handdator

Visa fullständig version : App för att räkna kalorier?

Marygirl
2013-02-22, 11:48
Hej!

Jag har laddat ner en app på min telefon där man kan skriva in nuvarande vikt, vad som är ens målvikt, hur lång man är osv. Man kan välja viktnedgång, behålla nuvarande vikt eller viktuppgång. Då räknar den ut hur många kalorier som är lagom per dag. Så varje gång man äter kan man lägga till det samt varje gång man motionerar/tränar lägger man till hur många kalorier man gjort av med.

Är det någon mer som använder något liknande? Det stod att jag skulle gå ner 1 kg per vecka, imorgon har det gått en vecka o jag har tappat betydligt mer än så.

Det står att jag bör äta 1305 kalorier per dag, men jag kommer efter träning i BÄSTA fall upp till 700. Oftast ligger det på 200 o ibland till har jag - till o med. Någon med samma "problem"?

Äter frukost. Kanske 400 kalorier. Sedan när jag kommer till gymmet förbränner jag 700-1000 kalorier. (Gymar varje dag.)
Sedan äter jag mat på kvällen, pasta med tonfisksås tex. Äter ca en halv portion som brukar bli ca 400 kalorier. Brukar även dricka en kopp te på kvällen med lite socker i.

Senaste dagarna har jag ätit lunch också, ca 400 kalorier, brukar dock äta midre/inget alls på kvällen då. (Bara te)'

Gömde skriva att jag är 170,5 cm. O den dagen jag började vägde jag 65,4 kg. Igår kväll vägde jag 62,9 kg.

MVH/Marygirl

madballz
2013-02-22, 12:02
Du har inte bara ätit 700 kcal om du förbrännt kalorierna, du har fortfarande ätit så mycket kalorier och du bör inte räkna bort dem, jag räknar inte min träning som -kcal då jag räknat ut mitt kaloribehov baserat på hur mycket jag tränar, fortsätt äta runt 1300-1500 kcal och träna på! :)

Marygirl
2013-02-22, 12:18
Du har inte bara ätit 700 kcal om du förbrännt kalorierna, du har fortfarande ätit så mycket kalorier och du bör inte räkna bort dem, jag räknar inte min träning som -kcal då jag räknat ut mitt kaloribehov baserat på hur mycket jag tränar, fortsätt äta runt 1300-1500 kcal och träna på! :)

Jag är lite dålig på att förklara. Men om jag INTE skulle träna, skulle jag behöva äta 1305 kalorier per dag för att gå ner 1 kg i veckan. Nu äter jag ca 800 kalorier samt förbrukar 1000 kalorier.

1305 ska jag alltså äta även om jag inte rör på mig.

Om jag motionerar bort 100 kalorier så kan jag äta 1404 kalorier o fortfarande gå ner i vikt.

O jag tror appen stämmer, eftersom jag gått ner mycket mer än vad som är beräknat att jag skall, så har jag ju inte missuppfattat den heller känner jag..

Nu äter jag 800 kalorier. Sedan tränar jag, o förbrukar 1000 kalorier, vilket egentligen skulle leda till att jag kan äta 1000 kalorier extra, men det gör jag inte. Om vi säger att jag INTE skulle träna, så äter jag ju ändå 505 kalorier för lite...

J3T69
2013-02-22, 12:50
Jag är lite dålig på att förklara. Men om jag INTE skulle träna, skulle jag behöva äta 1305 kalorier per dag för att gå ner 1 kg i veckan. Nu äter jag ca 800 kalorier samt förbrukar 1000 kalorier.

1305 ska jag alltså äta även om jag inte rör på mig.

Om jag motionerar bort 100 kalorier så kan jag äta 1404 kalorier o fortfarande gå ner i vikt.

O jag tror appen stämmer, eftersom jag gått ner mycket mer än vad som är beräknat att jag skall, så har jag ju inte missuppfattat den heller känner jag..

Nu äter jag 800 kalorier. Sedan tränar jag, o förbrukar 1000 kalorier, vilket egentligen skulle leda till att jag kan äta 1000 kalorier extra, men det gör jag inte. Om vi säger att jag INTE skulle träna, så äter jag ju ändå 505 kalorier för lite...
Jag har också en app som hjälpmedel.
Skall ligga runt2500kcal per dag.
När jag Styrketränar kanske jag bränner max 300 kcal per pass och då kan jag lägga till
300kcal .

