Visa fullständig version : Har du vunnit en stor summa någongång?
Kanduskadu
2013-02-21, 09:02
Har du någonsin vunnit ett stort pris eller massa pengar? Hur kändes det? vad var det för pris och hur mycket pengar var det?
Jag vann nyligen 12 tusen kronor på ett spel på nätet. Mitt hjärta satte sig i halsgropen. Härlig känsla...
Mvh Kanduskadu
Jag vet inte vart gränsen går för en stor summa men när man lirade poker så var 10k + såväl som - en kväll inte ovanligt.
Vinna känns bra.
Kanduskadu
2013-02-21, 09:13
Jag vet inte vart gränsen går för en stor summa men när man lirade poker så var 10k + såväl som - en kväll inte ovanligt.
Vinna känns bra.
10 tusen är ju grymt! :)
Några kg bröd när jag vann en schackturnering för en massa år sedan.
I övrigt: 20 kr på triss *gah!*
Kanduskadu
2013-02-21, 09:23
Några kg bröd när jag vann en schackturnering för en massa år sedan.
I övrigt: 20 kr på triss *gah!*
Bröd är gott! ;)
Ladugårdsdörr
2013-02-21, 09:26
Senast idag, "$ 28.300,000.00 miljoner dollar". Ska bara skicka över mina kontouppgifter och säga upp mig från jobbet.
Kanduskadu
2013-02-21, 09:33
Senast idag, "$ 28.300,000.00 miljoner dollar". Ska bara skicka över mina kontouppgifter och säga upp mig från jobbet.
Avlägsen amerikansk släkting som skicker ett mail där han säger att du fått ett arv eller? haha
När jag var liten hade jag någon sorts bankkonto där man kunde vinna pengar på sin födelsedag. Jag vann någon hundralapp då och då. Och så plötsligt en morgon när jag vart typ 8-9år så vann jag 1000kr, fick ett vykort om det på min födelsedag.
Detta var i slutet på 80talet, då man fortfarande räknade i bugg, så jag vann enligt den tidens mattematik 2000 bugg!
Och med tanke på att jag hade 10kr i veckopeng så var 1000kr heeelt sjukt mycket pengar.
Kanduskadu
2013-02-21, 09:40
När jag var liten hade jag någon sorts bankkonto där man kunde vinna pengar på sin födelsedag. Jag vann någon hundralapp då och då. Och så plötsligt en morgon när jag vart typ 8-9år så vann jag 1000kr, fick ett vykort om det på min födelsedag.
Detta var i slutet på 80talet, då man fortfarande räknade i bugg, så jag vann enligt den tidens mattematik 2000 bugg!
Och med tanke på att jag hade 10kr i veckopeng så var 1000kr heeelt sjukt mycket pengar.
hahah åååh vilken känsla det måste ha varit, överlycklig grabb? :)
Viktor_Balck
2013-02-21, 09:44
Nice, vi körde också på det sättet att räkna, dock inte bugg specifikt utan tuggummin. Minns nångång när några i nian gick och kastade tuggummin till folk på skolgården då de köpt på sig en massa från kiosken, riktiga kungar.
Dock inte vunnit någon större summa, runt en tusenlapp som max.
Vunnit 10-15 tusen på poker nån gång. Men när man spelade så jobbade man sig upp till de summorna och då kändes det inte som så mycket. Har en släkting som under samma månad vann en jordenruntresa och en miljonl, hyfsad flyt.
Kanduskadu
2013-02-21, 11:22
Vunnit 10-15 tusen på poker nån gång. Men när man spelade så jobbade man sig upp till de summorna och då kändes det inte som så mycket. Har en släkting som under samma månad vann en jordenruntresa och en miljonl, hyfsad flyt.
Vilken tur, har en familjekompis som drog iväg med sin man (som gillar poker) till las vegas och så började hon spela på nån slot maskin, plötsligt regnade det konfetti och två män i kostym kom fram till henne och sa att hon hade vunnit jackpotten på 10 millar! det är flyt! hon gick och cashade en ny Merca direkt:)
inga speciella pengar. vann 10,000 dollar på longdrive VM 2011. Sumpade chansen till mer pengar.
