Visa fullständig version : Tråden för nostalgi
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
Goosebumps!
gXiYpfR-cRE
jag och syrran brukade kolla på are you afraid of the dark och Pete and Pete och naturligtvis Parker Lewis can't loose. nickelodeon!
4qTrgCWpLlM
WY_3uxzkoV4
hcJwmddvSPc
Jag var på Ica-Maxi och fikade idag när en skön gammal gubbe drog fram en nostalgigrej ur plånboken.
En sån där kalender som är tryckt på ett plaskort. Jag tror det är röda dagar, namnsdagar och tryck på bägge sidor.
Görs dom verkligen fortfarande?:d Detta är ju långt innan kalender.se
Observera att dom aldrig skulle få plats i en smartcase, secure id eller nåt annat fjolligt som vi nutida metrosexulla hens går omkring med.
Jag kan inte klistra in en bild men någon som jag vet menar får gärna göra det.
Jag var på Ica-Maxi och fikade idag när en skön gammal gubbe drog fram en nostalgigrej ur plånboken.
En sån där kalender som är tryckt på ett plaskort. Jag tror det är röda dagar, namnsdagar och tryck på bägge sidor.
Observera att dom aldrig skulle få plats i en smartcase, secure id eller nåt annat fjolligt som vi nutida metrosexulla hens går omkring med.
yea, brukade fås hos banker vid kassan.
ApexProcyon
2017-04-14, 20:36
SAwoXrQPsT8
Riktigt häftigt =) jo du menar typ en sådan här:
https://www.plasticprinting.se/thumbs/485x216r/produkter/kalenderkort.jpg
Var ju användbart förr =)
King Grub
2018-05-01, 14:01
Jag städade i ett skåp och fick tag i min låda med Star Wars-saker. Boba Fett från 1979 med perfekt paint job intakt.
https://i.imgur.com/5QDbYuT.jpg
Diomedea exulans
2018-05-01, 14:04
Jag städade i ett skåp och fick tag i min låda med Star Wars-saker. Boba Fett från 1979 med perfekt paint job intakt.
På den gamla goda tiden när Star Wars-leksakerna hade lika små muskler som personerna i filmerna.
Min Yodaleksak från ca 2000 har svällande biceps. *facepalm*
Hade ett motorcykel-kortspel som liten. Hittar inte exakt det men påminner om( kommer ihåg att moto guzzi var med bland motorcyklarna):
https://i.ebayimg.com/images/g/SKUAAOSw8oFX0TYi/s-l1600.jpg
https://www.todayonline.com/sites/default/files/styles/new_app_article_detail/public/photos/43_images/msn_main_pic.jpg?itok=b6gVBT6W
King Grub
2018-05-01, 17:55
Hade ett motorcykel-kortspel som liten. Hittar inte exakt det men påminner om( kommer ihåg att moto guzzi var med bland motorcyklarna):
https://i.ebayimg.com/images/g/SKUAAOSw8oFX0TYi/s-l1600.jpg
Det hade jag med, men det försvann i en flytt.
galtasar
2018-05-02, 07:03
Det hade jag med, men det försvann i en flytt.
Jag med, och ett likadant fast med bilar.
https://www.todayonline.com/sites/default/files/styles/new_app_article_detail/public/photos/43_images/msn_main_pic.jpg?itok=b6gVBT6W
https://i.redd.it/f0tvd8178ra01.jpg
Antar att du är tonåring/ung vuxen då du postar MSN.
Här kan vi dock snacka nostalgi, ICQ var ju dessutom bättre på allt(bättre förr).
https://i.redd.it/f0tvd8178ra01.jpg
Antar att du är tonåring/ung vuxen då du postar MSN.
Här kan vi dock snacka nostalgi, ICQ var ju dessutom bättre på allt(bättre förr).
29, hade aldrig ICQ men satt en del på IRC. Men MSN är helt klart de man har starkast minne ifrån.
StarkaUlf
2018-05-02, 17:17
Vafan, t.om jag hann ju använda ICQ lite :D
IRC var ju dock det bästa under CS 1.5-1.6 (lite 1.3) och diablo 2's storhetstid. Älskade det. När man LANade så kunde man ju sitta ett helt dygn bara och leka i IRC :D
MSN hade jag gärna använt än idag om det funnits kvar, bara för att skriva till polare.
