handdator

Visa fullständig version : Fråga om kolhydrater och protein under deff

ShippEn
2013-03-08, 20:12
Är inte helt säker på hur näringsintaget ska se ut under deffen.

Antar att man behöver mycket protein för att behålla så mycket som möjligt av muskelmassan.

Ska försöka få i mig 150g+ protein / dag. Väger 76kg ska ner till ca 70.

Ska man undvika mycket kolhydrater? Eller äta mycket?

Hur ska en måltid under deffen vara?

Typ.. mycket kött, mycket grönt, lite pasta?

TorbjornFred
2013-03-08, 20:17
Är inte helt säker på hur näringsintaget ska se ut under deffen.

Antar att man behöver mycket protein för att behålla så mycket som möjligt av muskelmassan.

Ska försöka få i mig 150g+ protein / dag. Väger 76kg ska ner till ca 70.

Ska man undvika mycket kolhydrater? Eller äta mycket?

Hur ska en måltid under deffen vara?

Typ.. mycket kött, mycket grönt, lite pasta?

Mycket svåra frågor som kräver mer info. Lägg tid på att söka på forumet så hittar du massvis med tips och idéer. Vill du verkligen veta så gör det inte lätt utan sök och fundera själv innan du ställer frågor.

King Grub
2013-03-08, 20:33
Om du täcker det proteinintag du tänkt dig, spelar det ingen speciell roll för fettförlusten hur du fördelar kolhydrat- och fettenergin efter det. Där är det mest hur man själv mår och fungerar på olika nivåer av makronutrienterna. Sedan finns det genetiska skillnader på hur väl man svarar på lågkolhydrat- resp lågfettkost för viktnedgång, men det kan man inte säga på individnivå i förväg.

watertouch
2013-03-08, 22:08
Om du täcker det proteinintag du tänkt dig, spelar det ingen speciell roll för fettförlusten hur du fördelar kolhydrat- och fettenergin efter det. Där är det mest hur man själv mår och fungerar på olika nivåer av makronutrienterna. Sedan finns det genetiska skillnader på hur väl man svarar på lågkolhydrat- resp lågfettkost för viktnedgång, men det kan man inte säga på individnivå i förväg.

Så jag kanske skulle bli piggare av att tillföra kolhydrater (havregryn) till frukost, och förbränna mer pga av det än att äta LCHF och va mindre aktiv...

"vissa" blir ju piggare av LCHF dieter, lr kalorie restriktion i sig... Jag kanske inte tillhör dem...

Ekonomipapper
2013-03-09, 08:55
Läs om du inte redan gjort det.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

ShippEn
2013-03-09, 11:32

Läs om du inte redan gjort det.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läste King Grub's deff guide.

Rätta mig om jag har fel.

Jag ska få i mig minst 152g protein / dag. Vikt: 76kg
Att dricka halva gainern före och halva efter är positivt, 1dl före och efter. Blandat med vatten.
Samt dricka whey-80 2-3 gånger om dagen, blandat med vatten.
Käka mycket nyttigt, dvs frukt och grönt. Lite mindre kolhydrater i form av pasta m.m en vad man normalt sett gör.
Jag ska gå cirka 1 timme före frukost varje träningsdag (?)
Och i gymmet så ska man köra tung träning, höga vikter för att simulera musklerna på topp(?)

Och en fråga.. På ex; whey-80 står det att den innehåller runt 146 kcal, och i deff guiden så stod det att 1 gram protein / kolhydrater är = 4.1 kcal.

Är de 146 kcal inte räknat med de 28g protein i wheyn? Så att kcal innehåller blir igentligen 146+(28*4.1) ?

abstract
2013-03-09, 12:41
Är de 146 kcal inte räknat med de 28g protein i wheyn? Så att kcal innehåller blir igentligen 146+(28*4.1) ?

1dl Whey-80 innehåller 146kcal totalt, det är alltså summan av proteinet, kolhydraterna och fettet.

Loka
2013-03-09, 13:26

Är väl värt att notera att inte äta fett alls är dåligt för alla. Har för mig du eller någon annan kunnig skrivit minst 0.5g per kg kroppsvikt förut.