handdator

Visa fullständig version : ove sundberg style

Skitväder
2013-03-04, 18:12
Hej! Jag har ett litet problem .. Jag tappade bort mitt gymkort
Och för att jag ska få ett nytt vill dom ha 250 kr jag vet det är inte mycket pengar men det är inte så bra i min ekonomi just nu :( så undrar ifall det är någon här med ett bra tips hur jag kan "lura" personalen så jag kan få ett nytt kort!

Tips och idéer?

Kramar från skitväder aka Ove

mattilainen
2013-03-04, 18:15
Jag förstår hur tråkigt det är att betala, jag har fått min plånbok stulen 2 gånger under en kort period och fått köpa nytt körkort, gymkort, skolkort, nytt simkort då mobilen blev stulen etc etc. Det är tråkiga pengar men vad ska man göra? Du kan ju inte direkt säga "jag fick aldrig något kort". Det bästa du kan göra är väl att ringa och berätta som det är och hoppas dom ger dig ett men det går ju inte heller.. Som du säkert förstår.

Varför har du tappat bort kortet? Förlagt det eller tappat det när du gått eller hur? Är det av slarv så..

Skitväder
2013-03-04, 20:35
Ja det suger verkligen..

Jag vet inte om jag har tappat det när jag har tagit fram mobilen eller lagt det någonstans... men får väll bara betala och se glad ut

Dyrgripen
2013-03-04, 21:20
250 kronor för ett borttappat kort? Låter ju helt sjukt.

På sats där ja tränar har ja säkert tappat mitt 4-5 gånger och fått nytt gratis varenda gång.

BigNick
2013-03-04, 21:25
Lät väldigt dyrt, sålänge du inte älskar gymmat och bor i en någorlunda stor stad så hade jag förklarat som det var och sagt på ett trevligt sätt att då blir det att byta gym om de insisterade på att ta 250 kr. Har de någon form av affärsmannaskap och flexibilitet så kan de noga bjuda på kortet eller ta en billigare peng då istället för att förlora en kund som troligen betalar mer än 250kr/månaden.

ducedo
2013-03-04, 21:28
På sats där ja tränar har ja säkert tappat mitt 4-5 gånger [...]

Troligtvis just därför. Tar tid och skapar onödiga kostnader för företaget. Lägger man in en avgift så täcker man dels sina kostnader men man får även medlemmarna att hålla i sina kort.

tossefar
2013-03-04, 21:29
Lät väldigt dyrt, sålänge du inte älskar gymmat och bor i en någorlunda stor stad så hade jag förklarat som det var och sagt på ett trevligt sätt att då blir det att byta gym om de insisterade på att ta 250 kr. Har de någon form av affärsmannaskap och flexibilitet så kan de noga bjuda på kortet eller ta en billigare peng då istället för att förlora en kund som troligen betalar mer än 250kr/månaden.

Har man det skralt i kassan är nog det nya medlemskapet betydligt dyrare än det borttappade kortet... Dessutom är man väl aldrig medlem månad från månad, utan över längre tid...

hugok
2013-03-05, 00:29
250 kronor för ett borttappat kort? Låter ju helt sjukt.

På sats där ja tränar har ja säkert tappat mitt 4-5 gånger och fått nytt gratis varenda gång.

Vad jag sett på sats priser tar dom betalt i grundpriset för att täcka rätt många borttappningar.

Okej
2013-03-05, 00:33
Det som är fint med friskis, dom är snåla som fan även där men man kan köpa en liten bricka för 20 spänn att sätta i nyckelringen som funkar som passerkort!

WHITEFOLKS
2013-03-05, 00:46
Jag sumpade också mitt kort (här hemma nånstans, fortfarande försvunnet) för någon vecka sen. Köpte nytt för 99kr och det var på fitness24seven som brukar vara lite snikna på det mesta.

F.W.Y.H
2013-03-05, 03:58
Har tappat mitt kort en gång i hela i mitt liv, en kontokort då, blev av med 12000kr, som banken inte ville ersätta.. summa: panta burkar och betala 250kr.

Fishtank
2013-03-05, 04:57
Har tappat mitt kort en gång i hela i mitt liv, en kontokort då, blev av med 12000kr, som banken inte ville ersätta.. summa: panta burkar och betala 250kr.

Ett starkt tips är väl att anmäla kortet stulet om man tappar bort det....
Bestrida alla köp kan du också göra då jag garanterar att inget ställe kollade leg så namnet på korten stämde överrens.
Tips för framtiden bara.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

watertouch
2013-03-05, 05:28
Borde väll räcka att legga sig om man är med på nån lista, iaf tills kortet går ut du har ju trotts allt betalat för en tjänst... Lr är dem överdrivet nitiska med att med att man ska ha kort?

Låtsas att du är helt ny och fråga om du får provträna några ggr.

Fordon
2013-03-05, 06:44
Vad jag sett på sats priser tar dom betalt i grundpriset för att täcka rätt många borttappningar.

Det måste vara jobbigt att vara helt jävla blind.

Pudzianovski
2013-03-05, 09:06
Senast min plånbok försvann/blev stulen/jag söp bort den/Alien förde bort den så behövde jag bara betala ett nytt plastkort typ 30 kr. Fast jag fick det gratis ändå eftersom jag är så snäll.

De kostnaderna jag läser i tråden är ju *screwy*

hugok
2013-03-05, 10:07
Det måste vara jobbigt att vara helt jävla blind.

Menar du att sats inte är dyrt? Jag vet inte vad det kostar nu för tiden att träna där. Men jag betalar ca 1300 per år där jag tränar. Och då är stängerna och vikterna eleiko, bänkställningarna är riktiga som man har på tävling och lyftflaket rymmer minst 5 markare på samma gång.