handdator

Visa fullständig version : Tömma kroppen på vatten efter kreatinkur

DuzzBuzz
2013-03-04, 07:43
Hur lång tid ungefär tar det att tömma kroppen på den extra vätskan man drar på sig vid en kreatinkur?

Ola Wallengren
2013-03-04, 07:57
Om det gäller de få deciliter som kanske binds extracellulärt så handlar det inte om mer än ett eller ett par dygn. När det gäller den kreatinbundna vätskan inne i muskelcellen så kan det ta cirka 4-8 veckor tills man är helt tillbaka, men någon mätbar skillnad, om den nu finns lär röra sig om de 2 första veckorna.

DuzzBuzz
2013-03-04, 08:29
Om det gäller de få deciliter som kanske binds extracellulärt så handlar det inte om mer än ett eller ett par dygn. När det gäller den kreatinbundna vätskan inne i muskelcellen så kan det ta cirka 4-8 veckor tills man är helt tillbaka, men någon mätbar skillnad, om den nu finns lär röra sig om de 2 första veckorna.

Och med den vätskan som binds extracellulärt antar jag att du syftar till den odeffinierade "pluffsiga" looken eller?

Ola Wallengren
2013-03-04, 08:57
Både ja och nej, eftersom jag inte är så övertygad om att den "pluffsiga looken" är ett verkligt problem utan mer av en placebo eller mental effekt.

Sniggel
2013-03-05, 16:10
Och med den vätskan som binds extracellulärt antar jag att du syftar till den odeffinierade "pluffsiga" looken eller?

Extracellulär vätska är ju förmodligen fördelad i hela kroppen. Om det först och främst (eventuellt) är några få dl som binds i hela kroppen, hur stor andel av det är det isåfall som binds extracellulärt i huden? En bråkdel av denna "eventuella vätska". Vad är en liten bråkdel av 4 dl fördelad på hela huden? Ingenting :P

Sheogorath
2013-03-05, 16:11

Tänker du att man får en pluffsig look av kreatin?