Vunnit 10-15 tusen på poker nån gång. Men när man spelade så jobbade man sig upp till de summorna och då kändes det inte som så mycket. Har en släkting som under samma månad vann en jordenruntresa och en miljonl, hyfsad flyt.Precis, pengar tappar fort värde när man spelar.
Kanduskadu
2013-02-21, 12:43
inga speciella pengar. vann 10,000 dollar på longdrive VM 2011. Sumpade chansen till mer pengar.
Inte illa, vad är longdrive?
drakfelt
2013-02-21, 13:09
Slå så långt du kan med en golfdriver och golfboll!
NP1Z3AAK5xA
så nu jävla har jag spelat på eurojackpot, i 10veckor jackpotten ligger på 95miljoner och vinner jag inte så är det TS fel att jag spelat
hahah åååh vilken känsla det måste ha varit, överlycklig grabb? :)
Ja, översatt i veckopeng var det ju som att jag idag skulle vinna 2 årslöner...
Rätt maffig känsla.
ett tolvpack plastgalgar i en pimpeltävling.
Jag vann en iPod precis lol, ingen aning om hur det gick till men det var välkommet, jag har aldrig vunnit NÅGOT annars :D
Var du den miljonte besökaren på en hemsida eller?
a precis hur visste du? Behövde bara fylla i lite kontrolluppgifter, kortuppgifter, maila en bild på mitt körkort etc, dom ska skicka snart!!!!
Nä, behövde något att göra på toan så gjorde en quiz hos en aktiemäklare där jag tydligen vann :D
tossefar
2013-02-21, 16:40
Finns verkligen iPod fortfarande?
uppenbarligen, helt jäkla värdelöst dock, hade hellre tagit en iPad men men
knuckles
2013-02-21, 17:08
Jag har en liten ipod nano som jag tränar med, den är asbra, liten och tålig som fan. Tål flera minusgrader, regn och stötar. Lite bökigt att lägga in musik dock...
OnT: Har vunnit ett leksaksdjur en gång och 100kr på lotto.
stahlberg
2013-02-21, 17:13
Jag har förstås(?) tippat, köpt lotter mm, men aldrig vunnit några summor som är värda att tala om.
Däremot har jag spelat på annat (satsat på trav, spelat biljar och tävlat i darts med penninginsats, samt deltagit i kortspel om pengar). Då har det inte gällt några enorma summor, men totalt sett har det säker varit en del pengar i omlopp under årens lopp. Många bäckar små...
Jag har vunnit ibland och förlorat ibland, räknar man ihop det blir det nog förlust.
Två spel kommer jag särskilt väl ihåg. Det första gällde ett kortspel (en form av poker som här i Finland kallas "sökö"). Man satsar för varje kort, men i de spel jag deltagit i har taket för satsning alltid varit den summa som funnits i den s.k "potten" för tillfället. I ett spel var vi två spelare kvar, de andra hade hoppat av. Jag såg att jag skulle vinna (man spelar också med ett par synliga kort). Jag kände min motspelare ganska bra, och lyckades lura honom att jag bluffade (vilket jag inte gjorde). I den enskilda "potten" vann jag 12000 euro (av vilka jag dock satt in en hel del själv). Men kvällen som helhet blev ingen succe, jag slutade på ungefär plus minus noll.
Man blir inte rik av styrkelyft men Kalmar är en ganska så bra stipendiestad trots allt. Har fått 3 stipendier för mitt tävlingsår 2012 av kommunen, lokaltidningen samt olof-svensson stipendie och dessa var på 10,000, 25,000 & 45,000 :D Kommer sannerligen inte som styrkelyftare ha ett så bra ekonomiskt år igen :D
10550 euro i en pokerturnering 2009. Jävligt svettigt.
