Visa fullständig version : Går inte upp i vikt, hjälp!
motherofnature
2013-03-09, 14:03
I januari vägde jag cirka 59-60 kg och nu i mars så har jag knappt gått upp i vikt, väger i dagsläget cirka 60-61 kg.
Har verkligen försökt äta allt i min väg och äta många mål om dagen men i slutändan så ger det inget?
En vanlig dag ser ut såhär:
Frukost: 2 ägg, 2 mackor med keso, apelsinjuice och banan om så finns.
Lunch: Det som serveras i skolan, tar väldigt stora portioner och om jag orkar mer så tar jag en till portion.
Mellanmål: Kvarg eller keso, mackor och frukt.
Middag: Det som serveras hemma, tar också rejäla portioner här.
Efter träning: Skopa whey-80
Mellanmål innan läggdags: Oftast keso med macka och två frukter.
Borde jag ta med mig mat till skolan och klämma in det mellan och efter lunchen eller borde jag äta mer kaloririk mat?
King Grub
2013-03-09, 14:25
borde jag äta mer kaloririk mat?
Ja, varför basera måltider på frukt och keso - typisk bantningsmat - om du vill gå upp i vikt?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376
Kanske kan vara något.
motherofnature
2013-03-09, 16:01
Så mer kaloririk mat såsom pasta, grädde, mjölk och yoghurt?
gammaldags mjölk <3 driiick.
Ät mer energität mat..såsom nötter, avocado osv..
Byt ut lättare produkter mot fetare.. Mellangrädde - vispgrädde, keso - mozzarella, tonfisk - makrill osv...
Att dricka kalorier är en genväg för viktuppgång. Vatten i all ära, men byt gärna ut några glas mot t.ex drickchoklad, 3%-ig mjölk, juice, gainer osv..
Lycka till.
har bulkat några månader... går plus hela tiden pga avokado, nötter, gammaldags mjölk, grädde, bregott, mycket pasta och även kött.
varför whey80 efter träning? kör gainer... och whey 80 direkt på morgon och som mellis bara för att fylla på protein vid behov.....
jag dricker litervis mjöl vardag och äter grädde till allt och smör mkt pasta oav....
finns inga genvägar det du äter ser ju ut som deff schema...
Latissimus Dorsi
2013-03-10, 20:56
Ät tills du är proppmätt, fem gånger på en dag. Kom tillbaka sedan och säg att du inte kan gå upp i vikt.
Ät tills du är proppmätt, fem gånger på en dag. Kom tillbaka sedan och säg att du inte kan gå upp i vikt.
But still.. det går att bli proppmätt på i sammanhanget lite kcal.
Drick mjölk mjölk mjölk!! Röd eller gammaldags. 2 liter rödmjölk ger runt 1200 kcal så äter du som du nu gör o plussar 2 liter röd mjölk så lärdet hända grejer! Funkat ypperligt för mig. Om du som jag älskar mjölk så sök på "gomad" på google :-)
Drick mjölk mjölk mjölk!! Röd eller gammaldags. 2 liter rödmjölk ger runt 1200 kcal så äter du som du nu gör o plussar 2 liter röd mjölk så lärdet hända grejer! Funkat ypperligt för mig. Om du som jag älskar mjölk så sök på "gomad" på google :-)
Mycket kalcium lär det ju bli dessutom.
Pretorian
2013-03-11, 15:01
Gör mat du tycker är god och ät mycket av det.
räkna kcal ett tag o se till att du får i dig mer än du gör av med så får du en uppfattning av vad som krävs.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Inte för att vara sådan men man bör nog försöka göra en sticky ang hur man går upp i vikt samt varför man inte går upp i vikt när man äter "hur mycket som helst".
Känns som det kommer upp nya sådan trådar hela tiden och jag har inte ens vågat söka på "hjälp, jag går ej upp i vikt", lär få error som svar pgr av att det finns så mycket trådar om detta ämne.
Det finns ju en deff guide dock när jag tänker efter så kommer det ju upp nya trådar iallafall men det kan ju hjälpa några.
Bara en tanke.
mattilainen
2013-03-11, 17:33
Börja räkna på detdu äter så inser du snabbt att kalorimässigt är det inte så mycket som du behöver då du inte går upp i vikt. Även om du är mätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.