handdator

Visa fullständig version : Absurt coca-cola-sug

Rikard Jansson
2013-02-24, 02:21
När jag druckit mycket coca-cola i perioder börjar jag gilla det mer och mer, det är som ett sötsug fast ungefär 10 gånger värre, och kan vakna mitt i natten eller på morgonen och bokstavligt talat svepa över en liter och det är orgasmiskt gott. Jag kan inte svepa en liter vatten vanligtvis om livet hängde på det. Det är bara när man druckit det ett tag. Tvivlar på att det beror på koffein? Blir verkligen astörstig och det är just cola som jag vill ha då. Är som sagt mycket värre än något vanligt sötsug också.

tlk
2013-02-24, 06:16
Drack 2 burkar välkyld Coca Cola igår. Riktigt gott var det nu när man inte druckit dem på några år. Fick precis sånt sug som du snackar om och var att köpa ett par och bara schllllluuurrrp.

Tänker att det är en mix av koffein+socker som Coca Cola lärt sig får folk hyfsat hooked.

Ramrod
2013-02-24, 07:15
Din hjärna kanske assoscierar sockerfixen med cola i större grad än andra sötsaker och därför blir suget efter cola mycket större.

Mastodntflmsmats
2013-02-24, 09:53
Jag känner samma sak fast jag bara dricker cola zero, den e ju sockerfri. För en kort tid sedan drack jag i snitt 1,5 l zero varje dag. Även fast de inte är jättemycket så har jag nu försökt dra ned till bara dricka på helger.

Ronn
2013-02-24, 15:22
Coca Cola är väl ökänt för att vara väldigt beroendeframkallande, drycken har väl ofta blivit ifrågasatt på grund av det?

King Grub
2013-02-24, 15:36
Dom kanske har återgått till originalreceptet.

Sheogorath
2013-02-24, 15:36
:d

LizaK
2013-02-24, 20:21
Är det någonting som man gillar är det väl lätt att känna sig dragen till det
Innehåller varan ifråga mycket socker/& eller koffein blir suget givetvis värre.

Får du in det i din diet samt tycker att det "är värt det" - why not. Själv skulle jag dock aldrig hålla i mig några större mängder läsk. Varken sötad, eller osötad.
Vakren vill eller kan få in det i mitt kostupplägg.

tillsan
2013-02-24, 20:26
Samma här!! Pepsimax dricker jag dagligen ;)

Tobbey
2013-02-24, 20:46
Pepsi Max, gudarnas gåva.

Fredriiik
2013-02-25, 18:32
Har samma som du, kan gå och få ett sånt jävla sug efter coca-cola helt random tider haha ;P Det är så jäävla gott men har inte den blekaste om varför jag får sånt drag efter det :P

jasonmago
2013-02-25, 18:43
När jag druckit mycket coca-cola i perioder börjar jag gilla det mer och mer, det är som ett sötsug fast ungefär 10 gånger värre, och kan vakna mitt i natten eller på morgonen och bokstavligt talat svepa över en liter och det är orgasmiskt gott. Jag kan inte svepa en liter vatten vanligtvis om livet hängde på det. Det är bara när man druckit det ett tag. Tvivlar på att det beror på koffein? Blir verkligen astörstig och det är just cola som jag vill ha då. Är som sagt mycket värre än något vanligt sötsug också.

Välkommen till min värld... Fast för mig gäller det pepsi max!

Donkens
2013-02-25, 19:34
Släpper jag Coca Cola i två veckor så är det inte så värst gott när man väl slurpar i sig burken man köper, men det är väldigt lätt och göra så att hjärnan cravar efter coca cola.
Fanta är en helt annan femma för mig, har alltid tyckt om det så det är en förbjuden frukt för mig i princip.

tillsan
2013-02-25, 21:39
Är det farligt/skadligt på något sätt om man sveper låt säga 1,5liter sockerfri läsk/dag?

waddap
2013-02-25, 21:46
Är det farligt/skadligt på något sätt om man sveper låt säga 1,5liter sockerfri läsk/dag?

Tror tänderna blir lite arga annars vet jag inte.

Fredriiik
2013-02-25, 21:48
Tror tänderna blir lite arga annars vet jag inte.

läs igen ;)

Till frågan. Det beror på hur mycket andra sötningsmedel du får i dig men har för mig att det är absurda mängder som behövs för att det ska bli farligt.

Fireball
2013-02-27, 23:17
Låter lite som ett beroende för mig. Ett sånt där sug kan jag också känna ibland på energidryck.

Testat trappa ned i mängd för att sedan lägga av med det helt? Pepsi Max ser i alla fall inte jag som ett vettigt substitut, men det kan ju vara värt att testa.

Som någon skrev tidigare kan det också vara att du på något sätt kopplar Coca Cola till välbehag och att det står över de andra sötsaker du är sugen på.

Marcuslevin
2013-02-28, 15:29
Neger snälla, jag sänker 3-4 liter pepsi max om dagen. You merely adopted the addiction, i was born in it.

StretfordEnd
2013-02-28, 15:43
Neger snälla, jag sänker 3-4 liter pepsi max om dagen. You merely adopted the addiction, i was born in it.

+1
Sjukt att man lägger nästan en tusing i månaden på Pepsi Max...

PowPow
2013-02-28, 15:49
läs igen ;)

Antar att du syftar på att han drack sockerfri läsk?
Bara för att något är fritt från socker så betyder inte det att tänderna blir glada.

"Light-läsken är precis lika ”sur” som vanlig läsk. Den ger inte hål i tänderna i samma utsträckning, men den som dricker mycket light-läsk riskerar att få stora erosionsskador"
http://www.tandhygienisterna.se/pages/karies.html

Wzup2u
2013-02-28, 19:00
jag kom på knepet drick mjölk vatten och juice öutspritt över hela dagen så du aldrig känner törst
colasug kommer när man dricker för lite... drack 2 liter om dagen innan nu bara på helger och ibland på vardagen