DU som ska påverka nu. Du kan påverka om huruvida då får jobba med tv-spel eller inte. Eller vill du leva i sick-sack?

Haha snyggt. Du upprepade i princip vad jag skrev och resonerade lite smått kring det, följt av en motiverande slutkläm. Byt ut det sista mot ett "Princess Diana says hi" så kan du bli ett medium.

Blaine
2013-03-12, 21:08
Haha snyggt. Du upprepade i princip vad jag skrev och resonerade lite smått kring det, följt av en motiverande slutkläm. Byt ut det sista mot ett "Princess Diana says hi" så kan du bli ett medium.

Jag undvek tydligen stolpen. 1-0 till mig?

Att du skriver att jag upprepar det du skrev tyder endast på att jag bekräftar vem du är genom att du läst min beskrivning och blivit blottad som ett spädbarn är vid dop. Ditt erkännande är min vinst. Min vinst är din poäng i matchen, ty vi är väl lagspelare?

Tricklew
2013-03-12, 21:12
Underbar analys Blaine, denna tråden får 10 av 10 från mig, grym ide.

phone

Trashcan
2013-03-12, 21:25
Roligt!

Jag är 23 år gammal, jobbar som elektronikkonstruktör vilket innebär att jag har en elektroingenjörsexamen bakom mig. Tycker det mesta är väldigt intressant, och har experimenterat en del med droger som har vidgat mina vyer något otroligt.
Utöver detta älskar jag att konstruera saker och gör det ofta hemma.
Psykologi tycker jag är extremt fascinerande.
Sysslar på hobbynivå med div. extremsporter och motorcykelåkning.

Petoria
2013-03-12, 21:33
Man, 19 år gammal. Född i Malmö, pluggar för nuvarande ekonomi i Glasgow. Älskar att resa och tänker åka till Australien och plugga där mitt sista år på universitetet. Alltid varit intresserad av datorer och träning. Tränar för nuvarande BJJ, thaiboxing och kollar mycket på MMA. Väldigt varierande musiksmak som går i perioder, lyssnar för nuvarande mycket på indierock. På fritiden så kollar jag antingen på film eller går ut och festar med mina vänner. Utvecklat ett starkt intresse för matlagning efter att jag flyttat hemifrån (hemma så lagade jag ingenting). Gillar även öl väldigt mycket.

Olegh
2013-03-12, 21:45
Ännu en ingenjör! Ni är många och alla tycks ha fastnat i pluggandets häxkonst, nämligen den att man endast pluggar och gör inget annat.

Håll ut ett år till – det är då resan börjar för dig. Den kommer inte på en guldsked dock; du måste börja aktivera dig i förväg, annars står du där i förvirrets tempel.

Din vardag må vara grå men du är nöjd med ditt liv hittills. Din ribba är satt lågt; det du är nöjd med är törhända inte mycket för någon annan. Du måste vidga dina vyer gällande vad som är värt att vara nöjd och inte nöjd över. För varje snäpp du höjer ribban, kommer din gråa vardag berikas med ytterligare en nyans.

Ditt mål: en samling av regnbågens nyanser och nå dess höjd.

Nöjd.. Om det vore så väl. Ändock många visa ord, jag kan nästan se regnbågen framför mig. Tack.

mangemani
2013-03-12, 21:50
man
32 år
icke singel
jobbar i en livsmedels butik
det enda som jag anser vara viktigt i mitt liv och som all min tid cirkulerar runt är spel, datorer, vänner/familj/flickvän och träningen och har så alltid gjort förutom träningen som jag började med då jag var 18 nått.
starkt intresse för krigs historia och klänger mig envist fast vid 80 och 90 talets härliga tider i tankarna.
älskar allt som har med retro saker att göra och då mestadels inom spel/datorer kategorin.
är även en skräck fantast, i alla dess former och kategorier.

shoot...

hugok
2013-03-12, 21:54
Du har tur som har lätt för logik. Du löser Sudoku-pussel snabbt och tänker inte så mycket mer på det efteråt. Det förekommer naturligt.

Men samtidigt som din IQ är sund så är din EQ inte lika hållbar. Det vill du gärna tro, men andra vet bättre.

Du gillar sådant som är macho och/eller alfa. Det är sådant du kan, men den dagen du hittar en tjej eller kvinna som läser av dig till nakenhet, kommer du att få en insikt som äntligen aktiverar din EQ till ett högre plan – det kommer att kännas naturligt för dig då.

Fullträff! Inte så fullt stereotyp kanske :)

Tiro
2013-03-12, 22:11
Man på 19år.
Tar studenten till sommaren och kommer börja jobba som målare.
Väldigt lång stubin (båda på det ena och det andra sättet).
Alltid glad.

Asdf
2013-03-12, 22:42
Jag vet allt om alla. Ge mig några korta fakta om dig – du väljer helt och hållet vad jag får gå efter – så ska du få en grundlig redogörelse om vem du är. Det vill väl alla veta? Nu har du chansen, och det är gratis!

Beakta att alla analyser med stor sannolikhet kommer att innehålla negativa yttranden, så var beredd på att din skugga kommer att blottas.

