Visa fullständig version : Vad kan tjocka jag ha kvar att gå ned i vikt?
Frasier Crane
2013-03-11, 17:47
Förstår att det är svårt att avgöra baserat på enbart dessa två bilder samt längd/ålder/vikt, men hur mycket tror ni ungefär att jag har kvar att gå ned i vikt för att bli slank (smal)?
Ålder: 23
Längd: 188cm
Vikt: 85kg (enligt min våg som jag inte alls litar på, har beställt ny)
Vill gärna se smal ut fram till sommaren, alltså om ca 3-4 månader. Tror ni jag kan lyckas med detta? Jag har gått ned ungefär 8kg de senaste 2månaderna nu (-1000kcal per dag) och ser en liten skillnad, men inte mycket alls så jag börjar bli skeptisk (kan dock vara vågen, den är hemsk). Känns som jag har för många kilon kvar för att lyckas till sommaren i alla fall. Vad tror ni?
97424 97425
Fishtank
2013-03-11, 17:59
10 kilo minst, du verkar inte ha mycket muskelmassa.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Frasier Crane
2013-03-11, 18:36
10 kilo minst, du verkar inte ha mycket muskelmassa.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ajdå, kunde tänka mig det :/ Nej muskelmassa har jag inte mycket av tyvärr. Men 10kg borde jag väl ändå kunna klara av tills midsommar tycker man.
Fishtank
2013-03-11, 18:42
Ligger du bara på underskott eller styrketränar du också?
Du klarar nog av 10 kilo om du är stenhård men du kommer se tanig ut.
Frasier Crane
2013-03-11, 18:57
Ligger du bara på underskott eller styrketränar du också?
Du klarar nog av 10 kilo om du är stenhård men du kommer se tanig ut.
Har väl dessvärre bara legat på underskott. Försökt hålla proteinintaget över 1.2g per kroppskilo dock.
Förstår att jag kommer se tanig ut, men hellre det än tjock. Vill åtminstone kunna gå i pikétröjor och dylikt nu på sommaren utan att se tjock ut. Det är mitt första mål. Nästa mål är att få en vältränad kropp, men jag inser att det kommer ta en betydligt lång tid.
Har väl dessvärre bara legat på underskott. Försökt hålla proteinintaget över 1.2g per kroppskilo dock.
Förstår att jag kommer se tanig ut, men hellre det än tjock. Vill åtminstone kunna gå i pikétröjor och dylikt nu på sommaren utan att se tjock ut. Det är mitt första mål. Nästa mål är att få en vältränad kropp, men jag inser att det kommer ta en betydligt lång tid.
för det första.. om ditt mål är en vältränad kropp, varför styrketränar du inte!? sätt igång med det genast!
vidare tycker jag att du deffar ner dig till 75kg (blir bara löjligt tanig under det) och börjar bygga upp dig långsamt, kanske sikta på 85kg igen till nästa vår och deffa igen. då kommer du troligtvis kunna få fram lite rutor osv:)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
BisonLGcrew
2013-03-11, 19:09
100g protein alltså? gaanska mind-fuck
mattilainen
2013-03-11, 19:11
Tränar du inte styrketräning under tidendu går ner i vikt kommer du bli smal men sådär "blötfet" som man ser vissa är. Detta är utifrån egna observationer.
Frasier Crane
2013-03-11, 19:46
för det första.. om ditt mål är en vältränad kropp, varför styrketränar du inte!? sätt igång med det genast!
vidare tycker jag att du deffar ner dig till 75kg (blir bara löjligt tanig under det) och börjar bygga upp dig långsamt, kanske sikta på 85kg igen till nästa vår och deffa igen. då kommer du troligtvis kunna få fram lite rutor osv:)
Önskar jag hade ett bra svar på det :p Har precis (igår faktiskt) fått tillgång till gymmet på jobbet så tänkte börja gå dit en 2-3ggr/veckan. Kanske är för lite?
Ok, det låter som en bra plan! Tack.
100g protein alltså? gaanska mind-fuck
Jo i princip, vad är mind-fuck med det? :o
Tränar du inte styrketräning under tidendu går ner i vikt kommer du bli smal men sådär "blötfet" som man ser vissa är. Detta är utifrån egna observationer.
Blötfet är samma som smalfet eller? Hade tänkt börja köra lite styrka nu som jag skrev lite längre upp i denna posten i alla fall :|
Förstår att det är svårt att avgöra baserat på enbart dessa två bilder samt längd/ålder/vikt, men hur mycket tror ni ungefär att jag har kvar att gå ned i vikt för att bli slank (smal)?
