Visa fullständig version : Personlig tränare i göteborg?
Fick just en liten överraskning :) Kommer börja träna med en PT om ett tag vilket jag aldrig har gjort innan. Jag har googlat runt och försökt hitta vad det finns för utbud i Göteborg det är otroligt svårt för mig som inte kan mkt om träning och börjar på ruta 1.
Någon här som har tips om någon bra PT i Göteborg? (helst västra Göteborg eller centrum). Vill ha nån som kan sin sak och inte låter mig smita undan! hah..
Jag tar gärna lite tips på vad jag ska vara noga med när jag letar också. nåt gym jag ska undvika? Nån merit som är extra bra?
mattilainen
2013-03-08, 15:40
tränar man varje gång med sin PT? Trodde man tog typ en timma eller liknande.
Går väl men låter dyrt :P
Billigare med PT en timme och sedan en bra träningskompis :)
Till TS, tränar på Sportlife backaplan och sett ett par PT där. Inte testat någon, men de verkade trevliga och kunderna såg nöjda (trötta) ut.
Jag ska ha PT två gånger i veckan hade jag tänkt och träna resten själv. :)
Det finns ingen som hinner lära sig träna på en timme och behöver man dessutom pådrivning så blir det betydligt mer tid.
En del gym har nystartsgrupper för att få ner kostnaden samt få in gemenskap på gymmet, hur vanligt det är vet jag inte men personligen tycker jag det är den form de flesta borde välja om de har möjlighet. Det blir mer tid med tränaren och man får justeringar vartefter samt så har man en viss press på sig att i alla fall fullfölja de tillfällena. Att man får bekanta på gymmet som kan hjälpa en i framtiden är också bra. Med lite smart planering från tränaren/gymmet så innebär det att de flesta börjar se det som en vana.
Vad gäller huvudfrågan, i Göteborg och när det gäller träning har jag däremot inget att tillföra.
Jag ska ha PT två gånger i veckan hade jag tänkt och träna resten själv. :)
Hyr mikaelj på forumet ;)
PureWhey
2013-03-08, 16:38
Senast jag bodde hemma körde mor med pt 3-4 ggr i månaden har jag för mig. Detta även fast hon själv varit instruktör och tränat hela sitt liv, bra erfarenhet inom gym..
Tror folk gör det främst för motivation och teknik. De som kan det och fortfarande kör är nog ute efter nya övningar, andra träningstyper.
Lousie Fornander på Eddy Bengtssons Gym Trivsamt Hälsocenter ska vara bra vad jag hört.
Det finns ingen som hinner lära sig träna på en timme och behöver man dessutom pådrivning så blir det betydligt mer tid.
En del gym har nystartsgrupper för att få ner kostnaden samt få in gemenskap på gymmet, hur vanligt det är vet jag inte men personligen tycker jag det är den form de flesta borde välja om de har möjlighet. Det blir mer tid med tränaren och man får justeringar vartefter samt så har man en viss press på sig att i alla fall fullfölja de tillfällena. Att man får bekanta på gymmet som kan hjälpa en i framtiden är också bra. Med lite smart planering från tränaren/gymmet så innebär det att de flesta börjar se det som en vana.
Vad gäller huvudfrågan, i Göteborg och när det gäller träning har jag däremot inget att tillföra.
Nu var inte frågan "om" jag skulle göra det eller inte jag SKA göra det. och pengar är inget problem. Jag vill bara hitta nån bra
Som bumbi säger så kan ju en timme bara bra om man är ute efter en instruktion, men då ska man komma ihåg allt och göra rätt efter det också - och... sen då?
Billigare med PT en timme och sedan en bra träningskompis : )
Eller en bra träningskompis från början. Om vederbörande kan allting. :smash:
:thumbup:
mattilainen
2013-03-08, 19:23
Ja ni har rätt. Jag har dock aldrig hört någon som tränat med en PT specifikt, mer än just 1h coaching typ. Så jag blev lite frågande där.
Finns en grym pt på sportlife i Kungälv som heter Daniel olsson.
Sök på Daniel Olsson,personlig tränare,sportlife på fb.
Hillevi P. Sautter håller hus på Sportlife. Hon verkar kunna sina grejer. Sök på Facebook.
Kristian "knasen" Eikedal
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.