Vänligen,
Sigjung Piaget

Livsnjutare som tycker om god mat/dryck. Arbetar med försäljning på dagarna vänder kappan mot vinden, hamnar gärna i sociala sammanhang och är åtminstone ett av många samtalsämnen i sig bland folk. Analytiskt lagd med bittra/cyniska tendenser jag försöker bearbeta för att istället se positivt på framtiden och tillvaron i min uppfattning om omvärlden. Är övertygad om att jag i mitt gamla liv var jesus. En karaktär som ofta övveraskar, sällan man lär känna fullt ut och inte alltid förstår, samtidigt har jag oerhört lätt för att förstå hur personen mittemot mig verkar fungera och kan komma att reagera i förväg

Diomedea exulans
2013-03-12, 22:46
29 år. Fruktansvärt snygg, hög IQ, genomsnäll och ett komiskt geni. Vältränad till kropp och hjärna. Har stil, klass och pondus. En man som alla tjejer vill ha och alla män vill vara. Kommer troligtvis dö som världskändis vid ytterst hög ålder och bli sörjd av nationer.

Blaine
2013-03-12, 23:11
Roligt!

Jag är 23 år gammal, jobbar som elektronikkonstruktör vilket innebär att jag har en elektroingenjörsexamen bakom mig. Tycker det mesta är väldigt intressant, och har experimenterat en del med droger som har vidgat mina vyer något otroligt.
Utöver detta älskar jag att konstruera saker och gör det ofta hemma.
Psykologi tycker jag är extremt fascinerande.
Sysslar på hobbynivå med div. extremsporter och motorcykelåkning.

Allt du nämner – inte enbart drogexperimenterandet – passar bra in på en sann Flashback-forumist; men skenet bedrar. Du gillar underground men mår bättre av att hålla dig på den trevliga sidan; Kolozzeum är bra för dig. Glöm inte bort din påbörjade journal – du mår bra när du blir påmind om vad du håller på med.

Kanske skulle till och med en blogg passa dig, även om du är emot dessa överlag. Många kan finna intresse i dig och ditt liv, ty du har intressen som lockar till läsare. Du har dessutom bra utbildning och om en tio år kan du mycket väl stå som föreläsare.

Du får en kick av det extrema, det är självfallet, men mest för att det är ditt sätt att nå insikter. Du behöver tydliga aha-upplevelser.

Blaine
2013-03-12, 23:25
Man, 19 år gammal. Född i Malmö, pluggar för nuvarande ekonomi i Glasgow. Älskar att resa och tänker åka till Australien och plugga där mitt sista år på universitetet. Alltid varit intresserad av datorer och träning. Tränar för nuvarande BJJ, thaiboxing och kollar mycket på MMA. Väldigt varierande musiksmak som går i perioder, lyssnar för nuvarande mycket på indierock. På fritiden så kollar jag antingen på film eller går ut och festar med mina vänner. Utvecklat ett starkt intresse för matlagning efter att jag flyttat hemifrån (hemma så lagade jag ingenting). Gillar även öl väldigt mycket.

Du är ung men redan världsvan. Kanske till och med lillgammal, men likväl ambitiös. Du lever som du vill leva och har haft både turen med stöttning från föräldrar men också att du haft lätt för att ta dig framåt. Måhända har du sällan stött på motgångar, och kanske kan en eventuell sådan bli svår att tackla; då kommer åldern att visa sitt rätta jag.

Du är stolt över dina hittills påbörjade karriärsteg men trivseln är ändå högst när du får vara jordnära med att i hemmets lugn skapa en innovativ maträtt eller se på nyaste filmen på datorn.

Du är omtyckt av din omgivning och lojal. Dina mörka sidor finns men är än så länge få. För att lyckas bibehålla detta – och också på grund av din brist på motgångar – måste just du vara extra noggrann med vilka val du gör inför kommande resor och karriärskiften – fallgroparna är nära. Jordnära.

Blaine
2013-03-12, 23:41
man
32 år
icke singel
jobbar i en livsmedels butik
det enda som jag anser vara viktigt i mitt liv och som all min tid cirkulerar runt är spel, datorer, vänner/familj/flickvän och träningen och har så alltid gjort förutom träningen som jag började med då jag var 18 nått.
starkt intresse för krigs historia och klänger mig envist fast vid 80 och 90 talets härliga tider i tankarna.
älskar allt som har med retro saker att göra och då mestadels inom spel/datorer kategorin.
är även en skräck fantast, i alla dess former och kategorier.

shoot...

Precis som att du skriver icke-singel så är du en icke-plugghäst. Du har aldrig varit eller velat vara en mönsterelev. Skolan var endast något du tog dig igenom för ett måste; antingen gick du bygg, fordon eller el. Jag blir däremot lurad då du jobbar i en livsmedelsbutik, så val av gymnasielinje kan till och med vara en vanlig samhällsinriktad linje.