Ålder: 23
Längd: 188cm
Vikt: 85kg (enligt min våg som jag inte alls litar på, har beställt ny)
Vill gärna se smal ut fram till sommaren, alltså om ca 3-4 månader. Tror ni jag kan lyckas med detta? Jag har gått ned ungefär 8kg de senaste 2månaderna nu (-1000kcal per dag) och ser en liten skillnad, men inte mycket alls så jag börjar bli skeptisk (kan dock vara vågen, den är hemsk). Känns som jag har för många kilon kvar för att lyckas till sommaren i alla fall. Vad tror ni?
97424 97425
Klara av att bli smal är det inget tal om att du klarar, sen hur mycket du vill offra är en annan fråga, ligger för närvarande på diet själv.
Droppat 16.1kg på 9 veckor
då har jag kört mina dagliga stats på
1449kcal
200g protein
60g kolhydrater
70g fett
samt cardio minst 1h varje dag (samt styrka 4ggr i veckan)
Nu säger jag inte att du ska följa mitt exempel med mina siffror, men en bra hjälpreda i kcal djungeln kan vara "appen" ShapeUp om du har en smartphone!
Har iallafall hjälp mig en bit på väg :)
Och glöm för allt i hela världen inte av att ta mått med måttband! Vågen kan stå still, men det betyder inte att det inte händer något!
Frasier Crane
2013-03-12, 18:52
Klara av att bli smal är det inget tal om att du klarar, sen hur mycket du vill offra är en annan fråga, ligger för närvarande på diet själv.
1449kcal
200g protein
60g kolhydrater
70g fett
samt cardio minst 1h varje dag (samt styrka 4ggr i veckan)
Nu säger jag inte att du ska följa mitt exempel med mina siffror, men en bra hjälpreda i kcal djungeln kan vara "appen" ShapeUp om du har en smartphone!
Har iallafall hjälp mig en bit på väg :)
Och glöm för allt i hela världen inte av att ta mått med måttband! Vågen kan stå still, men det betyder inte att det inte händer något!
Härligt, hoppas verkligen du har rätt! Oj det var många kilo!:o Har använt shapeup, men tycker inte den appen är helt korrekt. Skiljer sig en del från livsmedelsverkets data ibland till exempel :/ Får väl köpa in ett måttband då iaf :P
Frasier Crane
2013-03-12, 18:58
Förresten, behöver man ligga på ett sådant högt proteinintag? Jag ligger ju på 1.2g/kroppskilo. Är det som dag och natt med 2g/kroppskilo vs mitt intag?
Och så kan jag informera er om att jag började gymma på jobbet idag. Det blev mest en introduktionsrunda. Kollade vad som fanns och testade allt. Det är mest maskiner och jag tyckte inte att många tog på rätt sätt/ställe, men finns i alla fall en skivstång och många hantlar. Får bli till att kolla på övningar @ youtube för att lära sig.
Nu ska jag bara till att hitta något schyst 3 dagars schema som kanske riktar sig lite mer mot övningar med hantlar osv. Gillade inte maskinerna särskilt mycket.
delta_mats
2013-03-12, 19:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Titta på det där!
Härligt, hoppas verkligen du har rätt! Oj det var många kilo!:o Har använt shapeup, men tycker inte den appen är helt korrekt. Skiljer sig en del från livsmedelsverkets data ibland till exempel :/ Får väl köpa in ett måttband då iaf :P
Jo vet dethär ang shape up, därför scannar jag allt, istället för att söka :)
Ja! Måttband är super!
Ang proteinet i det andra inlägget så har jag ingen studie som visar på att 2g/pk är nödvändigt, men äter hellre för mycket protein och behåller muskulaturen så gott jag kan än att äta för lite o tappa den! :)
edasvangen
2013-03-13, 10:22
Förresten, behöver man ligga på ett sådant högt proteinintag? Jag ligger ju på 1.2g/kroppskilo. Är det som dag och natt med 2g/kroppskilo vs mitt intag?
Och så kan jag informera er om att jag började gymma på jobbet idag. Det blev mest en introduktionsrunda. Kollade vad som fanns och testade allt. Det är mest maskiner och jag tyckte inte att många tog på rätt sätt/ställe, men finns i alla fall en skivstång och många hantlar. Får bli till att kolla på övningar @ youtube för att lära sig.
