Logga in

Visa fullständig version : Frukost innan gym?

kolossal
2013-03-08, 14:43
Som rubriken lyder då. Kan jag äta frukost nu precis innan gym? Brukar inte ta någon stor frukost, utan flingor bara. Spelar det nån roll om jag äter nu eller väntar till efter passet?

Brukar vakna sent då haha, som nu tex.

raddum
2013-03-08, 15:06
Du kan äta. Du kan testa att köra fastande nästa gång och se vad som kändes bäst-

Reaper123
2013-03-08, 15:13
Som rubriken lyder då. Kan jag äta frukost nu precis innan gym? Brukar inte ta någon stor frukost, utan flingor bara. Spelar det nån roll om jag äter nu eller väntar till efter passet?

Brukar vakna sent då haha, som nu tex.Ja du kan äta innan gymmet, men du kan precis lika gärna låta bli.

Det som styr om du ska äta innan gymmet (om jag nu får vara med och tycka) är du presterar bättre med mat i magen vs fastande träning.

För det som styr "in the longrun" är vad du äter utslaget över hela dygnet, kanske rentav dagarna efter.

Wzup2u
2013-03-08, 18:04
eaa innan gym ! på fastande mage.. kör jag och tycker funkar perfekt... och ger reultat! glöm inte äta mycket mat efter =)

mike mike
2013-03-12, 14:47
Personligen måste jag äta nåt innan jag tränar, gäller inte bara frukost utan generellt när det gäller med träning. Nåt lagom, t.ex några mackor och ett glas mjölk borde väl passa :)

Tisu
2013-03-12, 14:55
Jag kör Leangains med periodisk fasta och äter oftast inte innan träning, och de gånger jag gör det får jag inte bättre resultat (subjektivt). En fördel däremot med att träna fastande (ta BCAA innan) är att de kalorier man äter intas efter träning då de gör mest nytta.

kolossal
2013-03-22, 00:49
Har testat äta flera gånger nu innan och tycker det funkar perfekt. Var rädd att man måste ta det försiktigare, men det är rätt lugnt i och med att jag inte brukar äta stora frukostar ändå:)

Tacos
2013-03-22, 09:11
Har testat äta flera gånger nu innan och tycker det funkar perfekt. Var rädd att man måste ta det försiktigare, men det är rätt lugnt i och med att jag inte brukar äta stora frukostar ändå:)

Vad var det du var rädd för?