Kan fortfarande mitt ICQ-nummer utantill.
Det är fan mental. :)
King Grub
2018-05-03, 22:03
Vem glömmer något? Jag minns allt jag någonsin sett och kan ta fram allt jag läst ur huvudet om jag vill och behöver. Skriver man 6031769 i Manic Miner till ZX Spectrum från 1983 kan man warpa till sista rummet, t ex. :p
lillaPiggy
2018-05-04, 16:13
samma här men på den tiden va de bara 8siffror
Vem glömmer något? Jag minns allt jag någonsin sett och kan ta fram allt jag läst ur huvudet om jag vill och behöver. Skriver man 6031769 i Manic Miner till ZX Spectrum från 1983 kan man warpa till sista rummet, t ex. :p
Jag minns alla koder på bankkort jag haft, polarnas gamla telefonnummer, iddqfd och idkfa osv. men här får jag lov att lyfta på hatten och se mig besegrad.
samma här men på den tiden va de bara 8siffror
7 här ;)
7 här ;)
7 här med. Testade logga in för något år sedan men var raderad, borta, slut.
7 här med. Testade logga in för något år sedan men var raderad, borta, slut.
Men inte sifferminnet inte... until death do us apart... det var ju ett riktigt trevligt chatsystem när det begav sig, hur som helst. Det och IRC (använder fortfarande mIRC men hela quakenet är ju ganska dött).
Sartorius
2018-05-04, 19:28
Kan du rabbla citronsyracykeln om jag väcker dig mitt i natten?
StarkaUlf
2018-05-04, 19:29
Kan du rabbla citronsyracykeln om jag väcker dig mitt i natten?
Det vore surt att bli väckt för något sånt.
King Grub
2018-05-04, 19:48
Om jag ser dig lutad över sängen mitt i natten kanske jag förlorar fattningen.
MSN hade jag gärna använt än idag om det funnits kvar, bara för att skriva till polare.
Detta och även lysande för lösa kontakter av olika slag.
Jag kommer ihåg när MSN Messenger introducerade sin "vibb"-funktion och man kunde hetsa den som inte svarade på ens meddelanden genom att skicka en "vibb" och så hoppade chattfönstret upp på dennes skärm och dansade samtidigt som det förde massa oväsen. :D
Sparven från Minsk
2018-05-04, 20:43
Jag kommer ihåg när MSN Messenger introducerade sin "vibb"-funktion och man kunde hetsa den som inte svarade på ens meddelanden genom att skicka en "vibb" och så hoppade chattfönstret upp på dennes skärm och dansade samtidigt som det förde massa oväsen. :D
Den funktionen missbrukades friskt :)
Mycket frustrerande funktion som nog ledde till massor av blockningar..
Sen det där tillägget där användare kunde skriva saker som såg ut att komma från mottagaren eller hur man skall beskriva det.:smash:
Vibben gick ju att stänga av inställningar..
Fattar inte att alla förädare lämnade ICQ för msn.
ICQ hade ju allt och mer därtill. Msn hade inte 5% av vad ICQ erbjöd. Förutom ett puttinuttigt utseende. Som lockade fjortisar.
Msn vann kriget med fjortisar.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Starke75an
2018-05-05, 08:16
"The plane! The plane!"
h3DVgzxps_c
Denna var grym
Apropå msn...
8RD4RnaWFgY
Minnen :d
tsBOlGNaBVc
Rasmus på luffen*cupid*
svenbanan
2018-07-12, 23:50
Denna var grym
Fortfarande grym några månader senare!!!
Undrar hur Netflix hade rullat med den här uppkopplingen..
https://i.postimg.cc/0Q0yzvN9/databox.jpg
The_RobRoy
2022-07-12, 20:16
Vibben gick ju att stänga av inställningar..
Fattar inte att alla förädare lämnade ICQ för msn.
ICQ hade ju allt och mer därtill. Msn hade inte 5% av vad ICQ erbjöd. Förutom ett puttinuttigt utseende. Som lockade fjortisar.