Nu ska jag bara till att hitta något schyst 3 dagars schema som kanske riktar sig lite mer mot övningar med hantlar osv. Gillade inte maskinerna särskilt mycket.
Finns massor med trådar med olika scheman, bara att söka omkring lite, stronglifts 5x5 rekommenderas ofta så kanske ta en titt på det?(http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071), dock dåligt med hantlar i det schemat.
Sen finns det en tråd med en herrans massa övningar som länkar till en riktigt bra sida som visar utförande, förklarar hur övningen ska göras samt vilka muskler som aktiveras mest osv:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
För att bli hård behöver du nog gå ner mer än 10kg till och med. Men satsa på 75kg, ingen mening att försöka bli underviktig för att få magrutor.
Frasier Crane
2013-03-14, 23:23
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Titta på det där!
Tack för tipset!
Jo vet dethär ang shape up, därför scannar jag allt, istället för att söka :)
Ja! Måttband är super!
Ang proteinet i det andra inlägget så har jag ingen studie som visar på att 2g/pk är nödvändigt, men äter hellre för mycket protein och behåller muskulaturen så gott jag kan än att äta för lite o tappa den! :)
Ok! Då satsar jag nog hellre på att hålla mig på minst 100+ gram per dag.
Finns massor med trådar med olika scheman, bara att söka omkring lite, stronglifts 5x5 rekommenderas ofta så kanske ta en titt på det?(http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071), dock dåligt med hantlar i det schemat.
Sen finns det en tråd med en herrans massa övningar som länkar till en riktigt bra sida som visar utförande, förklarar hur övningen ska göras samt vilka muskler som aktiveras mest osv:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
Tack, uppskattas! Satt och glodde lite på övningar @ youtube nu likaså haha.
För att bli hård behöver du nog gå ner mer än 10kg till och med. Men satsa på 75kg, ingen mening att försöka bli underviktig för att få magrutor.
Ajdå, men är snarare ute efter att bli smal först och främst. Det målet kanske jag kan uppnå på -10kg? Känner verkligen att jag behöver bli slank först för självförtroende och motiverande syfte. Har beachkropp som mål till ungefär samma tid nästa år :P Hoppas det är realistiskt!
Frasier Crane
2013-03-14, 23:26
Kan även påpeka att jag var till gymmet idag likaså och körde ben och mage, men kände mig inte helt hemma med övningarna. Vissa saker tog inte så jag gissar att jag gjorde dem helt fel. Håller på att kolla upp övningar nu hur som helst. Svårt när man inte riktigt vet vad tusan alla övningar gör. Det står ju trots allt bara på de senare maskinerna.
Lär väl ta mig någon vecka att orientera mig runt på gymmet, men en grym träningsvärk har jag i alla fall. Alltid något!
Ajdå, men är snarare ute efter att bli smal först och främst. Det målet kanske jag kan uppnå på -10kg? Känner verkligen att jag behöver bli slank först för självförtroende och motiverande syfte. Har beachkropp som mål till ungefär samma tid nästa år :P Hoppas det är realistiskt!
Grejen är ju också den att styrketräning kommer att hjälpa dig att se smal ut. Det hjälper dig inte att gå ner i vikt men proportionerna blir såna att du för varje tappat kilo får en bättre visuell förändring (mot det smala). Och det är det visuella du är ute efter eller hur?
BisonLGcrew
2013-03-15, 07:36
Jo i princip, vad är mind-fuck med det? :o
|
Äh kanske räcker.. men för mig låter det som fångläger. typ first blood p.II fångläger
1449kcal
200g protein
60g kolhydrater
70g fett
Oj!
Vill se exakt vad du äter där som är så lågt energiinnehav men så mycket protein.
Vore trevligt om du specade vad du åt en dag!
Oj!
Vill se exakt vad du äter där som är så lågt energiinnehav men så mycket protein.
Vore trevligt om du specade vad du åt en dag!
Kan ta ett exempel ifrån 7/3 :)
Frukost
1 Thaisoppa färdigrätt.. findus *slå på fingrarna* säkert hästkött med ;)
1 port Whey100
Mellanmål
Nutramino proteinbar äpple&yoghurt
Lunch
194g Wokmix
156g Fläskytterfile mörad
68g Arla Keso
Middag
155g Fläskytterfile mörad igen >.<
114g Wokmix
2x Whey100
Övrigt
stoppade i mig en liten fläskytterbit till på 58g på kvällen ;)
Makros för dagen blev
1455kcal
182/200g Protein
67/60g Kolhydrater
53/70g Fett
Inget direkt roligt matschema jag har dock, men det fungerar so far!
