Visa fullständig version : Concerta med samband med träningen
Tjenare, har nyligen börjat ta concerta för min ADD och har läst att ska göra så man eventuellt presterar bättre på gymmet? man får typ en högre puls....stämmer detta?
Är concerta bra eller dåligt för träningen?
Är lite orolig över detta:P
Scratch89
2013-02-24, 15:07
Vad säger din läkare? Vad står det på bipackssedeln?
Brukade ta concerta för ett par år sedan men jag har inte andvänt de sen dess, fick alltid sömn problem... Har inte hört något om träning dock
Jockepocke
2013-02-24, 15:07
Ingen anning....fast en polare fick booten från Nordic Wellness för att han tog Concerta, dock så har han ADHD fast han kan bara visa receptet på Concertan antar jag....
Methylphenidat (ritalin, concerta ect) är strukturellt väldigt likt kokain; dess stimulanta effekt lär göra att du presterar bättre på gymmet.
Methylphenidat (ritalin, concerta ect) är strukturellt väldigt likt kokain; dess stimulanta effekt lär göra att du presterar bättre på gymmet.
Kanske skulle leta fram mina concerta, haha
Ja, det är prestationshöjande, men skulle rekomendera att du tog det efter läkarens ordination. FInns risk att bli av med medicineringen om den "Missbrukas"
Ja, det är prestationshöjande, men skulle rekomendera att du tog det efter läkarens ordination. FInns risk att bli av med medicineringen om den "Missbrukas"
Nej självklart kommer jag inte att overdosera, bara läste om det för att jag ville veta så det inte medföra något negativ med träningen eller om det hade vart farligt, ville veta eftersom jag är seriös med träningen och vill inte ha något som skulle försämra mina resultat, sen om det ger en positiv effekt på träningen så är det självklart bara ett plus:)
Glöm inte att äta ordentligt många som får concerta och liknande tappar vikt... pga hungernminskar och det är en stimultant som ökar ämnesomsättningen lite
Det känns spontant som det inte är bra för hjärtat att träna hårt, speciellt hård cardio när metylfenidatet verkar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.