handdator

Visa fullständig version : Svårt att bli av med min "lönnfetma"

camarade
2013-03-03, 20:14
Jag tränar ca 5 ggr vecka, mest cardio nu på våren, äter nyttigt (räknar dock inte kalorier) och ja, det slår mig nu när jag tränar så pass mycket som jag ändå gör att "lönnfetman" inte försvinner. Det lägger sig liksom på midjan DIREKT vid minsta överskott, måste deffa något extremt för att få fram absen och bli av med "bilringen" runt mage- och rygg. Känns som det blir svårare med åren (?), när man var 19 liksom var man tight naturligt... nu är det så jävla mycket jobb för resultat.

Vill egentligen inte börja räkna kalorier... sådant som får mig att tappa motivationen. Ska jag kanske satsa på någon förbrännare till kosttillskott? Käkar inget märkvärdigt, vasselprotein & lite BCAA emellanåt...

Dålig bild, but you get the idea. 88 kg, 25 år

http://oi48.tinypic.com/2330jq.jpg

Nisseg
2013-03-03, 20:29
Bara kcal-underskott som fungerar.

tjing
2013-03-03, 21:06
För mycket konditionsträning kan öka dina kortisolnivåer vilket är "gynnsamt" för fettinlagring i magregionen. Styrketräna mer. Det brukar ge en mer gynnsam hormonell miljö för slanka gainz.

camarade
2013-03-03, 21:29
För mycket konditionsträning kan öka dina kortisolnivåer vilket är "gynnsamt" för fettinlagring i magregionen. Styrketräna mer. Det brukar ge en mer gynnsam hormonell miljö för slanka gainz.

Åfan. Om det stämmer så... hade ju "mindre" fett när jag bara styrketränade en gång i tiden. Märkliga dilemman här i livet *gah!*

Althen
2013-03-03, 21:44
Ät mindre, räkna kalorier är att rekommendera. Problem solved =)