Visa fullständig version : En fråga angående periodisk fasta
Tjena!
Jag har en fundering angående periodisk fasta.
Jag tränar alltid på morgonen, men det är olika tider, vissa dagar tränar jag vid åtta och andra ibland tränar jag redan klockan 6 på morgonen. Jag går i skolan och börjar olika tiden så därför tränar jag på olika tider.
Men om jag kör periodisk fasta, låt säga att jag slutar äta klockan 6 och fastar i 16 timmar, då får jag inte äta förrens klockan 10 dagen efter. Men om jag tränar klockan 6 till typ 8 så måste jag vänta 2h innan jag får äta. Är inte det dåligt? Att inte äta efter sitt träningspass, i alla fall få i sig protein? Eller är det lugnt om jag väntar dom 2h innan jag kan äta?
Mitt mål är att gå ner i vikt.
Tack så mycket för svar!
Om det ställer till för dig att äta på ett visst sätt, låt bli det?
Periodisk fasta kommer med stor sannolikhet inte ge dig några magiska resultat. Ät så det passar din vardag, inte tvärtom.
Om det ställer till för dig att äta på ett visst sätt, låt bli det?
Periodisk fasta kommer med stor sannolikhet inte ge dig några magiska resultat. Ät så det passar din vardag, inte tvärtom.
Jag vet att det inte kommer ge mig några magiska resultat men frågan var om det är dåligt att inte äta direkt efter sin träning, för om det inte är dåligt så ställer det inte till för mig. Men om det är dåligt att göra på det sättet så kommer jag ju såklart att inte göra det =)
Drick BCAA före och efter passet så är det ingen fara. Dvs 10 g innan och 10g direkt efter passet. Då ska det vara fine att käka inom 2 timmar.
Jag vet att det inte kommer ge mig några magiska resultat men frågan var om det är dåligt att inte äta direkt efter sin träning, för om det inte är dåligt så ställer det inte till för mig. Men om det är dåligt att göra på det sättet så kommer jag ju såklart att inte göra det =)Är det inte klokare att äta direkt efter träningen då oavsett om du nu inte är ute efter något magiskt resultat?
Huruvida det är dåligt eller inte låter jag vara osagt. Berkhan har ett upplägg vet jag där man tar proteinpulser(EAA) fram till man äter sitt första mål.
vicarious
2013-03-04, 13:06
Ett exempel på upplägg, det Dreas talade om
Early morning fasted training
Here's a sample setup for a client that trains early in the morning and prefers the feeding phase at noon or later.
6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.
6-7 AM: Training.
8 AM: 10 g BCAA.
10 AM: 10 g BCAA
12-1 PM: The "real" post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.
8-9 PM: Last meal before the fast.
For the sake of convenience, I recommend getting BCAA in the form of powder and not tabs. Simply mix 30 g of BCAA powder in a shake and drink one third of it every other hour starting 5-15 minutes pre-workout. Tabs are cheaper, but much more of a hassle (you're going to have to pop a lot of tabs). Check my supplements guide for specific brand recommendations.
http://www.leangains.com/2010/05/early-morning-fasted-training.html
Ett exempel på upplägg, det Dreas talade om
http://www.leangains.com/2010/05/early-morning-fasted-training.html
Okej tack så mycket! =)
egentligen kan pf beskrivas att man skippar frukosten äter senare lunch sen fortsätter måltiden inpå kvällen.
jag kör dock whey innan träning och gainer efter. sen rullar mitt mat schema på...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.