Du gillar mycket amerikanskt, lite så där patriotisk. Du har god hand med barn och kan erkänna dig själv som en framtida bra pappa. Kanske är du redan det. Familjeliv värdesätter du högt och du axlar vuxenrullen väl, men kan snabbt skifta in i barnrollen genom att se ett klipp från en retro-spel och längta dig tillbaka.

Att jobba i livsmedelsbutik är en bra arbetsplats för dig; inte så mycket besvärligt tänkande, utan mest praktiska utföranden och du kan koncentrera dig på det du tycker om när du kommer hem.

Du har hund och gillar promenader, men bilen står dig nära den med.

mangemani
2013-03-12, 23:47
Precis som att du skriver icke-singel så är du en icke-plugghäst. Du har aldrig varit eller velat vara en mönsterelev. Skolan var endast något du tog dig igenom för ett måste; antingen gick du bygg, fordon eller el. Jag blir däremot lurad då du jobbar i en livsmedelsbutik, så val av gymnasielinje kan till och med vara en vanlig samhällsinriktad linje.

Du gillar mycket amerikanskt, lite så där patriotisk. Du har god hand med barn och kan erkänna dig själv som en framtida bra pappa. Kanske är du redan det. Familjeliv värdesätter du högt och du axlar vuxenrullen väl, men kan snabbt skifta in i barnrollen genom att se ett klipp från en retro-spel och längta dig tillbaka.

Att jobba i livsmedelsbutik är en bra arbetsplats för dig; inte så mycket besvärligt tänkande, utan mest praktiska utföranden och du kan koncentrera dig på det du tycker om när du kommer hem.

Du har hund och gillar promenader, men bilen står dig nära den med.

hmm, intressant analys, inte långt ifrån klockren faktiskt.
det som inte stämde var att jag bara tog mig igenom skolan för att det var ett måste och det där sista, hund och bil;), men annars, helt spot on.

Blaine
2013-03-12, 23:52
Man på 19år.
Tar studenten till sommaren och kommer börja jobba som målare.
Väldigt lång stubin (båda på det ena och det andra sättet).
Alltid glad.

Nu ska vi se vad som döljer sig på tapeten för denna framtida målare!

Du är godhjärtad och din långa stubin är välkommen hos många, men du önskar själv att den kunde kapas av åtminstone en liten bit, ty ibland är du för snäll och har svårt att säga ifrån. När – och om – du väl säger ifrån så blir det fel och kryddan i frånsägningen uppfattas som starkare än den egentligen var menad. Detta skapar ett virrvarr av osäkerhet i din framförhållning och i vissa sociala situationer kan detta virrvarr visa sig och skapa en märklig stämning.

Just ditt lugn är mycket i fokus och styr egentligen hela din omgivning och deras uppfattning om dig. Det är lugnet dina kompisar gillar och de tar gärna med dig på en sväng. Funderingar gällande när du ska sitta i förarsätet har inte uppstått än, men de ligger och lurar i din baktanke.

För övrigt avskyr du att ha sand mellan tårna. Du är heller ingen badkruka, utan modig vad gäller det mesta. Fobier förstår du dig inte på.

delta_mats
2013-03-12, 23:56
Njaae, du fick inte till det så bra dessvärre. Fast visst lockar det att utveckla ett musikintresse, tar så mycket tid dock.

Rolig tråd hur som:)

Blaine
2013-03-13, 00:15
Livsnjutare som tycker om god mat/dryck. Arbetar med försäljning på dagarna vänder kappan mot vinden, hamnar gärna i sociala sammanhang och är åtminstone ett av många samtalsämnen i sig bland folk. Analytiskt lagd med bittra/cyniska tendenser jag försöker bearbeta för att istället se positivt på framtiden och tillvaron i min uppfattning om omvärlden. Är övertygad om att jag i mitt gamla liv var jesus. En karaktär som ofta övveraskar, sällan man lär känna fullt ut och inte alltid förstår, samtidigt har jag oerhört lätt för att förstå hur personen mittemot mig verkar fungera och kan komma att reagera i förväg

Nog är du en försäljare allt. Allt du beskriver tyder på en sann sådan, och att vara det tycks medföra demoner i bagaget. Det är inga trevliga demoner, ty även om de i sociala avseenden kan vara till gagn för dig, så bryter de samtidigt ned din livskärna sakta men säkert. Föreställ dig ett par djävulska gnagare med horn som tar småtuggor på din inre sol placerad i solar plexus.

Du ser positivt för att hålla din livskärna vid liv. Denna livskärna håller även demonerna vid liv och för att befria dig från dessa måste du göra en radikal förändring i ditt förhållningssätt gentemot människor. Knäpp kappan och stå emot vinden; reagera inte i förväg även om du tror dig veta hur personen mitt emot fungerar, ty din reaktion visar egentligen brist på förståelse. Vid riktig förståelse ska en god känsla uppstå, inte förhastad reaktion som slutar i möjlig förtret.

Svälj din stolthet i vissa lägen och låt andra vara karaktären i samtalsämnen. Att sälja är ditt yrke men sälj inte din själ till djävulen och dess demoner till undersåtar – du får inte en andra chans som Jesus fick.

