Visa fullständig version : Lite om naprapat-/kiropraktorutbildning
Funderar lite i dessa spår för tillfället. Känns såklart lite tråkigt att det kostar så mycket! Ska man gå dessa utbildningar och samtidigt ta övriga studielån så ligger man väl på dubbla det en man skulle göra om utbildningen inte kostade..
Fick tanken att det kanske skulle gå att jobba lite extra som t.ex. PT för att få ner lånen så mycket som möjligt, men man lär ju ha tid med plugget också så jag tänkte kolla om det finns någon här som har koll på om någon av dessa utbildningar är väldigt hårda eller om man klarar sig utan att plugga särskilt mycket!
Finns snack om att kiropraktors-utbildningen ska bli en 2-årig påbyggnad på fysioterapeut-utbildningen (sjukgymnast). Hur det går vet jag inte. Så jag hade börjat med att bli fysioterapeut.
Istället för PT hade jag utbildat mig till diplomerad massör hos en bra utbildare. Lär dig garanterat betydligt mer vettigt där än på någon PT-kurs. Kombineras det med gediget eget intresse för träning ligger du bra till.
Finns snack om att kiropraktors-utbildningen ska bli en 2-årig påbyggnad på fysioterapeut-utbildningen (sjukgymnast). Hur det går vet jag inte. Så jag hade börjat med att bli fysioterapeut.
Istället för PT hade jag utbildat mig till diplomerad massör hos en bra utbildare. Lär dig garanterat betydligt mer vettigt där än på någon PT-kurs. Kombineras det med gediget eget intresse för träning ligger du bra till.
En sidonotering skulle dock vara att det är fan så mycket svårare att få jobb som PT utan en officiellt genomförd utbildning med betyget godkänt. Så vill man jobba extra som PT är det inte massör man ska utbilda sig till.
Nu uppfattade jag det som han ville syssla med något som har att göra med det han vill syssla med i framtiden.
Sen bryr jag mindre vad för korkade utbildningskrav större gym-kedjor ställer. Men visst, vill man bli reps-räknare/PT på någon av dessa trams-gym så är det nog bäst att lyda deras formalia, öva på sina cheerleading-färdigheter och bortse från faktisk kunskap. Är inte TS som mig kan han strunta i mina inlägg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.