Marygirl
2013-02-22, 13:53
Jag har också en app som hjälpmedel.
Skall ligga runt2500kcal per dag.
När jag Styrketränar kanske jag bränner max 300 kcal per pass och då kan jag lägga till
300kcal .

Ja, precis! :) Så jag menade. Men jag bränner 1000 kalorier på gymmet eftersom jag bara cyklar o springer. Samt tränar lite mage som jag inte räknar med i kaloriförbränningen.

Abbs
2013-02-22, 14:07
Ja, precis! :) Så jag menade. Men jag bränner 1000 kalorier på gymmet eftersom jag bara cyklar o springer. Samt tränar lite mage som jag inte räknar med i kaloriförbränningen.

1000 kalorier på gymmet? För att bränna så mycket så bör man springa uppemot en mil i bra takt. Underskatta hellre än överskatta förbränningen på gymmet.

Marygirl
2013-02-22, 14:22
1000 kalorier på gymmet? För att bränna så mycket så bör man springa uppemot en mil i bra takt. Underskatta hellre än överskatta förbränningen på gymmet.

Det gör jag. Jag skriver hellre i appen att jag äter mer än jag gör, o att jag motionerar mindre än jag gör än tvärt om.

Jag cyklar ca 1-1,20 timme, o springer ca 40 min. Enkligt kalorimäterna (har knapat in ålder samt vikt) så är det dom kalorierna jag gör av med.

J3T69
2013-02-23, 10:11
Det gör jag. Jag skriver hellre i appen att jag äter mer än jag gör, o att jag motionerar mindre än jag gör än tvärt om.

Jag cyklar ca 1-1,20 timme, o springer ca 40 min. Enkligt kalorimäterna (har knapat in ålder samt vikt) så är det dom kalorierna jag gör av med.

Bra jobbat!
Lycka till med din diet.

Bryggan
2013-02-23, 14:37
Är det någon mer som använder något liknande? Det stod att jag skulle gå ner 1 kg per vecka, imorgon har det gått en vecka o jag har tappat betydligt mer än så.
Ja, jag använder shapeup vilken verkar hyfsat bra.
Det jag egentligen ville svara på är att orsaken är till din större viktnergång än beräknat beror på att du precis har börjat med din diet. Kroppen minskar sin vätskemängd och tarminnehåll precis i början och för mig har det hänt varje gång att jag tappat 5-6 kilo första veckorna. Detta fast den planerade förlusten ska ligga på 0,5 kilo i veckan.

Lycka till

Marygirl
2013-02-23, 16:40
Ja, jag använder shapeup vilken verkar hyfsat bra.
Det jag egentligen ville svara på är att orsaken är till din större viktnergång än beräknat beror på att du precis har börjat med din diet. Kroppen minskar sin vätskemängd och tarminnehåll precis i början och för mig har det hänt varje gång att jag tappat 5-6 kilo första veckorna. Detta fast den planerade förlusten ska ligga på 0,5 kilo i veckan.

Lycka till

Tack för svar! Jag har dock gått på diet ca tre månader nu, var bara det att jag började med just den här appen för nu en vecka sedan :)
Men jag jobbar på med den så hoppas vi det fortsätter att rulla på. Jag tappar dock hellre sakta men säkert än massa på en gång om jag hade fått välja nu nät jag tänker efter :)...

Bryggan
2013-02-23, 16:56
Jag tappar dock hellre sakta men säkert än massa på en gång om jag hade fått välja nu nät jag tänker efter :)...Sunt tänk!

Rakanichy
2013-02-23, 18:55
Jag skulle vilja anse att du går i ner i vikt för fort. Om du tränar så mycket som du säger på gymmet borde du äta kring 2000 kcal varje dag för att gå ner i vikt så hälsosamt som möjligt. Annars verkar du ha motivationen och allt så keep up the good work!

Marygirl
2013-02-25, 13:24
Tack för bra respons!
Åt pizza idag till lunch med extra lite ost(mozarella ist för vanlig), kyckling, isabergssallad, gurka o tomat. Med tunn botten. Åt inte kanterna.Lyckades inte räkna kalorierna till denna, vad kan det ha varit? Åt tre mindre bitar från en familjepizza. Drack vatten till.
Ska till gymmet i eftermiddag(Konditionsträning med 1000 kaloriers förbrukning, o ca. 200 situps), men trots detta är ångesten på max. Kommer jag ligga på överkalorier idag?
Åt 207 kalorier till frukost o äter inte på kvällen.