Doggeh
2013-03-13, 00:35
19 år, man, studerar sista året på samhällsvetenskapliga linjen i gymnasiet med inriktning mot ekonomi.

Är helt mållös när det kommer till att ta tag i livet (OBS. Vuxenlivet) efter skolan. Vill helst bara hålla på med min träning och jobba med något enkelt så jag kan fokusera på det jag vill åstadkomma med min träning.

Relationer har jag extremt svårt för, är oftast mycket skeptisk & dömande. Jag har svårt att få djupa relationer med personer helt enkelt. Till och med småprat är något som inte fungerar automatiskt. Blivit dock bättre desto mer jag har börjat använda mig av en bild att jag är bättre & starkare än de som bara sitter och klagar på vad fan som helst.

Blaine
2013-03-13, 00:44
29 år. Fruktansvärt snygg, hög IQ, genomsnäll och ett komiskt geni. Vältränad till kropp och hjärna. Har stil, klass och pondus. En man som alla tjejer vill ha och alla män vill vara. Kommer troligtvis dö som världskändis vid ytterst hög ålder och bli sörjd av nationer.

Du har fått det hela om bakfoten. Nu skulle tråden handla om att jag analyserar er. Lämna analysen om mig vid tröskeln tack!

Blaine
2013-03-13, 00:55
19 år, man, studerar sista året på samhällsvetenskapliga linjen i gymnasiet med inriktning mot ekonomi.

Är helt mållös när det kommer till att ta tag i livet (OBS. Vuxenlivet) efter skolan. Vill helst bara hålla på med min träning och jobba med något enkelt så jag kan fokusera på det jag vill åstadkomma med min träning.

Relationer har jag extremt svårt för, är oftast mycket skeptisk & dömande. Jag har svårt att få djupa relationer med personer helt enkelt. Till och med småprat är något som inte fungerar automatiskt. Blivit dock bättre desto mer jag har börjat använda mig av en bild att jag är bättre & starkare än de som bara sitter och klagar på vad fan som helst.

Visst är du bättre och starkare än många; dina personbästa är inte dåliga och en sund inställning är bättre än en klagande. Påminn dig själv om det.

Att tala om att vara bättre än andra är att gå på lina; det är hårfint, ty du vill gärna framhäva dig själv som bra men i samma stund är det faktiskt du själv som ser ned på andra vilket gör dig själv till mullvad. Och såvitt som vi alla vet så håller mullvadar till under marken och inte på en svävande lina.

Att du helst vill syssla med sådant du intresserar dig för är blott ett tecken på skoltrötthet. Tyvärr så hinner både livet och åldern ikapp en och att jobba är oundvikligt såvida du inte sitter på förmögenhet till arv eller förutspår en storvinst på lotteri.

Du vill inte bara syssla med det du tycker om för sysslandets skull, utan för att det får dig att må bra, vilket hjälper dig i vardagen med allt som relationer hör till. Du är rädd för att bli sårad i en relation och har en undermedveten rädsla att "inte vilja bli lämnad" eller övergiven. Att således undvika djupare relationer är en lätt utväg, ty du slipper tampas med denna försvarsmekanism som ligger till grund för detta.

Vilken vuxen som helst kan med detta som underlag ge dig rådet: våga för att vinna. Hur kan du veta om du inte försöker?

rogerQ
2013-03-13, 01:00
:em:Tvekar att skriva här, men kan inte låta bli. This is some scary shit. Pulsen bankar och fingrarna darrar. Läser Jung och freud bara detta inlägg eller allt jag skrivit i forumet? Börjar närma mig att fylla jämnt. Har pluggar länge och tycker att jag är ganska duktig. Har haft några kraftiga bakslag men börjar få rätsida på tillvaron. Har tyckt att livet har varit orättvist ibland men försöker navigera efter bästa förmåga. Skulle gärna träffa TS irl.

Doggeh
2013-03-13, 01:14
Tack för analysen, den var mer eller mindre "spot on"!

Jag insåg själv nu att jag fan inte är så mycket bättre då jag lätt ser ner på folk, men som sagt så ska jag åtgärda problemet, jag är bättre än så. Nästan lite smått läskigt med att jag har fått höra den sista meningen några gånger av ett fåtal människor.

Tack återigen för att du lyckades förbättra min självinsikt :)

Akerhage
2013-03-13, 05:34
Glömde tacka för analysen! Har köpt 1st jogbok nu!

Zanderr
2013-03-13, 08:03
Gör mej när du har lust! :)

Nyss fyllda 19år som går sista året på gymnasium i linjen bygg.
Bor hemma växelvis hos mor eller far.
Funderingar på jobb i norge till sommaren.
Nyligen börjat gymma, och samma dag lagt av med rökningen.
Är en sådan blyg och lugn person.

feyin
2013-03-13, 08:14
Spännande!

21 år, uppvuxen i västernorrländska landsbygden, bor i gävle och studerar här.
Uppvuxen bland skogshuggare och undersköterska/or/ som dom flesta gått ur tiden på ett eller annat sätt. Gillar kompisar. Allt för mina kompisar.

aijou
2013-03-13, 08:56
Kul tråd. Får väl ge det ett försök.