Kanske bör tilläggas att jag hade ett extra gym pass mellan frukosten och mellanmålet!
Edit: Kan säga att jag inte alltid är över 180g protein, jävligt svårt att få ihop somliga dagar när man har dålig planering på så få kcal!
Kan ta ett exempel ifrån 7/3 :)
Frukost
1 Thaisoppa färdigrätt.. findus *slå på fingrarna* säkert hästkött med ;)
1 port Whey100
Mellanmål
Nutramino proteinbar äpple&yoghurt
Lunch
194g Wokmix
156g Fläskytterfile mörad
68g Arla Keso
Middag
155g Fläskytterfile mörad igen >.<
114g Wokmix
2x Whey100
Övrigt
stoppade i mig en liten fläskytterbit till på 58g på kvällen ;)
Makros för dagen blev
1455kcal
182/200g Protein
67/60g Kolhydrater
53/70g Fett
Inget direkt roligt matschema jag har dock, men det fungerar so far!
Kanske bör tilläggas att jag hade ett extra gym pass mellan frukosten och mellanmålet!
Edit: Kan säga att jag inte alltid är över 180g protein, jävligt svårt att få ihop somliga dagar när man har dålig planering på så få kcal!
Tack för snabbt svar!
Smaken är inte prio när man deffar utan innehållet tyvärr.
Hur länge mäktar du med detta?
Tack för snabbt svar!
Smaken är inte prio när man deffar utan innehållet tyvärr.
Hur länge mäktar du med detta?
Jadu, det är det ingen som vet, gått på den här formen nu i 11 dagar och än har jag inte lessnat! :)
Får ursäkta för att jag inkräktar lite mycket på tråden, var bara tvungen att skriva att jag överträffade mig själv igår!
stats:
1494kcal
206/200g Protein
69/60g Kolhydrater
45/70g Fett
(får ta o tacka 400g salladskyckling för det :cool:)
Frasier Crane
2013-03-24, 13:03
Får ursäkta för att jag inkräktar lite mycket på tråden, var bara tvungen att skriva att jag överträffade mig själv igår!
stats:
1494kcal
206/200g Protein
69/60g Kolhydrater
45/70g Fett
(får ta o tacka 400g salladskyckling för det :cool:)
Nemas :P Har du hållit i det då?
Frasier Crane
2013-03-24, 13:12
Tänkte även dra en liten update så här två veckor senare nu då.
Ligger på ett fåtal gram över 83kg och har haft många sköna träningsvärkar (bra svenska indeed) efter mitt nya gymschema, men kroppsmässigt har inget skett. Fast jag har inga mätningar på ben osv så kan mycket väl vara så att fettet tagits därifrån.
Även blivit så att jag hamnat under mitt kaloriintag (som ligger på 1400kcal) några dagar och jag gissar att detta inte är så bra?
Har även problem att träna magen. Finns ingen övning på gymmet som verkar träna den. Och det känns varken skönt eller roligt att ligga på en matta och göra vanliga situps varje pass ;> Finns en grej där man placerar armarna längs två plankor, står rakt och drar upp benen upp i luften som jag tror ska träna magen(?), men jag känner då ingenting. Något tips?
Försöker hålla motivationen uppe och det går fint, men det är svårt att hålla kosten perfekt på helgerna. Blev lite skit igår exempelvis :P Men inte överdrivet iaf.
Frasier Crane
2013-03-25, 20:44
En till fråga! Vad tror ni man kan uppskatta att jag har i bf% för övrigt?
Känns som 3 månader för att bli smal kanske inte är så realistiskt trots allt.
En till fråga! Vad tror ni man kan uppskatta att jag har i bf% för övrigt?
Känns som 3 månader för att bli smal kanske inte är så realistiskt trots allt.
Bli smal på 3 månader går men det är bekvämare att ta det lugnt tycker jag
Frasier Crane
2013-03-27, 20:44
Bli smal på 3 månader går men det är bekvämare att ta det lugnt tycker jag
Får hoppas det. Kör på och ser hur det går. Slarvar lite med magövningar dock, vet inte hur mycket det påverkar, kanske är vitalt?
Tycker inte det är särskilt bekvämt att deffa samt att se tjock ut så uppnår hellre det delmålet snabbast möjligt ;>
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.