handdator

Visa fullständig version : Orolig för att ha åkt på HIV

BERZEERK
2013-02-21, 06:30
Tjena boys.. För exakt 3 veckor sen så var jag ute och hade det lite roligt på krogen och det slutade med att jag följde med en gammal dam hem (strax över 40)

Tre veckor efter att vi hade oskyddad samlag så fick jag redigt ont i halsen (ville hoppa upp i taket varje gång jag skulle svälja) och mina lymfkörtlar (stavning) som sitter runt halsen var mycket ömma. Jag hade även lite lättare feber. Minns även att jag hade diarre dagen innan jag fick ont i halsen och feber och allt det där.

Hade diarre i söndags och fick ont i halsen, ömma lymfkörtlar (runt halsen) och lättare feber i måndags, samma symptomer satt kvar i tisdags och i onsdags. Nu på torsdag morgon känns halsen kanske 50% bättre och febern verkar borta. Det tråkiga är att nu upptäckte jag en röd fläck på tungan (svider lite) men det kanske kan bero på all strepsils jag har käkat?

Jag är riktigt orolig. Det känns väldigt skamligt att ringa som 20 åring och be om ett HIV-test. Det är nästan så att jag ångrar att jag läste om alla symptomer, men endå inte.

Vad ska jag göra? Skönt att få skriva av sig lite i alla fall. MVH

Mart|n
2013-02-21, 06:33
Det låter mer som fullt utvecklad aids.

Sheogorath
2013-02-21, 06:38
Det tar (har jag för mig) cirka tre månader innan man ens kan testa för HIV-infektion så att du skulle utveckla AIDS på tre veckor känns minst sagt osannolik. Smittorisken från kvinna till man vid vanligt penetrationssex utan sår på snorren är dessutom fantastisk liten.

Prata du med ungdomsmottagningen och få saken ur världen så slipper du grubbla. Förstår inte vad som är skamligt med det, ärligt talat.

eternallord
2013-02-21, 06:39
Alltså, fick du feber och halsont 3 veckor efter samlaget så är det utan tvekan HIV, jag kan inte komma på ett enda annat sjukdomstillstånd som har liknande symptom.

BERZEERK
2013-02-21, 06:40
Alltså, fick du feber och halsont 3 veckor efter samlaget så är det utan tvekan HIV, jag kan inte komma på ett enda annat sjukdomstillstånd som har liknande symptom.

mjo =/

Bryggan
2013-02-21, 06:44
Kan det inte vara körtelfeber då?
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Kortelfeber/

Två saker:
1. Genom "vanligt" sexuellt umgänge är ju risken att smittas av HIV väldigt liten.

2. Medicinerna är mycket bättre nu för tiden så de allra flesta som sköter sin medicinering lever ett långt liv iaf.

Testa dig.

BERZEERK
2013-02-21, 06:47
Kan det inte vara körtelfeber då?
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Kortelfeber/

Två saker:
1. Genom "vanligt" sexuellt umgänge är ju risken att smittas av HIV väldigt liten.

2. Medicinerna är mycket bättre nu för tiden så de allra flesta som sköter sin medicinering lever ett långt liv iaf.

Testa dig.

Jag hade körtelfeber för två år sedan och det sägs att man bara kan få det en gång :/

Akerhage
2013-02-21, 06:47
Om inte damen var en äldre herre och du träffade chokladgrottan så ska du nog vara lugnt. Vet inte riktigt vart du hört att HIV startar med halsont? :p

BERZEERK
2013-02-21, 06:50
halkade över den här sidan :
http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hiv-och-aids/

och sen såg jag att det blommar ut 1-4 veckor efter smittotillfälle.

Akerhage
2013-02-21, 06:56
Ta ett snack med ungdomsmottagningen, du ska nog inte oroa dig här. Som sagt är risken ganska minimal och det är influensatider just nu. Antagligen något sådant du åkt på.

Det är inte ett dugg pinsamt att testa sig, har gjort det x antal gånger.

Bryggan
2013-02-21, 06:59
Förresten så förmodar jag att du bor i Stockholm också. Statistiken visar att av de fåtal fall olyckan är framme genom heterosexuellt umgänge så sker det i Stockholm.

BERZEERK
2013-02-21, 07:01
Ta ett snack med ungdomsmottagningen, du ska nog inte oroa dig här. Som sagt är risken ganska minimal och det är influensatider just nu. Antagligen något sådant du åkt på.

Det är inte ett dugg pinsamt att testa sig, har gjort det x antal gånger.

Okej tack. Jo jag hoppas på det bästa. Himla otur att man blev sjuk just mellan 1-4 veckor efter oskyddad vaginalt samlag. Jag ska ringa dom så fort dom öppnar. Det tråkiga är att jag aldrig har oroat mig för HIV när jag har haft oskyddad vaginalt sex. Min uppfattning om HIV var att det i stort sätt bara sprids via homosexuella/analsex. Nu är jag lite mer påläst och kommer aldrig utsätta mig själv för det här oavsett. Kommer aldrig ha oskyddad sex med en stranger.

Fan! Så fel det kan bli!!

BERZEERK
2013-02-21, 07:01
Förresten så förmodar jag att du bor i Stockholm också. Statistiken visar att av de fåtal fall olyckan är framme genom heterosexuellt umgänge så sker det i Stockholm.

Nae jag bor i linköping!

EDIT: Jag läste dock att sår på tungan inte är HIV utslag, det sätter sig tydligen på kindernas insida samt gomtaket. Alltså beror såret på alla dessa halstabletter jag har knarkat. Puh.

