Logga in

Visa fullständig version : Nutrilettkur under vilovecka??

sexydanny23
2004-02-19, 22:28
Hej!

Undrar om det är ngn vits att käka en nutrilettkur (måltidsersättande) under den stundande viloveckan..

Daniel

z_bumbi
2004-02-19, 22:46
Beror väl på vad du ska äta till?

sexydanny23
2004-02-19, 22:51
Jag tänkte bara käka nutrilett eller tappar man alla muskler då?? Det var bara en tanke som slog mej för jag har en tjejpolares gamla kur hemma så jag tänkte att man kunde slänga i sej det om man minskar mycket på fettet..!!

King Grub
2004-02-20, 11:10
Varför i hela fridens dar skulle du vilja det? Bara???? På en vilovecka skall du väl äta bra mat, inte en måltidsersättning för stillasittande kontorister som vill komma i baddräkten?

Snapphanen
2004-02-20, 11:19
Anledningen är att om man lägger om kosten och bara äter måltidsersättningar så går man ju onekligen ner en del....Visserligen är säkert en del vätskeutdrivning men en dewl är säkert fett med!!!Jag tänkte att kommer man ner ngr kilo på en vecka så behövér man bara köra sen och inte hålla ngn direkt diet!!

Snapphanen
2004-02-20, 11:19
Sexydanny23 skrev från snapphanen i föregående inlägg

z_bumbi
2004-02-20, 11:23
Originally posted by Snapphanen
Anledningen är att om man lägger om kosten och bara äter måltidsersättningar så går man ju onekligen ner en del....Visserligen är säkert en del vätskeutdrivning men en dewl är säkert fett med!!!Jag tänkte att kommer man ner ngr kilo på en vecka så behövér man bara köra sen och inte hålla ngn direkt diet!!

Nej det är inte så mycket fett.. du svälter ju under en veckas tid för att sen börja äta igen.

Har du nutrilett som du vill göra av med använd det för att kompletera din vanliga mat istället.

Snapphanen
2004-02-20, 11:27
Okej!!! Det var egentligen bara en snabb tanke att det kanske skulle vara ngt men då är det kanske bättre att hålla sej till sin deffmat eftersom nutrilett förmodligen inte har den sammansättningen av kolhydrater, proteiner och fetter som jag eftersträvar!!

Daniel

King Grub
2004-02-20, 11:49
På en vilovecka är det meningen att du skall vila och återhämta dig från intensiv träning. Hur bra tror du dina muskler återhämtar sig om du svälter dem under den veckan? Snarare behöver du en vilovecka för att återhämta dig från vilo/svältveckan.