Bryggan
2013-02-25, 14:00
Ibland är jag lite över och ibland är jag lite under. På det stora hela så går jag ändå i rätt riktning. Jag tycker inte att du ska tänka allt för mycket på att du sköt över målet för det jämnar ut sig i långa loppet...jag lovar.

Kan inte svara på hur mycket du åt tyvärr.

Reaper123
2013-02-25, 14:17
Tack för bra respons!
Åt pizza idag till lunch med extra lite ost(mozarella ist för vanlig), kyckling, isabergssallad, gurka o tomat. Med tunn botten. Åt inte kanterna.Lyckades inte räkna kalorierna till denna, vad kan det ha varit? Åt tre mindre bitar från en familjepizza. Drack vatten till.
Ska till gymmet i eftermiddag(Konditionsträning med 1000 kaloriers förbrukning, o ca. 200 situps), men trots detta är ångesten på max. Kommer jag ligga på överkalorier idag?
Åt 207 kalorier till frukost o äter inte på kvällen.Usch, får lite kalla kårar när jag läser denna (din) tråd, känns som du har lite fel tänk kring kost och träning....

Först och främst, helt omöjligt att gissa vad du fått i dig på den där lunchen. För det andra, mozzarella vs "vanlig" ost behöver inte innebär färre kcal... finns lågfettostar och högfettostar men om det heter gouda, brie eller mozarella spelar egentligen ingen roll....

För det tredje, med din träningsmängd och lilla intag av pizza kommer du idag behöva en middag för att få denna dag att gå ihop. För med 207 kcal som frukost + pizza är du på ett kcalunderskott utan att ha tränat!

Du behöver lära dig att tänka långsiktigt, för man tappar även i vikt av att hålla ett moderat kcalunderskott under en längre mätperiod (veckor-månader). Om du tex äter 14000 kcal en vecka, vilket då motsvarar 2000kcal/dag så spelar det mindre roll om vissa dagar är 1700 och andra 2300 om målet enbart är att tappa i vikt!

Marygirl
2013-02-25, 14:22
Tack. Jag skall tänka på det!!

Guybrush82
2013-02-25, 14:37
Usch, får lite kalla kårar när jag läser denna (din) tråd, känns som du har lite fel tänk kring kost och träning....

+1

Ta du dig en funderare på vad du håller på med egentligen när kosten kan skapa så stor ångest.

Marygirl
2013-02-25, 14:49
+1

Ta du dig en funderare på vad du håller på med egentligen när kosten kan skapa så stor ångest.

Grejen är att jag åt som en normal person i helgen.. Hade vilodag igår, men tränade i lördags. O när jag vägde mig imorse hade jag gått upp 3 kg!
Trodde inte ens det var möjligt.. :/

Guybrush82
2013-02-25, 14:58
Grejen är att jag åt som en normal person i helgen.. Hade vilodag igår, men tränade i lördags. O när jag vägde mig imorse hade jag gått upp 3 kg!
Trodde inte ens det var möjligt.. :/

Jag vet inte hur gammal du är, eller hur pass påläst du är inom träning och kost. Vad jag kan läsa mellan raderana så låter detta inte som någon "deff", utan snarare som en flicka på väg att skapa sig en snevriden uppfattning kring träning och kost (läs ätstörning).

Vilkten kan variera mycket beroende på exempelvis tarminnehåll och vätska som kroppen samlar på sig.

nissepelle
2013-02-26, 07:41
Du är ute på jäävligt djupt vatten tjejen. Och på väg in i ett väldigt osunt beteende. Börja ät normala mängder mat innan du står i vatten upp till näsan.

Bryggan
2013-02-26, 08:31
Men ta det lugnt nu...bättre att hon är här och ventilerar med oss än att hon drar sig undan. Säga vad man vill men det finns mycket vettigt folk på kolozzeum. Det finns andra sighter som skulle uppmuntra ett osunt beteende. Vi behöver inte vara fördömande här.