200 000kr på en skraplott när jag var 8 år gammal, fick lotten av min mormor medans jag satt och lirade playstation 1 i pojkrummet. Skrapade snabbt och sa "jag vann 200 000kr" la ifrån mig den och fortsatte gibba. Släkten skrattade åt mig tills dom kollade på lotten. :d
vunnit en kantgräsklippare i ett tombolalotteri på en loppis. Och på liseberg vann jag en sån där skitstor låda med marabou mjölkchoklad på lyckohjulet. Och så fick jag ett rätt fett förskottsarv av farmor som jag inte hade väntat mig.
nissepelle
2013-02-21, 19:35
Det största pris jag vunnit var min första flickvän. Kommer aldrig vinna något lika dyrbart igen!
stahlberg
2013-02-21, 19:37
nissepelle : Se till att du inte sätter henne som insats i något spel. För då kan du förlora henne!
_slipknot1_
2013-02-21, 19:38
Vann 36k på Poker-Sm men är ju slitsamt hade hellre vunnit på triss.
stahlberg
2013-02-21, 19:42
Det är inte alltid vad man vinner som är det viktiga, utan att det känns som om man vunnit.
Ibland kan en liten vinst i ett spel som kräver skicklighet göra en riktigt stolt. När jag täex spelade poker var det själva spelet som var det roliga. Vinsten var på sätt en bisak. Men visst kändes det roligt att vinna, de gånger man vann, därför att den egna skickligheten delvis hade inverkat.
nissepelle
2013-02-21, 20:15
nissepelle : Se till att du inte sätter henne som insats i något spel. För då kan du förlora henne!
Redan gjort, förlorade!
awesomooo
2013-02-21, 20:18
Vunnit en Volvo S40 på Bingolotto en gång, kommer ej riktigt ihåg precis när men runt 2004. True story :) Den såldes och vi renoverade köket för pengarna.
stahlberg
2013-02-21, 20:49
nissepelle : Aj-aj, beklagar!
Vad lär vi oss av detta? Jo, att kärleken är som en spelvinst : man känner sig lycklig när man får den, men efteråt finns bara minnena kvar.
200 000kr på en skraplott när jag var 8 år gammal, fick lotten av min mormor medans jag satt och lirade playstation 1 i pojkrummet. Skrapade snabbt och sa "jag vann 200 000kr" la ifrån mig den och fortsatte gibba. Släkten skrattade åt mig tills dom kollade på lotten. :d
Hahaha, så jävla skön unge!
Jag vann 200 000:-
http://assets0.ordienetworks.com/images/GifGuide/DealWithIt/bieberdealwithit.gif
knuckles
2013-02-21, 21:11
Har aldrig fattat hur man kan va bra på poker måste man läsa pokerfejs på motståndare?
Har aldrig fattat hur man kan va bra på poker måste man läsa pokerfejs på motståndare?
Bra på att räkna på sannolikhet i förhållande till hur mycket cash som ligger på bordet i förhållande till hur mycket cash man själv och ens motståndare har, och ett kallt sinne bortkopplat från känslor. :)
stahlberg
2013-02-21, 21:20
Jag är förstås ingen pokerexpert, jag förlorade oftast. Dessutom spelade jag gammalmodiga spel, där vi satt ett gäng och spelade med helt vanlig kortlek (oftast utan märkta kort). Men bl.a är det en fråga om att kunna räkna lite, sedan om att kunna läsa motståndarna lite.
TommyBoy
2013-02-21, 21:21
6+1 på lotto. Det blev 27 000:-
vann en del pengar(ca50tusen) på att spela poker på drömsidan T6!dom körde garanterade prispengar i turneringar varje dag med ca 20-50 deltagare tills bolaget Konka..
Kanduskadu
2013-02-23, 21:18
hahah shit va kul! In your face på dem alla! :)
Kanduskadu
2013-02-24, 12:09
vann en del pengar(ca50tusen) på att spela poker på drömsidan T6!dom körde garanterade prispengar i turneringar varje dag med ca 20-50 deltagare tills bolaget Konka..
Grymt grattis!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.