handdator

Visa fullständig version : Sagt upp Canal Digital - Räkningarna kommer ändå.

Dreas
2013-02-22, 19:40
Halloj,

Fick ett samtal ifrån min kära fader och blev lite fundersam.

I oktober var det klart att mor och far skulle flytta, i november ringde han till Canal Digital och avslutade enligt honom sitt abonnemang för digital-tv.

Nu har det ramlat in ytterligare räkningar samt att han ringt Canal digital som påstår att han inte alls sagt upp sitt avtal.

Vad kan man göra här? Om man tar fram telefonloggen ifrån november kommer det ju finnas ett x antal minuter långt samtal till Canal Digital där, dock kan man inte visa vad som sades.

Hur gör man i situationer som denna?

Ronn
2013-02-22, 19:50
Nu vet jag inte direkt vad du kan göra men ska man inte få hem en skriftlig bekräftelse på att det är uppsagt eller är det något man måste fråga efter?

Spelar inte dom in alla samtal?

Dreas
2013-02-22, 20:19
Nu vet jag inte direkt vad du kan göra men ska man inte få hem en skriftlig bekräftelse på att det är uppsagt eller är det något man måste fråga efter?

Spelar inte dom in alla samtal?Det känns så och jag hoppas det.

Min far har inte direkt koll på vad som sagts då han sa upp det, sen utgick han ju ifrån att det hela var klart när han sa upp det hela.

stolpskott
2013-02-22, 20:43
Hävdar de att samtalet aldrig ägt rum eller att någon form utav uppsägningstid måste löpa ut?

Akerhage
2013-02-22, 20:56
Stå på er iaf och ge er aldrig, dessa jävla kundtjänster och företag, hade en dust med Telenor (har ngn tråd om det här). Men efter 6-8 månader fick jag tillslut som jag ville.

Man känner sig väldigt liten i sådana situationer helt klart. Men klart som fan man inte ska betala för något man sagt upp.

Dreas
2013-02-22, 21:34
Hävdar de att samtalet aldrig ägt rum eller att någon form utav uppsägningstid måste löpa ut?Japp, eller ja, att inget sagts upp.

Stå på er iaf och ge er aldrig, dessa jävla kundtjänster och företag, hade en dust med Telenor (har ngn tråd om det här). Men efter 6-8 månader fick jag tillslut som jag ville.

Man känner sig väldigt liten i sådana situationer helt klart. Men klart som fan man inte ska betala för något man sagt upp.Det ska vi inte göra, hoppas att han slipper betala.

stolpskott
2013-02-22, 22:01
Japp, eller ja, att inget sagts upp.

Det ska vi inte göra, hoppas att han slipper betala.

Ring upp igen och säg att ni vill säga upp avtalet med dem, be om namn på personen ni pratar med, kolla vilken stad han sitter i också, skriv ner alla uppgifter hen ger er samt datum och tid för samtalet. Om det fortsätter då så kontaktar ni KO och gör en anmälan. Om det finns en uppsägningstid så slutar ni att betala efter att den gått ut från och med det andra samtalet, om det inte finns så slutar ni betala med en gång efter samtalet. Spela gärna in samtalet från ert håll också.

bubbe
2013-02-22, 22:44
Skicka mail med uppsägning, finns det iaf något som visar på att man har sagt upp avtalet.

Dreas
2013-02-23, 21:32
Ring upp igen och säg att ni vill säga upp avtalet med dem, be om namn på personen ni pratar med, kolla vilken stad han sitter i också, skriv ner alla uppgifter hen ger er samt datum och tid för samtalet. Om det fortsätter då så kontaktar ni KO och gör en anmälan. Om det finns en uppsägningstid så slutar ni att betala efter att den gått ut från och med det andra samtalet, om det inte finns så slutar ni betala med en gång efter samtalet. Spela gärna in samtalet från ert håll också.Det verkar skötas via återförsäljaren nu, hoppas inte det blir 3mån till.
Det skulle innebära totalt 6mån för ingenting då utflyttning skedde i mitten av oktober.

Skicka mail med uppsägning, finns det iaf något som visar på att man har sagt upp avtalet.
Min far är tyvärr inte den mailande typen. Hade han frågat i november kunde jag ha fixat det. Får maila nu om det inte ordnar sig.

Onigiri
2013-02-24, 08:32
Gjorde nytt abb. hos Telia för fiberbredband, lite snabbare än det gamla bredbandet. Försökte ringa osv och av tillslut upp med väntetider, kopplas vidare osv så jag kollade deras chat, de uppgav mitt gamla konto och nya, jag bad att avsluta det gamla. Klart på 2 min.

Maila eller chatta med support, verkar hopplöst över telefon många gånger.

Men det kanske var bindningstid 24 månader också? Har ni läst det fin-finstilta? ;)

Dreas
2013-02-24, 09:34
Gjorde nytt abb. hos Telia för fiberbredband, lite snabbare än det gamla bredbandet. Försökte ringa osv och av tillslut upp med väntetider, kopplas vidare osv så jag kollade deras chat, de uppgav mitt gamla konto och nya, jag bad att avsluta det gamla. Klart på 2 min.

Maila eller chatta med support, verkar hopplöst över telefon många gånger.

Men det kanske var bindningstid 24 månader också? Har ni läst det fin-finstilta? ;)
De har suttit på samma abonnemang i fyra år så det är lugnt på den fronten.

yooii
2013-02-24, 16:59
Be att få tala med ansvarig först och främst.
Det man brukar referera till i dessa fall är den skriftliga bekräftelsen. Har din far inte fått en skriftlig bekräftelse på avslut blir det knivigt att hävda att det skulle vara uppsagt i november men inte omöjligt. Skulle det ej gå vägen får man be att få tala med ansvarig alt någon form av chef.

Vet inte hur det är just på Canal Digital men på mitt jobb spelas samtalen in slumpmässigt i syfte att säkra kvaliteten på samtalen. Inget som man kan stödja sig på i sådana här fall, tyvärr.