Man.
26 år.
Bor med flickvän och två katter.
Intresserar mig för styrketräning/styrkelyft och TV-spel.
Jobbar som 3D/VFX artist (3D grafiker).
Är artistiskt lagd men hittar sällan inspiration/motivation att leva ut det.
Festar och super väldigt sällan och är lite lätt tillbakadragen/osocial.

Onigiri
2013-03-13, 13:50
25 år, man, värmlänning (kommer från en liten håla, 10k inv.)
Sambo sedan ca ½ år, förlovad
kattälskare (djuälskare)
barnslig humor (älskar tex disneyfilmer än idag lika mycket som liten)
älskar tvspel.
Jobbar som undersköterska inom hemsjukvården (äldrevård) tycker om mitt jobb
Dricker (fd helgalkis, kan dricka ibland men inte berusad mer än 1-2 ggr /år) och röker inte.
Styrketränar en del men inte lika fanatiskt och onödigt mycket som tidigare åren
Mycket lugn personlighet men aningen slösaktig och impulsiv (vill gärna byta ut tex soffa/säng/tv/vitvaror) och renovera dvs har alltid nya idéer
Andra beskriver mig som mycket snäll och pålitlig (nalle puh)
Har jättemånga bekanta men bara några få riktigt nära, tycker om det så

Fram med sågen nu!

Blaine
2013-03-13, 15:52
:em:Tvekar att skriva här, men kan inte låta bli. This is some scary shit. Pulsen bankar och fingrarna darrar. Läser Jung och freud bara detta inlägg eller allt jag skrivit i forumet? Börjar närma mig att fylla jämnt. Har pluggar länge och tycker att jag är ganska duktig. Har haft några kraftiga bakslag men börjar få rätsida på tillvaron. Har tyckt att livet har varit orättvist ibland men försöker navigera efter bästa förmåga. Skulle gärna träffa TS irl.

Du vill väl. Du är en person som man vill ska finnas men i samma veva en man gärna vill undvika att se. Det gör att du försöker ännu mer i välvilja, som leder till motsatt effekt; dina så kallade bakslag.

Du behöver en ny kompass. Den du äger och har levt med är sliten och måste förgöras. Gör inte vardagen omständig utan tro på den naturliga dragningskraftens flöde: genom lättsamt bemötande där mottagaren står för mötets kurs kommer du per automatik att få bukt på tillvaron.

Gpajpen
2013-03-13, 15:53
That's some deep shit

Blaine
2013-03-13, 16:05
Gör mej när du har lust! :)

Nyss fyllda 19år som går sista året på gymnasium i linjen bygg.
Bor hemma växelvis hos mor eller far.
Funderingar på jobb i norge till sommaren.
Nyligen börjat gymma, och samma dag lagt av med rökningen.
Är en sådan blyg och lugn person.

En näktergal tappade för nitton år sedan en vinge som föll till marken. Samma dag föddes du och oavsett vilket stjärntecken du är född i så är det i näktergalens tecken du formats efter.

Du slits mellan bon; ett leverne med skilda föräldrar som påverkat din akademiska potential till det sämre. Det är aldrig försent att påbörja kopplingar i hjärnan och att sluta röka är kanske det bästa valet du gjort på länge – ett val som på tal om kopplingar i hjärnan kommer att gynna dig på ett väldigt hälsosamt sätt.

Orkar en näktergal flyga till Norge? Det gör den, med en läkt vinge. Din träning kommer att bli viktig för dig och styrkan kommer att byggas både fysiskt och mentalt. Din blyga sida är temporär och även den kommer att minimeras under tiden vilken du tränar till att bli en fullfjädrad näktergal.

Behåll ditt lugn och din vinge kommer snabbare helas – då är du hel.

Blaine
2013-03-13, 16:15
Spännande!

21 år, uppvuxen i västernorrländska landsbygden, bor i gävle och studerar här.
Uppvuxen bland skogshuggare och undersköterska/or/ som dom flesta gått ur tiden på ett eller annat sätt. Gillar kompisar. Allt för mina kompisar.

Du är en person som verkligen förstår sig på arbetarklassen och allt vad det innebär. Men vad innebär det för dig? Det är just det – att du är social. Kanske till och med ett flockdjur med inneboende primitiva egenskaper.

Du vill explodera. Du vill göra en resa i tiden eftersom dina flockmedlemmar innan dig gjort det. Du härmar och det vore inte konstigt om du eller dina föräldrar har antikviteter i hemmet, redo att ärvas till nästa generation.

I Paris kommer du någon gång att sätta din fot. Du vill besöka Louvren och på landsbygden se vingårdar. Du och dina kompisar tävlar om vem som ska äta grodlåren först. Ni skrattar efteråt.

Du vill gärna fortsätta marschera med din flock, men ta med penseln vart du än går, ty att måla din egen väg är ofta viktigare än massans illusion till vilja.