Msn vann kriget med fjortisar.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Alla tjejer fanns bara på MSN, vi nördiga killar trånade efter att snacka med tjejer, tillslut gav man upp och va inloggad på båda.
Alla tjejer fanns bara på MSN, vi nördiga killar trånade efter att snacka med tjejer, tillslut gav man upp och va inloggad på båda.True
Skickat från min ASUS_I006D via Tapatalk
Playahead var väl där dom coola kidsen som var populära hängde medans Lunarstorm var för nördarna?
skyffelmördarn
2022-07-12, 22:21
Playahead var väl där dom coola kidsen som var populära hängde medans Lunarstorm var för nördarna?
Jag minns Bananisland också, och sen även cityhangout. Tror jag varit på de flesta communitys.
Lafayette
2022-07-12, 22:40
Jag försöker minnas namnet på ett chattprogram jag använde. Man hade en avatar. Det var pixelgrafik. När det laddade var det yin yang-tecknet. Man kunde gå runt i olika rum. Någon som vet?
wintersnowdrift
2022-07-13, 09:25
Jag försöker minnas namnet på ett chattprogram jag använde. Man hade en avatar. Det var pixelgrafik. När det laddade var det yin yang-tecknet. Man kunde gå runt i olika rum. Någon som vet?
DoBeDo ?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dobedo
Diomedea exulans
2022-07-13, 09:48
Hade man skickat en vibb var man tvungen att vänta några sekunder innan man skickade en ny. Men en gång chattade jag med en tjej som hade kringgått den funktionen på något vis och skickade massor vibbar direkt efter varandra när hon ville störa mig. Fattar inte hur hon gjorde.
lördagsgrogg
2022-07-13, 12:17
Undrar hur Netflix hade rullat med den här uppkopplingen..
https://i.postimg.cc/0Q0yzvN9/databox.jpg
ISDN var ju blixtsnabbt ;-) Hade mitt livs första videomöte hos på ISDN i Manchester. 1996 tror jag det var så i häromdagen nästan.
ABC-klubben med 1200 bauds modem rullade också på rätt bra. Fast det blev en saftig telefonräkning det året jag jobbade i England varannan vecka. Fast vid det laget hade jag nog 14,4 på min bärbara dator som visserligen var en snikmodell men ändå kostade 42k eller liknande.
Dock med inbyggd printer.
ISDN var ju blixtsnabbt ;-) Hade mitt livs första videomöte hos på ISDN i Manchester. 1996 tror jag det var så i häromdagen nästan.
ABC-klubben med 1200 bauds modem rullade också på rätt bra. Fast det blev en saftig telefonräkning det året jag jobbade i England varannan vecka. Fast vid det laget hade jag nog 14,4 på min bärbara dator som visserligen var en snikmodell men ändå kostade 42k eller liknande.
Dock med inbyggd printer.Vi hade dubbla 128k som telianare
Skickat från min ASUS_I006D via Tapatalk
Minns första kvällen med DSL lina och obegränsat internet, sammanföll även med att jag var ensam hemma hela kvällen och natten, hade fan skavsår i dagar efteråt...
Diomedea exulans
2022-07-14, 08:57
Minns första kvällen med DSL lina och obegränsat internet, sammanföll även med att jag var ensam hemma hela kvällen och natten, hade fan skavsår i dagar efteråt...
Ja, jävlar var man värderade porr högt på tiden då det inte fanns gratis och lättillgängligt 24/7. Minns att jag satt uppe till 3-4 på natten för det gick något program på TV4 som kanske skulle innehålla tuttar…
Wilshere
2022-07-14, 09:01
Hade man skickat en vibb var man tvungen att vänta några sekunder innan man skickade en ny. Men en gång chattade jag med en tjej som hade kringgått den funktionen på något vis och skickade massor vibbar direkt efter varandra när hon ville störa mig. Fattar inte hur hon gjorde.
Kommer också ihåg det. En tjej från skolan lärde även mig hur man loggade in så ens namn dök upp jättemånga gånger på en gång. Ville dock inte missbruka det!
Diomedea exulans
2022-07-14, 09:05
Kommer också ihåg det. En tjej från skolan lärde även mig hur man loggade in så ens namn dök upp jättemånga gånger på en gång. Ville dock inte missbruka det!
