handdator

Visa fullständig version : Öl, någongång?

Blindguard1
2013-03-01, 20:16
Hej!

Jag har aldrig druckit direkt mycket alkohol under mitt liv men det har hänt ibland, kanske en gång i månaden som oftast. Och då när jag drack så drack man ju så man blev lagom berusad. I alla fall, sen nyår har jag inte rört någon alkoholhaltig dryck, delvis p.g.a. dess negative effekt på träning samt att jag inte har haft något sug eftersom jag tycker ruset man får av alkohol är överskattat.

I vilket fall så var jag uppe och åkte skidor över veckan, och det är ju så jävla gott att ta en öl till lunchen, och sen en öl efter bastun, sen kanske en öl till maten, det jag då undrar, hur ser det ut att få i sig den här lilla mängden alkohol någongång? Jag tänkte t.ex. ta en öl nu till kvällen då jag ska sitta och spela med mina kompisar, ölen är på 5,3% 33cl.

Nu när jag skrivit det här känner jag mig oerhört dum... men men, jag skickar iväg frågan ändå, haha :P

För att göra frågan lättare kanske jag snarare borde fråga om det påverkar min träning mycket, medel eller bara minimalt, jag tränar mestadels för massa men även lite styrka i basövningarna.

/Blindguard

Mental
2013-03-01, 20:18
Eh? Skål!

lanzal
2013-03-01, 20:19
Kör hårt, ser bra ut!

Wzup2u
2013-03-01, 20:48
har man lärt sig dricka vin e de finlir smakr sjukt gott och pimpla ihop med jordnötter när man lagar käk

Blindguard1
2013-03-01, 20:52
Haha, var det jag tänkte på, insåg ju att frågan var ganska absurd :P fick väl lite optinoja när jag slängde i mig en öl antar jag.

Tap3worm
2013-03-01, 21:00
Balans i livet ger bara gott!
Njut du av din/dina öl! :-)

Tapeworm