Xtreme-G
2013-03-13, 16:28
27 år från Umeå som flyttade till Linköping för att läsa teknisk fysik & elektroteknik 2006. Att bli klar med examen har dragit ut på tiden men jag har trots allt tagit omkring 60 hp per år sedan ht 2004. Håller igång träningen ganska bra trots att den inte betyder lika mycket längre efter ryggskadan som hämmat mig. Är med och försöker starta upp ett företag inom mitt utbildningsområde. Tycker om att leva ett ganska lugnt liv.

Blaine
2013-03-13, 16:30
Kul tråd. Får väl ge det ett försök.

Man.
26 år.
Bor med flickvän och två katter.
Intresserar mig för styrketräning/styrkelyft och TV-spel.
Jobbar som 3D/VFX artist (3D grafiker).
Är artistiskt lagd men hittar sällan inspiration/motivation att leva ut det.
Festar och super väldigt sällan och är lite lätt tillbakadragen/osocial.

Många tycker om katter för att de är väldigt säregna av sig. Din inspiration är ju för tusan i ditt liv!

Hur upplever en katt sin värld? Förnimmer den precis som du? Troligtvis inte. Du jobbar med 3D men är för fäst vid specifika dimensioner i tillvaron. Redan sedan barnsben har du förnummit den yttre världen exakt som du sett den. Är du inte bekant med Platons grottliknelse så bli det genast.

Du behöver transcendera din åskådningsvärld med hjälp av radikala händelser; sov som Pippi Långstrump, ta en kurs i afrikansk dans eller prova att lämna din trygghetszon genom att samtala med främlingar på en stel fest eller krogen. De kommer att stirra på dig med kattögon – men dessa känner du igen, och efteråt kommer modet landa och du tillsammans med din inspiration kommer att få nytt liv.

Aktivera alla dina sinnen och nå ut med dina antenner till den inspiration som din omvärld erbjuder, men som du inte ser – än.

Blaine
2013-03-13, 17:07
25 år, man, värmlänning (kommer från en liten håla, 10k inv.)
Sambo sedan ca ½ år, förlovad
kattälskare (djuälskare)
barnslig humor (älskar tex disneyfilmer än idag lika mycket som liten)
älskar tvspel.
Jobbar som undersköterska inom hemsjukvården (äldrevård) tycker om mitt jobb
Dricker (fd helgalkis, kan dricka ibland men inte berusad mer än 1-2 ggr /år) och röker inte.
Styrketränar en del men inte lika fanatiskt och onödigt mycket som tidigare åren
Mycket lugn personlighet men aningen slösaktig och impulsiv (vill gärna byta ut tex soffa/säng/tv/vitvaror) och renovera dvs har alltid nya idéer
Andra beskriver mig som mycket snäll och pålitlig (nalle puh)
Har jättemånga bekanta men bara några få riktigt nära, tycker om det så

Fram med sågen nu!

Jag vet precis vilken stereotyp karikatyr som jag avser beskriva, men att formulera denna i ord är en svår uppgift. Ordet "mjuk" rullar ut från ordboken och gör ett tappert försök. Du är mjuk men har hårda ramar runt tavlan som är ditt liv. Det är en fin tavla enligt betraktaren som är du, ty du är nöjd.

Det finns en defekt, om än liten: tavlan står på instabil grund. Du är en "liten människa" som söker styrka i djur, tv-spel och barnslig humor, men den är falsk och endast en villfarelse.

Att du vill byta ut heminredning ofta och renovera signalerar på en undermedveten sökan efter stabil grund åt din tavla. Du vill å ena sidan ha en förändring, men å andra sidan är du nöjd med exempelvis vänskapskretsen och ditt jobb. Din navelsträng är kvar i barnstadiet men är lång nog att nå vuxenstadiet. Stå emot detta begär.

Att jämföras med Nallu Puh kan vid första anblick ses som en komplimang, men vid närmare granskning så handlar det snarare om en naiv och kufisk karaktär som man inte vänder sig till i existentiella frågor. Sådana frågor besvaras bäst hos äldre folk, och att du jobbar inom äldrevården är inget sammanträffande.

Agera som en äldre.

Madame
2013-03-13, 17:27
Do me, do me!! *popcorn*
tjej på 30 år, fd stockholmare, jobbar som skiftledare på en nöjesanläggning. Jag bor i en liten etta i centrala malmö, och vill flytta ihop med min flickvän. Just nu håller jag på att ta körkort. Utbildad nästan-färdig-designingenjör, tidigare massör. Har tävlat i athletic fitness, gillar att surfa, uppvuxen med konståkning, skateboard och enhjuling. Dricker gärna cola zero, kaffe och hallonad. Spenderar helst mina pengar på prylar och föredrar kvalitet framför kvantitet. Symaskinen, cykeln, kameran och ipaden är mina käraste ägodelar. Önskar att mitt liv var som en musikal där alla stämde upp i sång och dans plötsligt.

