Visa fullständig version : Tömma kroppen på vatten efter kreatinkur
DuzzBuzz
2013-03-04, 07:43
Hur lång tid ungefär tar det att tömma kroppen på den extra vätskan man drar på sig vid en kreatinkur?
Ola Wallengren
2013-03-04, 07:57
Om det gäller de få deciliter som kanske binds extracellulärt så handlar det inte om mer än ett eller ett par dygn. När det gäller den kreatinbundna vätskan inne i muskelcellen så kan det ta cirka 4-8 veckor tills man är helt tillbaka, men någon mätbar skillnad, om den nu finns lär röra sig om de 2 första veckorna.
DuzzBuzz
2013-03-04, 08:29
Om det gäller de få deciliter som kanske binds extracellulärt så handlar det inte om mer än ett eller ett par dygn. När det gäller den kreatinbundna vätskan inne i muskelcellen så kan det ta cirka 4-8 veckor tills man är helt tillbaka, men någon mätbar skillnad, om den nu finns lär röra sig om de 2 första veckorna.
Och med den vätskan som binds extracellulärt antar jag att du syftar till den odeffinierade "pluffsiga" looken eller?
Ola Wallengren
2013-03-04, 08:57
Både ja och nej, eftersom jag inte är så övertygad om att den "pluffsiga looken" är ett verkligt problem utan mer av en placebo eller mental effekt.
Och med den vätskan som binds extracellulärt antar jag att du syftar till den odeffinierade "pluffsiga" looken eller?
Extracellulär vätska är ju förmodligen fördelad i hela kroppen. Om det först och främst (eventuellt) är några få dl som binds i hela kroppen, hur stor andel av det är det isåfall som binds extracellulärt i huden? En bråkdel av denna "eventuella vätska". Vad är en liten bråkdel av 4 dl fördelad på hela huden? Ingenting :P
Sheogorath
2013-03-05, 16:11
Tänker du att man får en pluffsig look av kreatin?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.