En sak är säkert, det finns ingen quick-fix...

suchty
2013-02-26, 10:29
Marygirl:
Du har enbart gått upp i vätska, man kan gå upp flera kg från ena dagen till den andra.. du kommer ha gått ner de där kg:na på 2-3 dagar. Jag kan gå upp 5kg av att dricka vin eller äta något med mkt kolhydrater, men det försvinner på ett par dagar :)

Beemel
2013-02-26, 17:50

Vad har takten med saken att göra? En mil är en mil. Enda skillnaden (i stort sett) är väl att kcal per tidsenhet ändras inte totala kaloriförbrukningen?
Gå en mil eller springa en mil är väl inte jättestor skillnad i energiförbrukning. Dock tar det väldigt olika med tid? Eller har jag missat något på fysiklektionerna?
Funderar även på om 1000 kcal inte är lite väl mycket för bara en mil, beroende på vad man väger såklart? Någon som har koll

Marygirl
2013-02-26, 22:53
Men ta det lugnt nu...bättre att hon är här och ventilerar med oss än att hon drar sig undan. Säga vad man vill men det finns mycket vettigt folk på kolozzeum. Det finns andra sighter som skulle uppmuntra ett osunt beteende. Vi behöver inte vara fördömande här.

En sak är säkert, det finns ingen quick-fix...

Tack!

Idag efter gymmet var jag på min normala vikt igen(normala o normala, det jag vägde innan jag gick upp massa kg över en dag)tack o lov, så endel av ångesten har lättat. Verkar som jag lägger på mig jättelätt men blir av med det igen jättelätt också?

Marygirl
2013-02-26, 22:54
Vad har takten med saken att göra? En mil är en mil. Enda skillnaden (i stort sett) är väl att kcal per tidsenhet ändras inte totala kaloriförbrukningen?
Gå en mil eller springa en mil är väl inte jättestor skillnad i energiförbrukning. Dock tar det väldigt olika med tid? Eller har jag missat något på fysiklektionerna?
Funderar även på om 1000 kcal inte är lite väl mycket för bara en mil, beroende på vad man väger såklart? Någon som har koll

Jag cyklar ca 2-2,5 mil o sedan springer jag 6 km.(I ca 11-12 km/h) Det brukar bli 1000 kalorier sammanlagt.

Beemel
2013-02-27, 08:22
Jag cyklar ca 2-2,5 mil o sedan springer jag 6 km.(I ca 11-12 km/h) Det brukar bli 1000 kalorier sammanlagt.

Det ifrågasätter jag inte, det är mest faktumet att hastigheten inte påverkar kaloriförbrukningen som jag kommenterade.

Bryggan
2013-02-27, 08:29
Jag cyklar ca 2-2,5 mil o sedan springer jag 6 km.(I ca 11-12 km/h) Det brukar bli 1000 kalorier sammanlagt.Det blir säkert 1000.000 kalorier som du säger ;). (Lite less på framförallt amerikanska sidor som skriver "calories" när siffran framför är "kilocalories").

Det lilla missförståndet ligger bara i som Beemel sa inte i hur snabbt man springer om man inte samtidigt anger hur Länge man springer...var bara så. Du anger ju sträckan så med lite enkel matematik kom jag fram till att du springer i 31 minuter vid 11,5 km/h.

Marygirl
2013-02-27, 09:39
Det blir säkert 1000.000 kalorier som du säger ;). (Lite less på framförallt amerikanska sidor som skriver "calories" när siffran framför är "kilocalories").

Det lilla missförståndet ligger bara i som Beemel sa inte i hur snabbt man springer om man inte samtidigt anger hur Länge man springer...var bara så. Du anger ju sträckan så med lite enkel matematik kom jag fram till att du springer i 31 minuter vid 11,5 km/h.

Stämmer bra :)

Reaper123
2013-02-27, 11:18
Funderar även på om 1000 kcal inte är lite väl mycket för bara en mil, beroende på vad man väger såklart? Någon som har kollMan brukar säga att kroppsvikten*distansen = antalet kcal man förbränner vid löpning.

Denna siffra stämmer ganska så bra med vad min garminklocka (med pulsband + alla mina paramterar) säger och en promenad med samma avstånd förbränner lite mindre (typ 80% av löpningens siffra) om man ska gå på de uppmätta siffrorna jag gjort...

Har ingen koll på cykling däremot, men det var mina 50 cent!

Guybrush82
2013-02-27, 12:32
Man brukar säga att kroppsvikten*distansen = antalet kcal man förbränner vid löpning.