Blaine
2013-03-13, 19:55
27 år från Umeå som flyttade till Linköping för att läsa teknisk fysik & elektroteknik 2006. Att bli klar med examen har dragit ut på tiden men jag har trots allt tagit omkring 60 hp per år sedan ht 2004. Håller igång träningen ganska bra trots att den inte betyder lika mycket längre efter ryggskadan som hämmat mig. Är med och försöker starta upp ett företag inom mitt utbildningsområde. Tycker om att leva ett ganska lugnt liv.

Din ryggskada har ett namn och kan bäst förklara vem du är. Jag ger pennan till din vän Columna Vertebralis. Nu är det denne som talar:

Var hälsad, Xtreme-G!
Känner du mig? Vilken dum fråga, du känner mig väl. Visst gör jag ont? Hatar du mig för det? Lägg av, nu måste vi jobba tillsammans!

Columna Vertebralis sover nu, så vi får passa på att prata. Som du förstått så är ditt liv en dans på kotor. Den översta kotan kallas för atlas och precis som den mytologiska titanen med samma namn gjorde så bär du en tung last.

Men du är viktig. Företaget som du försöker starta upp behöver din närvaro till fullo. Du är en kota i många personers livsrygg. Det är där du ska vara – bland folk; då är din rygg utsträckt och blåser medvind.

Blaine
2013-03-13, 20:17
Do me, do me!! *popcorn*
tjej på 30 år, fd stockholmare, jobbar som skiftledare på en nöjesanläggning. Jag bor i en liten etta i centrala malmö, och vill flytta ihop med min flickvän. Just nu håller jag på att ta körkort. Utbildad nästan-färdig-designingenjör, tidigare massör. Har tävlat i athletic fitness, gillar att surfa, uppvuxen med konståkning, skateboard och enhjuling. Dricker gärna cola zero, kaffe och hallonad. Spenderar helst mina pengar på prylar och föredrar kvalitet framför kvantitet. Symaskinen, cykeln, kameran och ipaden är mina käraste ägodelar. Önskar att mitt liv var som en musikal där alla stämde upp i sång och dans plötsligt.

Du har alltid varit lekfull och annorlunda – inte rädd att få smuts under naglarna. Lite av en pojkflicka och hade du inte vuxit upp i storstan så hade man funnit dig bland ängar på landet, där dina kunskaper skulle varit många och förekomma naturligt för dig – exempelvis hur man tar hand om getter, kor och grisar på bästa humana sätt.

En modern Tom Sawyer fångad i en kvinnas kropp, utslängd i ett hav av människor, bilar och trafik. Du ser dig själv snurra i pariserhjulet och det alternativa är något för dig.

Du åldras sakta och folk kommer att förundras över och avundas din ungdomliga hy trots att åldern visar annat.

När du så småningom bor med din flickvän så kommer det inte dröja länge förrän ni befinner er på sydamerikansk mark som sedvanliga backpackers. Din spanska kommer att vara dålig men du skäms inte för att försöka – leendet är ditt främsta verktyg. Dokumentation sker på både iPad och resdagbok med nymalet kaffe vid sidan om.

rogerQ
2013-03-13, 20:29
Jag blir både rörd och berörd. Ditt språk är ren poesi, snart dags att publicera? Eller väntas en secqual i lika storslagen stil som sin precqual? Din insikt och utsikt är djup och vid. Men min kompass? Är den så kass? Kanske bara dess magnetiska nål som behöver bytas?

rogerQ
2013-03-14, 00:03
Bump.

Man blir nästan lite sugen att regga fler profiler och slänga in lite mer godis i den här köttkvarnen. Var inte rädda, alla är välkommna!

krilleh
2013-03-16, 16:53
24 år gammal, sjukskriven för tillfället, jobbar som receptionst på hotell. Jobbat tidigare med försäljning, har ett "allt eller inget" tänkande. Sista 3 åren har jag väl chillat och rökt gräs varje dag. Har en ganska laid back attityd till livet. Gillar dramafilmer och reggae :)

nissepelle
2013-03-16, 18:09
Grabb, 23 år, jobbar med något jag verkligen inte trivs med. Nattskift. Men tjänar bra "för min ålder". Pluggat naturbasår i 3 år på universitetet nu utan att bli klar, men har bestämt mig för att bli klar den här terminen, vilket verkar gå hyfsat. Jobbat för mycket, är lat och trivts relativt bra med livet fram tills nyligen och därför inte pluggat särskilt hårt. Vill komma in på läkarprogrammet till hösten, är på gränsen dock.

Mår dåligt av mörker och kyla, vinterdepression. Tänker mycket. Jagar självförverkligande.

Blaine
2013-03-17, 02:12
24 år gammal, sjukskriven för tillfället, jobbar som receptionst på hotell. Jobbat tidigare med försäljning, har ett "allt eller inget" tänkande. Sista 3 åren har jag väl chillat och rökt gräs varje dag. Har en ganska laid back attityd till livet. Gillar dramafilmer och reggae :)

Vid första glans genom min kritiska lupp så ser jag en hobbypundare som uppenbarligen har valt alternativet "inget" i stället för "allt" i det här fallet, ty att röka gräs varje dag i tre år – likt en idisslande ko – torde ha resulterat i allt vettigt tänkande borta. Kan det vara så illa? Låt mig mjölka mer information ur dig.

