handdator

Visa fullständig version : Kan inte träna på en månad, hur ska jag göra?

Robin86
2013-03-02, 09:01
Hej. Blev opererad igår och fick reda på att jag inte får styrketräna på MINST en månad :cryout:

Finns det något jag kan göra för att inte minska så mkt i muskelväg? Har fortfarande en del fett jag vill bli av med så tänkte gå ca 1 timme om dagen då jag inte får springa..

Väldigt tacksam för tips!

Mvh

z_bumbi
2013-03-02, 09:34
För vad blev du opererad?

Reaper123
2013-03-02, 13:27
Vad du kan göra är att ha ett moderat kcalunderskott och högt proteintag, kan du inte styrketräna så finns det ju tyvärr inte mer att göra åt den saken (om du inte har grönt ljus för vissa specifika muskelgrupper).

Har du tur så kommer en månad göra väldigt lite, då deffen styrs väldigt mycket av kosten som tur är :)

nitz
2013-03-02, 13:31
Hej. Blev opererad igår och fick reda på att jag inte får styrketräna på MINST en månad :cryout:

Finns det något jag kan göra för att inte minska så mkt i muskelväg? Har fortfarande en del fett jag vill bli av med så tänkte gå ca 1 timme om dagen då jag inte får springa..

Väldigt tacksam för tips!

Mvh
Ta en dietpaus under månaden och kom tillbaka starkt efter?

Robin86
2013-03-02, 18:01
För vad blev du opererad?

Gynekomasti (inte pga steroider) Så får vänta ännu längre med att träna bröst :cryout:

Robin86
2013-03-02, 18:02
Vad du kan göra är att ha ett moderat kcalunderskott och högt proteintag, kan du inte styrketräna så finns det ju tyvärr inte mer att göra åt den saken (om du inte har grönt ljus för vissa specifika muskelgrupper).

Har du tur så kommer en månad göra väldigt lite, då deffen styrs väldigt mycket av kosten som tur är :)

Mm, har funderat på att göra som du säger.. Ligga på ett kcal underskott men ändå försöka ligga på ett bra protein-intag.. Blir nog fan bäst =)

Robin86
2013-03-02, 18:03
Ta en dietpaus under månaden och kom tillbaka starkt efter?

Du menar inte äta smalmat alls utan "vanlig" mat? Då kommer jag nog gå upp en del tyvärr och har redan en 6-7 kg jag vill gå ner till sommaren ;)

shikami
2013-03-02, 18:35
Om du blivit opererad vete fan om du ska ligga på - kcal, tror snarare du borde ligga på balans för att det ska läka snabbare etc.

Gör alltid så när jag är sjuk, tatuerar mig, skadar mig (ingen liten skråma då, utan bryta ben eller liknande)

Iaf första veckan/veckorna, men nu är jag ingen guru men det är vad jag skulle gjort och ja, det tar i som fan men kroppen behöver bra och tillräckligt med näring dessa tillfällen för att återhämta sig på bäst sätt.

mattilainen
2013-03-02, 18:56
Att ligga på kaloriunderskott när du läker är en väldigt dum ide. Det tar längre tid att återhämta dig, vilket kanske förlänger tiden du inte kan träna. Ät normalt och riktigt så kanske det bara blir några veckor du behöver vara borta från träningen istället? Läkning kräver energi.

nitz
2013-03-02, 20:20
Du menar inte äta smalmat alls utan "vanlig" mat? Då kommer jag nog gå upp en del tyvärr och har redan en 6-7 kg jag vill gå ner till sommaren ;)
Jag sa att du inte skulle gå ner i vikt, aldrig att du skulle gå upp ;)