Visa fullständig version : Bra hemmaträningsschema ?
Zeppelin
2004-02-19, 19:45
Hejsan,
Är rätt grön inom bodybuilding/träningsvärlden, etc.
Men iaf, vill börja bygga upp kroppen lite, men min studentekonomi tillåter mig inte att gå på gym osv, så jag undrar om det finns några bra "övningar" att göra hemma ?
Typ armhävningar, sit-ups etc ?
(och snälla, säg inte "armcurls" och sånt , jag vet inte vad det betyder)
Kan tilläggas att jag vill få större under-och överarmar, och att jag kan sträcka mig till att köpa en hantel
:bpump:
Tricklev
2004-02-19, 19:54
hmm håll armarna rakt ut ifrån kroppen o snurra handlederna.
där har du en för underarmen iaf orkar itne skriva mer övningar nu.
men tycker ändå att du borde röra dig ner mot något billigt skit gym
btw du kan göra den övningen i bilen eller vart som helst så känner du lite tid också =)
Shadow Warrior
2004-02-19, 19:59
Originally posted by Zeppelin
Hejsan,
Är rätt grön inom bodybuilding/träningsvärlden, etc.
Men iaf, vill börja bygga upp kroppen lite, men min studentekonomi tillåter mig inte att gå på gym osv, så jag undrar om det finns några bra "övningar" att göra hemma ?
Typ armhävningar, sit-ups etc ?
(och snälla, säg inte "armcurls" och sånt , jag vet inte vad det betyder)
Kan tilläggas att jag vill få större under-och överarmar, och att jag kan sträcka mig till att köpa en hantel
:bpump:
Vad du behöver göra är Dips, chins, bilputtning och språng upp för brant backe. Det är desutom helt gratis. Ska du sitta hemma och lalla med armhävningar och curla med en mes hantel kommer du inte få några vettiga resultat.
/Shadow Warrior
Zeppelin
2004-02-19, 20:02
Dips, chins ? vad fan är det ?
:)
King Grub
2004-02-19, 20:05
Originally posted by Zeppelin
Dips, chins ? vad fan är det ?
:)
Chins:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/LatissimusDorsi/WTChinUp.gif
Dips:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/PectoralSternal/WTChestDip.gif
King Grub
2004-02-19, 20:06
Originally posted by Shadow Warrior
Vad du behöver göra är Dips, chins, bilputtning och språng upp för brant backe. Det är desutom helt gratis. Ska du sitta hemma och lalla med armhävningar och curla med en mes hantel kommer du inte få några vettiga resultat.
/Shadow Warrior
Du behöver inte göra dig otrevlig bara för att du skall svara på några frågor. Då kan du lika gärna hålla händerna borta tangentbordet.
Zeppelin
2004-02-19, 20:07
Okej, tack Grub !
Shadow Warrior
2004-02-19, 21:08
Originally posted by King Grub
Du behöver inte göra dig otrevlig bara för att du skall svara på några frågor. Då kan du lika gärna hålla händerna borta tangentbordet.
jag ber om ursäkt för det, jag var bara lite upprörd efter Kommunism debatten ;)
/Shadow Warrior
Kolla den här, hoppa över propagandan (Vilket superduper program det är osv.) men övningarna är ganska bra om man inte har tillgång till vikter.
http://www.mattfurey.com/articles.html
Förövrigt är det ju ganska lätt att skaffa sig tillgång till en bra uppsättning vikter genom att lasta väskor med tunga föremål ex bocker, fylla dunkar med vatten och sand mm.
Svårigheten är väl att du inte känner till några övningar men kollar du på http://www.exrx.net/Lists/Directory.html så finns det man behöver kunna men det är ganska svårt att lära sig allt från websidor så att ta hjälp av någon som kan är ett tips.
iaf här där jag bor kostar billigaste gymmet 400kr/år.
Det bör alla ha råd med.
tycker du ska ringa till alla gym som finns där du bor och se vad
dom har att erbjuda till vilket pris och vilka priser de har för studerande.
Kolla även om det finns avbetalningsmöjligheter.
Bor du hemma försök övertala föräldrarna att hjälpa dig lite med
gym kortet eller liknande och vägrar dom kan du alltid
köpslå med dom om att du hjälper till med mer eller liknande.
Finns alltid vägar.
Så man kan säga att om du vill BYGGA muskler tvingas du nog till ett gym iaf. Svårt hemma, och du vill träna kroppen någelunda jämt inte bara armar osv.
//garnax
Jag tycker det funkar alldeles utmärkt med hemträning.
Har iofs skrapat ihop en någorlunda skaplig samling skrot nu efter ett tag som jag använder.
Men jag kör också med liknande övningar som de matt furey snackar om.
Finns hyfsat många på den här sidan men de är gratis.
www.trainforstrength.com
Här är en sida med beskrivningar på hur man gör sina egna träningsredskap.
http://www.geocities.com/fightraining/index.htm
Personliga Persson
2004-02-20, 16:04
Originally posted by Garnax
Så man kan säga att om du vill BYGGA muskler tvingas du nog till ett gym iaf. Svårt hemma, och du vill träna kroppen någelunda jämt inte bara armar osv.
//garnax
varför skulle man inte kunna träna HELA kroppen hemma?
okej att det kostar en del att få ett "fullt fungerande" men för min del har det gått bra efter ett antal utlagda kronor........
men, med lite fantasi går allt.
dipsstänningen?...fram med svetsen.
(blir bara så sur på såna som menar att träna hemma är samma sak som att torra sig i r*ven innan man ski*er
Originally posted by Personliga Persson
dipsstänningen?...fram med svetsen.
(blir bara så sur på såna som menar att träna hemma är samma sak som att torra sig i r*ven innan man ski*er
Oh brother where haveth thou been!:D
hehehe
Skulle det vara möjligt att be om en beskrivning av ditt hemmagym så folk kan få en ide´om vad som kan vara praktiskt att ha?
Personliga Persson
2004-02-20, 18:17
Originally posted by Trytter
Oh brother where haveth thou been!:D
hehehe
Skulle det vara möjligt att be om en beskrivning av ditt hemmagym så folk kan få en ide´om vad som kan vara praktiskt att ha?
:thumbup: till att börja med: en vanlig bänkpress,
stång,cykel, hantlar, och tillräckligt mycket vikter (som oxå är det dyraste) alltså knappast några maskinövningar, som man ibland saknar
:cryout:
Ya man!
Det där var en ganska många strå vassare än det jag sitter inne med.
Har en ganska blygsam samling (ekonomi:D )
En hemmagjord medicinboll á 5kilo, en säck fylld med en massa sand som används till diverse masochistiska konditions/styrkeövningar hantlar, samt en massa vikter som jag fått billigt från folk som fått för sig att komma i form och sedan gett upp 1mån senare:thumbup: .
Sen kan man alltid hitta något att göra chins och dips på.
Du har inga tips på vart man kan utöka sitt arsenal billigt?
Jag har tränat hemma i ca 3år totalt och 1 år på gym. Tycker faktiskt mer om att träna hemma. Visst man har inte alla fåniga maskiner men fria vikter är ändå det bästa. :bpump:
Personliga Persson
2004-02-21, 15:47
Originally posted by Trytter
Du har inga tips på vart man kan utöka sitt arsenal billigt?
njet, men som tur är så behöver man inte uppgradera vikterna så ofta;)
Originally posted by Personliga Persson
men som tur är så behöver man inte uppgradera vikterna så ofta;)
Jag gör:angel:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.