handdator

Visa fullständig version : Utgiftskollen, appar och säkerhet?

Solros
2013-03-03, 00:46
Utgiftskollen är en app jag varit sugen på i någon vecka, men vad tror ni om det här med att ge ut sin bank-kod till en app? Känns lite lurigt.
http://img.tapatalk.com/d/13/03/03/u3ugupyq.jpg

http://www.utgiftskollen.nu/

Akerhage
2013-03-03, 07:58
Spännande app, låter någon annan testa den före mig bara :)

David Brent
2013-03-03, 08:34
Nu vet jag inte vilken bank du har, men med liknande appar har det räckt att endast använda sin kod för enklare inloggning i Nordea. Vilket innebär att det enda som kan hända är att den skickar pengar mellan dina egna konton.

Löpsko
2013-03-03, 08:41
Nu vet jag inte vilken bank du har, men med liknande appar har det räckt att endast använda sin kod för enklare inloggning i Nordea. Vilket innebär att det enda som kan hända är att den skickar pengar mellan dina egna konton.

Sen så säljer de din info var du handlar till lämpligt företag så kan de i sin tur anpassa reklam efter vad du gör.

David Brent
2013-03-03, 10:53
Sen så säljer de din info var du handlar till lämpligt företag så kan de i sin tur anpassa reklam efter vad du gör.

Ja, risken finns.
Därför det är fint med open source!

Solros
2013-03-03, 12:35

Jo, den behöver bara ens personliga kod, men funderar lite på om man det verkligen är helt säkert att lämna ut den? Har Swedbank.

Andy.da.wohoo
2013-03-03, 12:40
Synd, fanns inte till Android. :(

Ape3
2013-03-03, 12:46
Fråga Swedbank? De borde vara mycket intresserade av detta. Eventuellt för att utveckla sin egna app.

Snobbe
2013-03-03, 12:54
Synd, fanns inte till Android. :(

Bankdroid finns till android sen kan du köra smartbudget för att importera osv vid datorn.

Visst kanske dom kan sälja infon vidare osv, men de kan inte göra något med bankkontot iaf inte via SEB eftersom "enkel inloggning" bara gör så du kan se saker.

Bankdroid går även o sätta knapplås på så inte någon som ej kan den öppnar mobilen o börjar titta på ens bankkonton. Enda jobbiga är att man hatar vibreringsignalen efter ett tag för då känner man hur pengar dras från sitt konto.

David Brent
2013-03-03, 13:35
Bankdroid finns till android sen kan du köra smartbudget för att importera osv vid datorn.

Visst kanske dom kan sälja infon vidare osv, men de kan inte göra något med bankkontot iaf inte via SEB eftersom "enkel inloggning" bara gör så du kan se saker.

Bankdroid går även o sätta knapplås på så inte någon som ej kan den öppnar mobilen o börjar titta på ens bankkonton. Enda jobbiga är att man hatar vibreringsignalen efter ett tag för då känner man hur pengar dras från sitt konto.

Haha, precis det som fick mig att sluta använda den efter någon månad.