handdator

Visa fullständig version : Ser inga resultat

marcuus
2013-02-28, 21:22
Hejhej!

Är en kille på 16år
morgonvikt: 78kg
längd: 1.76

har tränat i ca 3 månader.

Jag har nu på senaste tiden inte märkt några resultat. De första 1,5 månaden gick det i rätt riktning och det började märkas resultat framför allt på ben och biceps. Tränar med en polare som är lika gammal som mig och vi har tränat ihop sen vi började.
Han har ådror överallt medans jag knappt ser någon skillnad på mig själv..

är det fett som täcker mina muskler?
Vill helst bygga upp styrka/volym till nästa vår då jag hat planerat en deff?

just nu dricker jag en whey 80 på morgon samt tar kreatin monohydrate och efter träning tar jag antingen gainer pro/whey 80..

I början var jag väldigt strikt med maten åt oftast tonfisk och keso efter träning då jag nu ber mina föräldrar göra lite extra mat som jag sedan värmer i mikron efter träning (ex makaroner o falukorv)

hur ska jag gå tillväga för att bli mer "fit" och få synliga muskler?

mvh orolig kille..;)

Simonbaws
2013-02-28, 21:51
vill du bygga styrka och volym så får du äta mer helt enkelt! få synligare muskler? deffa men tvekar på att du har så mycket muskler efter 3 månaders träning..

Guybrush82
2013-03-01, 07:36
vill du bygga styrka och volym så får du äta mer helt enkelt! få synligare muskler? deffa men tvekar på att du har så mycket muskler efter 3 månaders träning..

+1

Sen är tre månaders träning inte speciellt mycket. Ät bra och träna på så kommer resultaten. Vore jag som dig skulle jag koncentrera mig på styrkeökningar i olika övningar istället för "ådror och synliga muskler".

Sniggel
2013-03-01, 07:40
Du har ett helt skevt tidsperspektiv.
Om du tränat i 3 månader så är det du gjort "den senaste tiden" att ha börjat träna.
Det finns inget "i början" och "den senaste tiden" när det gäller 3 månader. 3 månader är den senaste tiden.
Du får ha mer tålamod och sikta istället på nästa vår. Det låter mycket mer rimligt att ha det tidsperspektivet än att orao sig för att du inte sett något hända "på 4 veckor".

NiklasAlm
2013-03-02, 14:58
Kost är viktigt men träning är mycket viktigare, speciellt i början, sen efter några år kan perfekt kost kanske vara avgörande för att få de där sista kilo musklerna. Dock bra och ha lite koll på sina kalorier även i början.

Träna hårt, se till att öka regelbundet så ofta det bara går i de stora övningarna, i vikt eller reptioner. Mark, bänk och böj. Ju oftare du ökar i övningarna ju starkare blir du simple as that.

Tränar du lätt händer i stort sett inget, du måste utmana dig själv hela tiden.

linkanlindstrom
2013-03-02, 21:44
Ådrorna lär kommer efter din första riktiga deff, gjorde det på mig iaf :P Hade ganska lite fett på underarmarna innan deffen, tänkte att det aldrig kan finnas några ådror där men det gjorde det.