Logga in

Visa fullständig version : Fettminskning

ACarlund
2013-02-27, 22:35
Har alltid vart överviktig i hela mitt liv och för 5 veckor sedan så tog jag tag i det och börja gå på ett gåband. Vägde 102 kg när jag börja och nu så är jag nere på 92,8 sist jag vägde mig. Har märkt mycket skillnad, byxorna åker ner för varje steg man tar och så vidare men jag känner att magen är densamma?

Jag tränar 5 dagar i veckan, måndag - fredag men ska jag börja variera min träning och köra styrketräning ena dagen och nästa dag kondition nu när jag har gått ner 10 kilo eller ska jag fortsätta som jag har gjort tills jag känner mig nöjd? Är 19 år förövrigt och är 189 cm lång.

King Grub
2013-02-27, 22:46
Bara fördelar med styrketräning med i upplägget. Styrketräning gör att en större del av viktminskningen består av kroppsfett och förhindrar att ämnesomsättningen sjunker.

Bryggan
2013-02-27, 22:49
Jättebra jobbat!

Mitt förslag är att du fortsätter exakt som nu i 3-4 veckor till och noterar noga vad som händer och rapporterar det här sedan. Det är tyvärr så att när man lägger om sitt "liv" till att antingen bränna mer kalorier eller äta mindre så droppar man snabbt till en början för att sedan få en mer stabil nedgång. Det bästa är att avvakta ett tag till. Ett halvkilo i veckan är lagom hastighet att gå ner.

Lycka till

Edit: missade att du vill lägga om din träning. Ja träning som träning säger jag...bara positivt!

ACarlund
2013-02-27, 22:53
Jättebra jobbat!

Mitt förslag är att du fortsätter exakt som nu i 3-4 veckor till och noterar noga vad som händer och rapporterar det här sedan. Det är tyvärr så att när man lägger om sitt "liv" till att antingen bränna mer kalorier eller äta mindre så droppar man snabbt till en början för att sedan få en mer stabil nedgång. Det bästa är att avvakta ett tag till. Ett halvkilo i veckan är lagom hastighet att gå ner.

Lycka till

Edit: missade att du vill lägga om din träning. Ja träning som träning säger jag...bara positivt!
Vet inte om jag vill lägga om min träning, vill ha lite tips på hur jag ska göra! :) Men som du sa, ska fortsätta som jag gör nu i några veckor till och se hur det blir och sedan börja med styrketräning och bygga lite muskler! :)

King Grub
2013-02-27, 23:09
Ju fortare du börjar med styrketräning desto bättre.