Visa fullständig version : När börjar ni deffa inför sommaren?
Ja, som topic; ni som tänkt komma i fin form inför sommaren genom deff, när har ni tänkt börja? Eller om ni redan har börjat, när började ni?
Planerar själv att börja runt 1a april med slutdatum i början på juli. Från 82 till ungefär 75kg, sen får vi se om det behövs mer.
Började i Januari, planerar att avsluta i början på Juni. Målet är 82kg, började på 95ish.
Provrörsbarn
2013-03-07, 22:21
Började för 4 dagar sedan, denna deffen ska jag verkligen gå fullt ut och få en låg kroppsfett% och aldrig, ALDRIG köra en grisbulk eller bulk med stort överskott. :P
zeusden1
2013-03-07, 22:40
Planerar själv att börja runt 1a april med slutdatum i början på juli. Från 82 till ungefär 75kg, sen får vi se om det behövs mer.
Man underskattar nästan alltid hur mycket man behöver gå ned för att nå önskad form.
Startade 15 november och gått ner ca 13kg. Har ca 2kg kvar sen är jag klar för denna gång.
Börjar vid påsk och kör ca 10 veckor. Ska gå ner en 5-6kg, ligger just nu på 76kg.
Jag brukar börja precis innan, men så håller jag mig alltid på en sån nivå att det går snabbt att komma i bra form.
Det fungerar bra för mig och mina målsättningar :)
jag brukar börja precis innan, men så håller jag mig alltid på en sån nivå att det går snabbt att komma i bra form.
Det fungerar bra för mig och mina målsättningar :)
+1
är alltid relativt torr. beachform året om, men 2kg skulle man nog kunna finslipa med. börjar nog snart med det
Började vid årsskiftet. satsar på Sommarform 2016....
Skämtåsido, jag försöker gå ner i vikt, men det har inte med sommaren att göra, jag satsar på att bli lättare i kroppen för att träningen ska gå bättre.
Ekonomipapper
2013-03-08, 08:29
Körde precis igång. Målet är ca 5kg ner tills maj/juni.
började andra januari, bör vara klar någon gång innan juni iaf. Start: 94ish mål 82-83ish, nuvarande: 86-87
Reaper123
2013-03-08, 10:27
Rent spekulativt så borde jag ha en bättre form på samma vikt som vid deffavslutet 14 november 2012. Har nu bulkat i ganska exakt 4 månader och ökat 6kg i vikt, har dock inget specifikt mål med deffen mer än att stanna när spegelbilden är bra nog. Hoppas på under 10% vid -7kg, men återstår att se!
Drar igång deffen v. 12 då jag tänkte vara klar innan semestern som är i slutet av juli!
TIMPAa91
2013-03-08, 13:23
Började 22 Februari. Vägde då 106 kilo. Idag väger jag 103,1 kg för att vara exakt.
Har ett mål på 85 kg och kan uppnå det på 14 veckor om allt går bra :)
Kul att höra folks planer. Jag har ändrat slutdatum och insett att det kanske blir lite tajt att gå ned från 82 till 75 på 3 månader. Jag kanske också måste gå lägre än 75kg. Så jag öppnar för att deffa hela sommaren, det hade ju varit riktigt härligt att vara i rippad form sommaren igenom. Vi ser väl om jag lyckas med detta.
Blindguard1
2013-03-08, 17:37
Ska inleda min första deff 1 april, har tänkt gå ner till drygt 95kg, väger 104 nu. Fast jag ska köra VLCD tänkte jag, föredrar att vara extrem om jag kan :p eller snarare överdrift..
Har tränat sedan i juli... 170cm lång och har gått från 68kilo till 76kilo på den tiden...tänkte börja i morgon och bli av med fettmassa och öka eller behålla muskelmassa till sommaren...kommer bli ganska tunn men pallar inte leva plufsig, kan ju inte ha några kläder längre. Stannar dock när jag märker att det ser helt ok ut. Har inga jättestora krav men pluffsigheten ska bort och jag ska känna mig lättare och explosivare. Styrkan i övningarna ska vara kvar eller öka...försvinner det så ökar jag kalorierna. Siktar på att komma tillbaka på 68 kilo utan att förlora muskelmassa...sedan blir det en långsam bulk till april nästa år.
madballz
2013-03-08, 22:23
Började den 7 januari, hittils gått ner 5-6kg. Hade en platå, i en hel månad, men sedan försvann två kg bara sådär över någon natt! Mitt mål är 70kg, då bör jag ha synliga rutor, väger 80kg och har runt 15-18% bf.
mattilainen
2013-03-08, 23:03
Började för ca 2-3 veckor sedan om man räknar in min "predeff" haha typ en vecka där jag började tänka på vad jag åt och så för att köra på hårt de senaste två veckorna.
Diomedea exulans
2013-03-08, 23:05
Nu ska jag visserligen inte deffa inför sommaren... Men en tanke är att försöka tima in det så att man blir klar i mitten/slutet av juli. Det är väl inte förrän då som badsäsongen kommer igång?
AlltidXL
2013-03-08, 23:34
Började deffen första mars och planerar att hålla på i minst två månader framåt. Siktar på en mer utdragen viktnedgång än tidigare vilket jag i slutändan hoppas ska gynna sig.
Startvikt: 89.6kg. Nuvarande: 88.2kg. Målvikt: 83-84, svårt att säga.
aldoschadewitz
2013-03-09, 11:22
har på något sätt lyckats hålla mig relativt lean trots en ökning på 14kg sen i sommras så jag kommer inte börja före i slutet av april. timar på så vis in sommarlovet ganska bra så jag kan köra morgonpromenader
pro_whey
2013-03-09, 17:17
började min deff för 3 veckor sen och har gått ner tre och ett halvt kilo från
98,9-95,4 tänkte köra på tills man ser magrutorna så cirkus 10kg till =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.