Denna siffra stämmer ganska så bra med vad min garminklocka (med pulsband + alla mina paramterar) säger och en promenad med samma avstånd förbränner lite mindre (typ 80% av löpningens siffra) om man ska gå på de uppmätta siffrorna jag gjort...

Löpning kräver väl lite mer kalorier än en promenad på samma sträcka, då "löpsteget" i sig ser liteannorlunda ut och belastar musklerna lite mer.
Vid cykling borde fysikens lagar vara med plicerbara då du utför lika stort arbete om du cyklar 1 mil på ex. 30 eller 50 min.

Bryggan
2013-02-27, 12:50
Löpning kräver väl lite mer kalorier än en promenad på samma sträcka, då "löpsteget" i sig ser liteannorlunda ut och belastar musklerna lite mer.
Vid cykling borde fysikens lagar vara med plicerbara då du utför lika stort arbete om du cyklar 1 mil på ex. 30 eller 50 min.Nu är jag inte säker men jag tror inte det ska vara någon större skillnad faktiskt...det känns inte så. Det du förlorar i tid vinner du i energi och vise versa. Det borde inte vara ngn större skillnad.
Går jag 5 km/h så kommer jag 5 km på 60 min och gör av med en viss energi och springer jag samma sträcka i 10 km/h så går det på halva tiden men jag borde i runda slängar gjort av med samma antal kalorier. Fast lite skillnad är det nog...eller jag vet inte, magkänsla endast.

Beemel
2013-02-27, 13:56
Man brukar säga att kroppsvikten*distansen = antalet kcal man förbränner vid löpning.

Ingen aning om det stämmer, men 20% mindre låter spontant som en väldigt stor skillnad.
Det är möjligt att verkligheten är just sådan, jag hade gissat (baserat på egen träning, en ingenjörsutbildning och vad jag läst) att skillnaden skulle ligga någonstans 5%. Dessa 5% skulle kunna härledas till att man "trycker ifrån" lite mer och genom detta har båda fötterna i luften på ett annat sätt än när man går samt att armarna rör sig mer.

Men som sagt det är bara en gissning från min sida.

Skulle vara intressant att läsa mer om det, någon som redan har läst in sig på ämnet som har någon kommentar eller kanske någon matnyttig länk, pallar inte googla =)=)

Eenyaa
2013-02-27, 20:21
Marygirl, jag är tjej och håller med de killar här som skriver att det inte låter som deff utan lite mer snedvriden syn på kost och rädsla för att gå upp i vikt.

Jag tränar ganska friskt och i början av min träning så var jag väldigt noga med vad jag åt och blev nästan förstörd om vågen visade för mycket någon dag. Någon lärde mig att sluta väga mig, äta bättre och börja mäta (om jag ville) och ta kort någon dag varje/varannan vecka för att jämföra och ffa se långsiktigt. Det var först när jag lärde mig att bra, balanserad mat gör att man orkar träna hårdare och det inte gjorde att jag gick upp i vikt - tvärtom, som jag kom på hur man gör. Att banta och träna hårt fungerar inte, då tar energin slut och kroppen ställer dessutom in sig på svält och tar upp allt du stoppar i dig. Att du diffat 3 kg på en dag är inget konstigt, det kan jag också göra - speciellt under perioden jag har tjejveckan. Muskler väger dessutom mer än fett, så om det känns som du står still i vikt ett tag kan det lika gärna vara fettet som försvinner och musklerna som ökar. Så var det på mig när jag började träna.

Andas, träna på, börja ät bra mat regelbundet och strunta i vågen ett tag. Du kommer må bättre i slutändan då :)

Marygirl
2013-02-28, 11:45
Marygirl, jag är tjej och håller med de killar här som skriver att det inte låter som deff utan lite mer snedvriden syn på kost och rädsla för att gå upp i vikt.

Jag tränar ganska friskt och i början av min träning så var jag väldigt noga med vad jag åt och blev nästan förstörd om vågen visade för mycket någon dag. Någon lärde mig att sluta väga mig, äta bättre och börja mäta (om jag ville) och ta kort någon dag varje/varannan vecka för att jämföra och ffa se långsiktigt. Det var först när jag lärde mig att bra, balanserad mat gör att man orkar träna hårdare och det inte gjorde att jag gick upp i vikt - tvärtom, som jag kom på hur man gör. Att banta och träna hårt fungerar inte, då tar energin slut och kroppen ställer dessutom in sig på svält och tar upp allt du stoppar i dig. Att du diffat 3 kg på en dag är inget konstigt, det kan jag också göra - speciellt under perioden jag har tjejveckan. Muskler väger dessutom mer än fett, så om det känns som du står still i vikt ett tag kan det lika gärna vara fettet som försvinner och musklerna som ökar. Så var det på mig när jag började träna.