Hur gjorde man? Min själ kommer aldrig få ro förrän jag får veta. :D Var man tvungen att ladda ner något extraprogram eller något?
mattilainen
2022-07-14, 09:50
Hur gjorde man? Min själ kommer aldrig få ro förrän jag får veta. :D Var man tvungen att ladda ner något extraprogram eller något?
Jag kommer ihåg att jag laddade ner ett program och installerade, då togs tiden på hur länge man behövde vänta bort. Sen fanns det ju den "buggiga varianten" men den var inte lika snabb men krävdes inga program. Då öppnade man fönstret till chatten, tryckte på nudge eller vibb eller vad det hette, sen stängde man bara fönstret och öppnade ett nytt på samma person och gjorde samma sak. Då blev det ju inte en sån där spam som du kunde med första ;)
Hade även en länk vi skickade till folk, när de tryckte på den så lät de oss starta deras webcams utan att de visste om det, om de nu hade en inkopplad. Var ju inte jättevanligt på den tiden.
Wilshere
2022-07-14, 15:22
Tyvärr kommer jag bara ihåg att hon berättade men kommer inte ihåg detaljerna... Men det var nog något extraprogram som gjorde det. Fan vad MSN var kul ändå, kommer ihåg att jag ibland hade det visa som offline till ens crush hade loggat in först och sen gick man online i hopp att hon skulle skriva hej direkt när man loggade in, det fungerade ibland!
Fanns även ett annat tilläggsprogram till MSN som gjorde att man fick notiser när någon öppnade eller stängde ner ens konversation. Så man kunde veta när någon läst det man skrivit och ignorerade en eller inte. Gjorde också att man kunde skriva "Hej, vad vill du?" så fort någon öppnat ens ruta men inte hunnit säga något ännu. Väldigt få visste om detta program så många trodde man var en "hacker" eller synsk :cool:
Sen ändrade Microsoft om systemet hur meddelanden skickades så det slutade fungera, men under några år fanns det. Roliga tider.
Det urgamla rpg:et Daggerfall. Eller buggerfall som det kom att kallas.
Illa dold labyrintspel egentligen. Men när det släpptes var det härligt obalanserat. Ja du kunde som noob dö av en råtta vid lvl 1 och som lvl 2 så kunde du irra dig in i famnen på en vampire ancient. Senare så var det din karaktär som var obalanserat stark... Lite för lätt att clippa ut i intet och att bugga till main quest så att du inte får nästa quest för att komma vidare.
https://cdn3.whatculture.com/images/2016/03/4OHFNciD.jpg
Bilden gör inte komplexiteten riktigt rättvisa.
Lafayette
2022-10-27, 19:10
Detta är då min nostalgi *flex*
0J5gN1DwNDE
Detta är då min nostalgi *flex*
0J5gN1DwNDE
Spelade även Morrowind(det spelet var lite för lätt) och lite Skyrim. Missade Oblivion.
Om vi pratar nostalgi....
Eyeballers i Q2 CTF fick nog min online karriär att skjuta iväg :D
Lafayette
2023-02-26, 01:14
EXDwqrB6Cos
Detta kanske låter patetiskt, men några av de roligaste åren som jag har haft i mitt liv var när större delen av dagarna gick åt till att sitta fram WoW under åren 2005-2010. Livet var i stort sett bekymmerslöst och jag kunde fly från min ångest, varje dag var nästan som en julafton. Hur som helst, jag får en sjuk nostalgi när jag kollar på gamla screenshots från den tiden, men klippet nedan som en gammal guild kompis har lagt upp när vi dödade Nefarian gav mig en riktigt jobbig sådan. Saknan av de tiderna och folket som man lärde att känna är stor!
https://youtu.be/JEO0SBbowXk
Detta kanske låter patetiskt, men några av de roligaste åren som jag har haft i mitt liv var när större delen av dagarna gick åt till att sitta fram WoW under åren 2005-2010. Livet var i stort sett bekymmerslöst och jag kunde fly från min ångest, varje dag var nästan som en julafton. Hur som helst, jag får en sjuk nostalgi när jag kollar på gamla screenshots från den tiden, men klippet nedan som en gammal guild kompis har lagt upp när vi dödade Nefarian gav mig en riktigt jobbig sådan. Saknan av de tiderna och folket som man lärde att känna är stor!
