handdator

Visa fullständig version : Teoretisk möjlighet att "testo-zink-ladda" ?

Nephelite
2013-02-26, 17:58
Okej, vi kan kolhydratsladda - det är alla med på -
Vi kör styrketräning med fokus på att få bort kolhydraterna ur musklerna, tillsammans med lite andra fysiologiska nycklar bygger vi upp en känslighet för att lagra in CHO - Kroppen superkompenserar via feedback att nu jävlar behöver vi bli bättre på att lagra in CHO-
När vi sedan tillsätter CHO så tas MER än möjligt innan upp i musklerna via superkompensationen

(nåt ditåt rätta mig gärna)

Läste lite om hur ballsen fungerar och ser att dem har ett liknande system nämligen Testo, Zink, sperma- feedback

Sädesvätska utsöndras. Kroppen vill producera mer, testo behövs och testo-halten har sjunkit lite vid utlösningen.
Sertoliceller behöver testo för att kunna producera spermier.
När vi käkar mkt zink får kroppen signaler om att vi har mycket zink i oss och börjar producera sädesceller som vi sedan vill göra om till spermier- men vad behövs för att göra det steget?

-- Testo.

Jag tänker mig bara ett hypotetiskt (rätt kul också xD)
Scenario där man stryper zinktillförseln rätt rejält. Runkar SATE ~5 ggr per dag. i någon vecka eller 5-6 dygn.
Sedan Fortsätter vi, medan man börjar dra ~70-90 mg zink per dag (nej det är inte toxiskt när vi varit mer eller mindre utan det 1 vecka och blir det bara om man ligger på högre nivåer ett längre tag.
IALLAFALL.

Feedbackloopen talar om att vi får mycket zink igen- kroppen är utsvulten på det och jättesugen på att tillverka barn-sås ^^ Sädescellerna ballar ur- testot ballar ur

-----------

Frågor på det :D?

(halv-troll tråd) men ville mest diskutera det ökande runkandet kontra testo.

Sedan får man väl fråga sig vad syftet med en eventuell liten högre testo-topp skulle vara.

Dreas
2013-02-26, 18:07
Då ska du alltså få mindre testo en period också, sen en liten överkompensation vilket sen kroppen justerar ner till normalnivåer. Känns det värt? Speciellt som ren känns det totalt onödigt. Kroppen sköter det där bra om du är frisk.

hurril
2013-02-26, 18:12
Stalltips: runka sate och var glad 24/7 istället :)

z_bumbi
2013-02-26, 18:23
Det tar ganska lång tid att få en brist och det kan ta ännu längre tid att häva den så det blir snarare så att du får en nedåtgående spiral under lång tid och sedan ökar du väldigt sakta uppåt igen.
60-70 mg zink per dag är något jag också skulle undvika då det är en helvetes massa zink.

Sverker
2013-02-26, 19:00
60 - 70 mg / dygn låter som giftiga doser. Risk för migrän, illamående etc.
Levern lagrar zink och verkar som buffert. Jag antar på goda grunder att buffring kommer att helt ta bort ev. variationer när intaget går ned mot noll.

Nephelite
2013-02-26, 21:16
hm kan mkt väl vara sant.
Mjae finns inga rapporterade skaderisker med att ligga över 60mg zink/dag , speciellt inte i nån vecka.
40 har man förut sagt var toxiskt men det är felaktigt + att man inte tar upp allting.

Men tack för svar, tror jag är hög på ketonkroppar ^^

Morty
2013-02-27, 08:31
Jag upplever ökad libido när jag tar 30mg zink innan sänggående. Dem dreams!

Sniggel
2013-02-27, 18:19
Stalltips: runka sate och var glad 24/7 istället :)

Då känner man sig som en hingst istället!
Att vara nöjd ger nog mer hästkrafter än att vara "dygdig"
Ska man bara sto o glo när den är uppe liksom?
Efter träningen kan man käka Findus lasagne eller hamburgerkött och skatta sig glad åt att man hade energi som ett djur på gymmet.

/Halldin från Sniggels konto.