Andas, träna på, börja ät bra mat regelbundet och strunta i vågen ett tag. Du kommer må bättre i slutändan då :)

Jag skall ta till mig av dina råd, tack!! :)

clavain
2013-02-28, 13:18
Ingen aning om det stämmer, men 20% mindre låter spontant som en väldigt stor skillnad.
Det är möjligt att verkligheten är just sådan, jag hade gissat (baserat på egen träning, en ingenjörsutbildning och vad jag läst) att skillnaden skulle ligga någonstans 5%. Dessa 5% skulle kunna härledas till att man "trycker ifrån" lite mer och genom detta har båda fötterna i luften på ett annat sätt än när man går samt att armarna rör sig mer.

Men som sagt det är bara en gissning från min sida.

Skulle vara intressant att läsa mer om det, någon som redan har läst in sig på ämnet som har någon kommentar eller kanske någon matnyttig länk, pallar inte googla =)=)

Du bränner upp emot 30% mer med löpning jämfört med gång på samma distans. Har diskuterats flera gånger på Kolo, här är en av de senaste http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193805&highlight=l%F6pning&page=2

Beemel
2013-02-28, 15:05
Du bränner upp emot 30% mer med löpning jämfört med gång på samma distans. Har diskuterats flera gånger på Kolo, här är en av de senaste http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193805&highlight=l%F6pning&page=2

Om det som står i tråden (eller rättare sagt den rapport som det länkas till i densamma) stämmer så kan jag inget annat än säga "i stand corrected".

J3T69
2013-02-28, 15:39

Ligger nåt i det du säger men likt förbannat måste du ligga på kaloriminus för att tappa ditt fett:)

Marygirl
2013-03-03, 01:38
Senaste dagarna har jag inte kunnat träna pga smärta, har heller inte tänkt på vad jag ätit (har dock kanske inte ätit så mycket alla dagar, men inte räknat kalorier av någon konstig anledning..)!
I vilket fall så går jag ner i vikt varje dag ändå.. Lite konstigt tycker jag..

J3T69
2013-03-04, 10:18
Senaste dagarna har jag inte kunnat träna pga smärta, har heller inte tänkt på vad jag ätit (har dock kanske inte ätit så mycket alla dagar, men inte räknat kalorier av någon konstig anledning..)!
I vilket fall så går jag ner i vikt varje dag ändå.. Lite konstigt tycker jag..

Kanske har din viktnedgång att göra med mindre stress för din kropp men det
är bara spekulationer från in sida.
Är själv hemma från jobbet pga.feber mm.och har varit kass hela helgen.
Har själv märkt en vikt nedgång då träningen har uteblivit och jag håller samma kaloriunderskott som i vanliga fall.
Jag skulle dock tro att TID är den viktigaste faktorn och TÅLAMOD.

Reaper123
2013-03-04, 13:25
I vilket fall så går jag ner i vikt varje dag ändå.. Lite konstigt tycker jag..Jag tror likt J3T69, att det har med mindre stress att göra. Om du läser på om stresshormoner så kommer du åtminstone få lite mer inbilick i vad jag syftar på.

För jag kan märka stor skillnad på mindre stress, jag väger tex i 9 fall av 10 0,5-1kg mindre lördag->söndag mot resten av veckans snittvikt och då jobbar jag måndag->fredag + har alla mina träningspass under dessa dagar!

Edit: Till det jag fetstilade: Bara för att du inte äter enligt en diet går du per automatik inte upp i vikt, man blir inte fet över en natt! Däremot kan ett varierat kolhydrat/salt/vätskeintag påverkar vikten ganska akut och detta är det dom flesta ser på vågen och tror dom gått upp i vikt trots kcalunderskott!

Marygirl
2013-03-04, 13:39
Ja, så kan det vara.. för det är ju inte så att jag trycker i mig massor med mat o godis bara för att jag inte tänker på vad det är ja stoppar i mig.
nu har jag dessvärre också åkt på nån influensa o ligger hemma med feber o hosta. lever på blåbärssoppa, grönt te o rostat bröd med ost på...