Visa fullständig version : Hungrig eller inte under deff
Jag finner det konstigt att jag vissa dagar känner mig ganska hungrig och kan ibland till och med skjuta lite över mitt mål på ca 2000 kcal per dag. Andra dagar som tex idag känner jag ingen hunger alls och har precis pinat i mig en mozzarella för att komma nära mitt mål på 2 g protein per kg kroppsvikt och dag. Ligger på närvarande på P= 115 g, K= 85 g och F= 47 g vilket blir 1219 kcal!!! Jag orkar inte äta mer idag och ska snart gå och lägga mig för att jag sov så dåligt inatt.
Händer detta er också? Varför är det så ibland tror ni?
Jag tycker det är lite störande faktiskt, gillar kontinuitet och inte kroppens/hjärnans nyckfullhet! Idag är jag extremt ohungrig...kanske håller på att bli sjuk eller något. Det har iofs hänt förut att jag inte känt hunger men idag är det extremt.
Mm blir så vissa dagar, brukar kunna dricka i mig grejjer som kvarg eller proteinshake om jag ligger för lågt på proteinet. Sen om de blir lite för mycket underskott en dag så kan du kompensera det någon dag efter.
Samma för mig, vissa dagar vill man bara skjuta sig för att man är så hungrig, idag har jag 700kcal kvar men känner mig inte ett dugg hungrig,nått proteinintaget idag, så funderar på att käka nå gott :D
StretfordEnd
2013-02-26, 20:03
Mm blir så vissa dagar, brukar kunna dricka i mig grejjer som kvarg eller proteinshake om jag ligger för lågt på proteinet. Sen om de blir lite för mycket underskott en dag så kan du kompensera det någon dag efter.
Kalorierna kan man kompensera för, men det kan finnas fler anledningar till att inte ha ett för stort underskott. En dag är förstås ingenting oavsett.
Jag har en sådan dag nu... ätit 1700 kcal 192g protein men ska äta 2300 och orkar knappt stå upp! ska pina i mig mat i guess
vicarious
2013-02-26, 20:39
Äter du exakt samma livsmedel varje dag? Olika födor mättar olika mycket. Sen så förbrukar man inte lika mycket energi varje dag heller.
Själv så ligger jag på 1974kcal idag. 156p, 213k, 59f.
Orkar inte äta mer :( I november så åt jag utan problem 3500kcal på en måltid, nu klarar jag mej på 1700 per dag!
Äter du exakt samma livsmedel varje dag? Olika födor mättar olika mycket. Sen så förbrukar man inte lika mycket energi varje dag heller.Nej jag äter inte lika varje dag men gårdagen åt jag ju toklite kcal ju. Jaja, ny dag.
Det som oroar mig var att jag hade ett hyfsat hårt benpass igår...ni vet sådär hårt så de känns som gummi när man går hem, lagom mao. Eftersom jag är rädd om mina ben så störde det mig extra mycket att jag inte orkade mer mat.
Maten är olika men förbrukningen är ungefär lika. Lika långa pass på gymmet 5-6 ggr i veckan och 1 h 20 min rask promenad om dagen.
Som sagt; nya tag idag!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.