Visa fullständig version : Bristningar = 100% garanterat löshud?
Fetbulle
2013-03-04, 00:31
Låt säga att du väger in på 108kg med enorma bristningar som täcker hela magen samt hela revben, två-tre under manboobs, över axlar och hela armar men håller en vettig viktminskning på 0.5-1kg/vecka, är det då hundra procent garanterat att man kommer att få löshud? Jag läser på vissa ställen att bristningar är "död hud" och därav aldrig kan reparera sig själva, så jag är dömd redan nu att aldrig kunna få t.ex. six pack med tight hud (för att objektifiera det)?
Värt att notera att jag är 16 år om åldern spelar roll.
Jag har bristningar och gick ner från c:a 117 till 78kg utan lös hud. Hade nog inte riktigt lika mycket som du beskriver dock.
Eftersom du är så pass ung så har du nog bättre chanser än ifall du skulle vara säg 10 år äldre. Sen är det mest genetik som avgör det tyvärr, men det är ju inte en anledning för dig att inte gå ner i vikt skulle jag vilja säga! Rökning spelar också roll har jag för mig, men genetiken är nog det som bestämmer mest.
tänkte låna tråden lite om möjligt.. hur lätt är det att bli av med bristningar? har över stora dela av magen och är väl främst det jag vill bli av med(det som syns mest)
Har gått från 119,5 kg 1:a Januari - 107,9 7:e Mars.. Känns som dom blivit mindre synliga.
när bör jag bli av med det mesta av bristningarna?
ska utomlands snart hjälper det att sola?
Tack på förhand :)
Bristningarna försvinner aldrig, men färgen kan ändras (röd -> vit/silverblank, typ).
OneManArmy
2013-03-08, 07:58
Fyll upp skiten med muskelmassa
King Grub
2013-03-08, 08:19
Man fyller inte upp lös hud i midjeregionen med muskelmassa. Hur skulle det se ut för någon som varit kraftigt överviktig - som en tunna? Dessutom är det inte möjligt.
beerbear
2013-03-08, 11:29
Jag har bristningar på 3cm - 7cm här o där, väger 96kg o är 1.75cm (?), hur stor är chansen att det läker bra?
Är på gymet 6-8 gånger i veckan (kul att gymma, anpassar vikterna efter antal pass ofc)
Fick bristningarna när jag vägde runt 88kg.
Går just nu ner 1kg i veckan..
King Grub
2013-03-08, 15:49
Vad skulle läka? Bristningarna kommer inte att "läka" på så sätt att dom försvinner. Dom är permanenta, men bleknar med tiden.
beerbear
2013-03-08, 22:04
Okej, men det är mer så att de buktar in lite grann som gör att man känner att just i bristningen är huden tunnare, detta kommer alltså inte försvinna utan bara blekas?
Vad kostar en ev. behandling mån tro? ( bra o veta )
Tack för tidigare svar.
King Grub
2013-03-08, 22:06
detta kommer alltså inte försvinna utan bara blekas?
Korrekt.
watertouch
2013-03-08, 22:21
bio-oil.com gör ju reklam för att kunna hjälpa, annars Laserbehandling?
Mastodntflmsmats
2013-03-09, 23:25
De där e så fucked up. Jag har också stora problem med bristningar. Har runt om hela överarmen ned till armveckt. Axlarna, brösten, baksida samt framsida mage. Fick dessa när jag försökte gå upp i vikt. Käka Kreatin förut men tyckte de bristningarna eskalerade något brutalt med de. Nu försöker jag deffa ner mig för att försöka bygga sakta för att de inte ska bli värre. Skäms över att visa mig i bar överkropp och då är ja inte fet även om jag har lite lite mage. Om någon vet någon behandling eller preparat som de har erfarenhet och fungerar säg till.
mattilainen
2013-03-10, 08:04
Jag tycker du verkar mer nojig. När du går ner kommer du säkerligen vara mer glad och nöjd än om du inte går ner. Får du löshud så ta det då, noja inte för det nu utan tänk på det positiva med viktnedgången.
Fetbulle
2013-03-10, 14:50
Jag tycker du verkar mer nojig. När du går ner kommer du säkerligen vara mer glad och nöjd än om du inte går ner. Får du löshud så ta det då, noja inte för det nu utan tänk på det positiva med viktnedgången.
Det är inte så att jag någonsin kommer ångra en viktnedgång, inte ens om jag skulle få löshud som når ner till mina fötter. Det enda jag söker svar om är ifall bristningar kan relateras till löshud.
King Grub
2013-03-10, 17:17
Ja, striae eliminerar eller minskar kraftigt elasticiteten i det påverkade fibernätverket, permanent.
Fetbulle
2013-03-10, 20:59
Ja, striae eliminerar eller minskar kraftigt elasticiteten i det påverkade fibernätverket, permanent.
Tack för svaret, då är det bara att börja spara pengar redan nu för att lägga sig under kniven senare. ;)
Låt säga att du väger in på 108kg med enorma bristningar som täcker hela magen samt hela revben, två-tre under manboobs, över axlar och hela armar men håller en vettig viktminskning på 0.5-1kg/vecka, är det då hundra procent garanterat att man kommer att få löshud? Jag läser på vissa ställen att bristningar är "död hud" och därav aldrig kan reparera sig själva, så jag är dömd redan nu att aldrig kunna få t.ex. six pack med tight hud (för att objektifiera det)?
Värt att notera att jag är 16 år om åldern spelar roll.
Jag har vägt 117kg. Hade bristningar på överarmar, mage, samt området under magen. Gick ned (med hjälp av lugn konditionsträning, förändrade hälsosammare kostvanor.. Samt givetvis kaloriunderskott) till runt 77,7. Resten tappade jag med hjälp av intensivare konditionsträning och styrketräning.
Lät processen ta tid.
Fick faktiskt inte så mycket överskottshud. Lite på lår och armar, samt en del på magen. Inget som krävde operation.
Mitt råd till dig är att låta det ta tid. Då hinner huden med och drar ihop sig ganska så bra.
Att du är så pass ung gynnar dig förövrigt. Ju yngre man är desto mer elastisk och ampassningsbar hud har man.
Lycka till!
Och en sak till. Du kan få en operation gratis om du har mycket överskottshud. Allt du behöver göra är att ta upp saken med (samt visa upp huden för) en läkare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.