Underbart <3
Rikard Jansson
2023-02-26, 14:50
Kan inte annat än hålla med, dock får man hitta nya saker att göra som är roliga.
Kan inte annat än hålla med, dock får man hitta nya saker att göra som är roliga.
Sant, jag är dock säker på att jag aldrig någonsin kommer att få uppleva något så "magiskt" igen:(
Rikard Jansson
2023-02-26, 16:59
Sant, jag är dock säker på att jag aldrig någonsin kommer att få uppleva något så "magiskt" igen:(
Det trodde jag med tills jag insåg att jag letade i fel kategori; nej något spel eller liknande som matchar wows guldtid kommer man aldrig hitta, man själv är ju inte tonåring längre heller. Men typ ett fantastisk förhållande t.ex. slår ju högre, eller gjorde för mig iallafall. Finns säkert andra saker i livet som också är minst lika grymt.
Kan känna samma sak från när jag lirade Ultima Online konstant runt 2000, samtidigt hade jag i efterhand glatt mig mer senare i livet om jag hade lagt åtminstone en av de timmarna per dag till att antingen träna eller studera.
Sedan är du inne på något Rikard, det finns nog ett ungdomens skimmer över den tiden då det var lättare och mer bekymmersfritt.
XoiGKg2iBEI
Alltså den spelmusiken.:hbang:
Sen råkade vi småparvlar göra sönder 3d-glasögonen. Då blev det svårare att spela, då var spelet svårt...:d
The_RobRoy
2024-08-15, 14:25
-hKK4_gvOS0
https://www.youtube.com/watch?v=-hKK4_gvOS0
Detta var guld när jag va liten, satt och byggde egna banor. Så man blev galen i bilar.
trädgårdsmöbel
2024-08-16, 18:34
Wow, som det var då, under den tiden var alldeles för bra. Jag flydde mycket till det efter min dotter gick bort 06. Började spela det 07, aldrig sådär i 16H/dygn-mycket men kunde ibland bli 4-5H, kanske med ett snitt på 2h/dag.Det i flera år, tbc, wotlk, cata (fast då mindre och periodvis), mop (mindre och periodvis, sista expen jag testade var WoD. Jag gillade egentligen den till skillnad från andra, men slutade för att jag bestämde mig för att sluta :)
trädgårdsmöbel
2024-08-17, 08:48
Det trodde jag med tills jag insåg att jag letade i fel kategori; nej något spel eller liknande som matchar wows guldtid kommer man aldrig hitta, man själv är ju inte tonåring längre heller. Men typ ett fantastisk förhållande t.ex. slår ju högre, eller gjorde för mig iallafall. Finns säkert andra saker i livet som också är minst lika grymt.
Är du fortfarande ihop med https://youtu.be/z1RlWqY5kww?si=SdS1ArGE_CFXf3R_ ?
Rikard Jansson
2024-08-17, 09:12
Är du fortfarande ihop med https://youtu.be/z1RlWqY5kww?si=SdS1ArGE_CFXf3R_ ?
Haha japp, lyckligt gifta :D
trädgårdsmöbel
2024-08-18, 14:01
Married with children, Al Bundy (Som det klippet är från) gör mig nostalgisk. Jag kan se korta klipp av det och få tillbaks känslan, skratta, men det är på samma gång vemodigt. För mig påminner det om en tid där världen kändes som en bättre plats.
Men man kunde se i den serien, att även om det presenterades med humor, en del av de företeelserna som skulle förstöra mycket av det som faktiskt är kul.
Tiden jag är mest nostalgisk över är när alla kompisar spelade cs så jag känner igen mig.
Bodybuilding nostalgi:
Rekommenderar starkt Youtubekanalen "The Iron Historian"
Mycket välgjorda doku´s om Cutler, Yates, Mike Mentzer och Coleman. :)
https://www.youtube.com/@Iron.Historian
zsA3X40nz9w?feature=shared
Coolt! Tänkte faktiskt på det där för ett tag sedan.
Men han har nog rätt att det i praktiken inte var särskilt nödvändigt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.