handdator

Visa fullständig version : Två frågor

ghostkilla
2013-03-06, 22:06
Hej

Min första fråga är "Hur får man breda bröst, alltså dom ska inte vara ihop klumpade som små bollar"

Exempel som denna
http://worldofblackheroes.files.wordpress.com/2012/05/michael-jai-white-3.jpg

Några övningar som kan ge sånt resultat, (jag vet att jag inte kan få exakt samma)

Andra fråga är, "När jag brukar träna ett gympass så brukar jag få en stark bultande puls och det stör mig verkligen, hela kroppen skakar vid varje puls och jag måste tänka på att andas. Vad kan det bero på?"

zeusden1
2013-03-06, 22:09
1. Genetik och muskler
2. Dålig kondition, dåligt hjärta, kvalmigt rum, tungt set eller liknande.

ghostkilla
2013-03-06, 22:10
1. Genetik och muskler
2. Dålig kondition, dåligt hjärta, kvalmigt rum, tungt set eller liknande. Jag har tränat boxning i 4 år så jag har väldigt bra kondition :), och hur kan man undersöka om det är hjärtat, eftersom detta händer inte varje gång

zeusden1
2013-03-06, 22:28
Jag har tränat boxning i 4 år så jag har väldigt bra kondition :), och hur kan man undersöka om det är hjärtat, eftersom detta händer inte varje gång

Man går till en läkare.
Om du bara upplever det vid tunga gympass (efter ett utfört set?) så beror nog det på att kroppen har ansträngt sig mer än vanligt.

ghostkilla
2013-03-06, 22:31
jag brukar inte vila så länge mellan mina sets, jag kör efter varandra olika övningar. Jag tar också så kallad EAA-XX läste om det och det står "Precis som EAA-X, innehåller EAA-XX Vitamin B6 och Citrullinmalat. Vitamin B6 tillsattes för att öka den mentala skärpan, motverka trötthet på ett naturligt sätt, samtidigt som kroppen förses med den energi den behöver utan att tillföra stress som andra typer av stimulantia kan göra." Kan det vara de?

drakfelt
2013-03-06, 22:41
jag brukar inte vila så länge mellan mina sets, jag kör efter varandra olika övningar. Jag tar också så kallad EAA-XX läste om det och det står "Precis som EAA-X, innehåller EAA-XX Vitamin B6 och Citrullinmalat. Vitamin B6 tillsattes för att öka den mentala skärpan, motverka trötthet på ett naturligt sätt, samtidigt som kroppen förses med den energi den behöver utan att tillföra stress som andra typer av stimulantia kan göra." Kan det vara de?

Nej, med en sannolikhet som gränsar till visshet.

ghostkilla
2013-03-06, 22:42
Nej, med en sannolikhet som gränsar till visshet.

Förstog inte vad du mena XD :P?

Latissimus Dorsi
2013-03-06, 22:43
Förstog inte vad du mena XD :P?

= nej :)

Och alla övningar som tränar bröst, bygger bröst. Finns inte mycket som ''formar''.

drakfelt
2013-03-06, 22:49
= nej :)

Och alla övningar som tränar bröst, bygger bröst. Finns inte mycket som ''formar''.

+1

Finns inget som formar i bemärkelsen "få mina bröst att se mer runda och breda ut" bortsett från att lägga på sig muskelmassa samt se till att få med alla delar av pectoralismusklerna. (Kör bänk, lite decline och incline + militärpress om du är orolig att inte få med allt.)