Vrider jag på luppen ett varv så ser jag tänder som ler – men det är inte mjölktänder, utan dessa vet mer. Vem tillhör tänderna? Det är givetvis Bob Marley. Han är glad över något. Kan det vara så att hans musik faktiskt nått fram till dig? Ty vid närmare granskning så märker jag något bra; du har förvånande nog undvikit en del av gräsets potentiella skada i likhet med rytmen inom reggae – som är känd för att hoppa över taktslag som annars är vanligt inom musik.

"My feet is my only carriage" går att tillfoga dig. Du har lyckats ta dig fram på grässtrånas spetsar utan mycket med dig annat än determinerade vandringsfötter.

Nej, detta är förödande: mjölken jag drack innehöll ju hallucinerande medel! Antingen är "allt" jag skrivit sant eller "inget".

Blaine
2013-03-17, 02:30
Grabb, 23 år, jobbar med något jag verkligen inte trivs med. Nattskift. Men tjänar bra "för min ålder". Pluggat naturbasår i 3 år på universitetet nu utan att bli klar, men har bestämt mig för att bli klar den här terminen, vilket verkar gå hyfsat. Jobbat för mycket, är lat och trivts relativt bra med livet fram tills nyligen och därför inte pluggat särskilt hårt. Vill komma in på läkarprogrammet till hösten, är på gränsen dock.

Mår dåligt av mörker och kyla, vinterdepression. Tänker mycket. Jagar självförverkligande.

Att kalla sig själv för "grabb" och samtidigt jaga självförverkligande är en orimlig ekvation som inte ens ni 'naturare' kan lösa. Det sker inte på ett matematiskt plan, utan djupare än så.

Jag vet en bra metod för det hela. Vet du?

Du ogillar uppenbarligen vintern, men sägs det inte att varje snöflinga är unik? Börja leta där. Färden från skyn ned till fallet på marken är lång, men relativ, och sägs det inte att allt är relativt? Nej, nu ska vi sluta tala i klyschor; "allt är relativt" är endast ett fult knep att undgå en egen tankebildning, ty om verkligen allt var relativt, vad vore då inte relativt? Skulle inte ordets innebörd då försvinna? Det är att stå handfallen inför det som händer omkring en; används ofta i moralrelativistiska situationer, där det enda som egentligen avslöjas är personens nihilistiska ångest – dennes tomhet.

Just tomhet är det du upplever under vintern. Men då återkommer vi till min metod: att bringa liv i någon annan är att bringa liv i sig själv.

En snöflinga föder en läkare. En läkare bringar liv i en människa. Läkaren självförverkligar sig själv.

Är grabben eller nissepelle läkaren? Glöm inte patienten.

Scitec
2013-03-17, 07:52
18 år. Bor i Älvsbyn, Norrbotten. Gillar att spela bowling, byggning och att köra skoter. Mörk röst, svårt att inte tro/tycka att jag själv har rätt. Har haft flickvän i 13 månader men det tog slut okt 2012. Pluggar samhällsekonomi på gymnasiet, jag vill bli polis.
Jag gillar den snöiga vintern mer än sommaren & hösten. Är självständig men tycker om att vara social och träffa nya människor. Är inte konflikträdd.

Blaine
2013-03-19, 00:08
18 år. Bor i Älvsbyn, Norrbotten. Gillar att spela bowling, byggning och att köra skoter. Mörk röst, svårt att inte tro/tycka att jag själv har rätt. Har haft flickvän i 13 månader men det tog slut okt 2012. Pluggar samhällsekonomi på gymnasiet, jag vill bli polis.
Jag gillar den snöiga vintern mer än sommaren & hösten. Är självständig men tycker om att vara social och träffa nya människor. Är inte konflikträdd.

Du är en samhällets man som beskriver goda egenskaper för en framtida polis, men är de äkta? I samma stund tycks du vila en del av dina mänskliga fundament uppå heroism (faderns gestalt), som således tyder på homoerotiska inslag. Polisen har sedan barnsben varit superhjältar för dig.

Om du dessutom har så rätt som du tycks tro i sammanhang – bevisa då detta genom att använda lagboken som ditt främsta vapen.

Har du då rätt eller fel?
Låt mig beskriva din värld i en påhittad ordning som går från barnatro till homoerotik:
0. Tomten finns. Han bor i Nordpolen och kommer med julklappar på julafton (barnatro);
1. Pappa är tomten, alltså har tomten en livslängd och kommer att dö (fatalism);
2. Pappa är inte tomten, för tomten finns inte på riktigt och en dag kommer även jag att dö (realism);
3. Jag ska bli bättre och starkare än både tomten och pappa när jag blir stor, och så ska jag komma på ett lyckligare koncept som inte är så fullt av lögner (heroisk idealism).

Frågan borde inte vara "har du rätt eller fel?" utan snarare "hur långt avviker du från normen?"

Ska du som polis följa normen? Tänk snabbt – du kan inte fråga pappa efter råd.