Visa fullständig version : bygga muskler utan räkna kcal
Har blivit helt nojig när de gäller att räkna kcal och blir tokig när jag inte vet att jag fått i mig den rätta mängden kcal när dagen är slut. Jag har nu under en längre tid kör pf för att försöka sluta räkna på de jag äter, men har svårt ändå.
Hur gör ni för att slippa oroa er över maten hela tiden? räknar ni på ett ungefär eller äter ni bara och är glada ;) Går de att bygga utan att gå med + på kcal intaget.
Har blivit helt nojig när de gäller att räkna kcal och blir tokig när jag inte vet att jag fått i mig den rätta mängden kcal när dagen är slut. Jag har nu under en längre tid kör pf för att försöka sluta räkna på de jag äter, men har svårt ändå.
Hur gör ni för att slippa oroa er över maten hela tiden? räknar ni på ett ungefär eller äter ni bara och är glada ;) Går de att bygga utan att gå med + på kcal intaget.
Äter, ser om det jag vill ska hända händer, om ja fortsätter på samma spår, annars äter jag uppenbarligen för lite, då äter jag lite mer.
du bryr dig inte om vilka slags kolhydrater, fett eller protein du får i dig
du blir inte större om du inte ligger på +kcal.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag räknar inte kalorier, räknar bara protein. Äter för det mesta samma måltider varje dag så det är lätt o veta ;>
om du inte vill räkna så se till att du får i dig tillräckligt med protein och bra fetter från t.ex. ägg, lax, nötfärs osv. fyll inte upp kolhydrats och fett behovet med glass godis och grädde enbart :)
havregryn är ett riktigt super livsmedel imo:thumbup:
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Pretorian
2013-02-26, 15:17
Och håll sen koll på kroppsvikten så du ser att det går åt rätt håll och i lagom takt.
Kvicksilver
2013-02-26, 15:18
Jag vet vad mina huvudmål ligger på sedan kör jag resten på känn.
Ser till att jag ligger på ca 45% kolisar, 40 % protein & 15% fett.
du bryr dig inte om vilka slags kolhydrater, fett eller protein du får i dig
Not really, äter man någorlunda normal mat i viss variation så känns inte det som ett jätteproblem nej.
Linjedomarn
2013-02-26, 15:54
brukar räkna proteinet på ett ungefär sen får man känna efter lite och kolla på vågen då och då så man går upp i rimlig takt.
Vad har periodisk fasta med att räkna kalorier att göra. Does not compute.
vicarious
2013-02-26, 16:56
äter, ser om det jag vill ska hända händer, om ja fortsätter på samma spår, annars äter jag uppenbarligen för lite, då äter jag lite mer.
+1
Glutenkatt
2013-02-26, 17:36
Räknade kcal i början, fast insåg sen att det kändes overkill.
Jag kollar på vågen, i spegeln och på vikterna i gymmet.
Old Nick
2013-02-26, 18:49
Själv äter jag mig mätt helt enkelt. Och lyfter tungt som fan i gymet. Har för mig att det sistnämnda är vad som egentligen ger resultat.
"Pretorian" Det jag har märkt när jag inte räknar mina kcal och äter lite av varje ser jag skillnad direkt på kroppen meden vikten inte förändras lika snabbt, jag bryr mig inte om vikt mer om hur de ser ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.