handdator

Visa fullständig version : någon mer med väldigt långvarig slemhosta?

Big_Vik
2013-03-09, 18:13
Jag har haft slemhosta oavbrutet i över sex veckor nu. Var till vårdscentralen för två-tre veckor sedan för blodprov och läkaren sa ungefär att eftersom sänkan var normal och jag inte hade feber så var det ett vanligt virus som mitt immunförsvar själv skulle ta hand om. Hon sa också att det var ovanligt många seglivade virus den här vintern. Jag är ganska snuvig, men känner mig i övrigt frisk.

Jag tänkte höra om det finns fler där ute med liknande problem och hur ni ser på mediciner, träning, etc?

Jag har använt Bromhexin och Bisolvon, men jag är osäker på om de har någon annan funktion än att göra slemmet lättare att hosta upp. Jag har dock för det mesta inte så svår att få upp slemmet. Finns det något annat, bättre som man kan ta?

Och så var det styrketräningen. Har vilat hela tiden, men tog upp frågan med läkaren som avrådde pga att man måste få upp pulsen för att värma upp ordentligt. Men jag har ju aldrig i mitt liv kört någon cardio som uppvärmning. Jag har därför funderat på att köra disco-träning (ej ben eller rygg) med lättare reps och typ hälften av normala set-antalet, för att hålla igång utan att anstränga mig.

Visst man kanske dör av hjärtmuskelinflammation, men ärligt talat, vad är ett liv utan träning värt? :( Har egentligen inte för avsikt att debattera ev. träning under förkylning, men det kan vara av intresse att höra hur ni andra tänker ang. detta.