Bryggan
2013-02-21, 07:04
Simma lugnt nu snälla!! Oftast är det som pågår innanför pannbenet mycket värre än verkligheten!

O_Wao
2013-02-21, 07:16
Gå till ungdomsmottagningen så slipper du fundera. Att be dem också att testa för andra, vanligare, sjukdomar som överförs vid oskyddat samlag kan också vara en idé.

Arne Persson
2013-02-21, 07:22
Tjena boys.. För exakt 3 veckor sen så var jag ute och hade det lite roligt på krogen och det slutade med att jag följde med en gammal dam hem (strax över 40)

Tre veckor efter att vi hade oskyddad samlag så fick jag redigt ont i halsen (ville hoppa upp i taket varje gång jag skulle svälja) och mina lymfkörtlar (stavning) som sitter runt halsen var mycket ömma. Jag hade även lite lättare feber. Minns även att jag hade diarre dagen innan jag fick ont i halsen och feber och allt det där.

Hade diarre i söndags och fick ont i halsen, ömma lymfkörtlar (runt halsen) och lättare feber i måndags, samma symptomer satt kvar i tisdags och i onsdags. Nu på torsdag morgon känns halsen kanske 50% bättre och febern verkar borta. Det tråkiga är att nu upptäckte jag en röd fläck på tungan (svider lite) men det kanske kan bero på all strepsils jag har käkat?

Jag är riktigt orolig. Det känns väldigt skamligt att ringa som 20 åring och be om ett HIV-test. Det är nästan så att jag ångrar att jag läste om alla symptomer, men endå inte.

Vad ska jag göra? Skönt att få skriva av sig lite i alla fall. MVH

Du bör kanske fråga din MILF om hon inte är en frekvent Gambiaresenär...:) då kan det finnas en liten anledning...

BERZEERK
2013-02-21, 07:24
Jag ska ringa och höra med dom om en timme när dom öppnar. Förmodligen är det bara en vanlig influensa. Men influensan råkade tajma lite fel! Fast jag måste medge att jag är livrädd för sånt här. Jag brukar tänka: "det blir bättre imorgon" och så härdar jag ut problemen istället. Men jag inser att inga chanser får tas i detta fall. Så det är bara bita i det sura äpplet och vara lugn och fin som en clementin, antar jag!

BERZEERK
2013-02-21, 07:26
Du bör kanske fråga din MILF om hon inte är en frekvent Gambiaresenär...:) då kan det finnas en liten anledning...

Jag tycker personligen att det är fel att en "MILF" att gå hem med en ungdom i min ålder. Det får mig att tro att hon är kapabel till vad som helst och det är det som skrämmer mig.

phpoker
2013-02-21, 07:31
Jag tycker personligen att det är fel att en "MILF" att gå hem med en ungdom i min ålder. Det får mig att tro att hon är kapabel till vad som helst och det är det som skrämmer mig.

Det är väl inte mer fel för henne att gå hem med dig än vad det är för dig att gå hem med henne? Ni är ju båda vuxna människor...

BERZEERK
2013-02-21, 07:33
Det är väl inte mer fel för henne att gå hem med dig än vad det är för dig att gå hem med henne? Ni är ju båda vuxna människor...

Nja, håller inte riktigt med dig där, saksamma! :P

Arne Persson
2013-02-21, 07:41

Ojojoj! Du har ingen aning om vad dagens MILF:ar är kapabla till...;):d

Rahf
2013-02-21, 07:48
Se bara till att äta pommes frites inför provtagningen. Det är mest opti.

BERZEERK
2013-02-21, 07:49
Se bara till att äta pommes frites inför provtagningen. Det är mest opti.

Får börja göra det till en vana! Så alla "milfar" slutar klänga på mig :d Nävars, jag kommer tillbaks och skämtar när jag vet att kusten är klar.

Amfksp
2013-02-21, 07:53
OMG, halsont i februari, måste vara hiv!!!!11
Ps. Du kan inte testa dig fören om 3 månader så ingen ide att stressa till läkaren.

Tolkia
2013-02-21, 08:00
1. Gå till ungdomsmottagningen och prata med dem (dock, som Sheo skriver, så kan du förmodligen inte få göra ett HIV-test nu direkt). Du är LÅNGT ifrån den första som är orolig.
2. Testa dig för lite vanliga könssjukdomar när du ändå är igång.
3. Lär dig av detta att:
- HIV/AIDS inte alls bara är en sjukdom som gamla böggubbar har
- Skydda dig när du har casual sex. Förutom att du riskerar att få någon obehaglig sjukdom själv riskerar du att bli en vandrande smittkoloni som sprider diverse ofräschheter till andra. Många av könssjukdomarna ligger dessutom under skittskyddslagen, så om du smittar någon är risken stor att det kmmer runt och biter dig i röven, när den person du smittade uppger alla hon/han legat med. Det är mindre pinsamt att ta ansvar själv än att bli framjagad.

BERZEERK
2013-02-21, 08:04
1. Gå till ungdomsmottagningen och prata med dem (dock, som Sheo skriver, så kan du förmodligen inte få göra ett HIV-test nu direkt). Du är LÅNGT ifrån den första som är orolig.
2. Testa dig för lite vanliga könssjukdomar när du ändå är igång.
3. Lär dig av detta att:
- HIV/AIDS inte alls bara är en sjukdom som gamla böggubbar har
- Skydda dig när du har casual sex. Förutom att du riskerar att få någon obehaglig sjukdom själv riskerar du att bli en vandrande smittkoloni som sprider diverse ofräschheter till andra. Många av könssjukdomarna ligger dessutom under skittskyddslagen, så om du smittar någon är risken stor att det kmmer runt och biter dig i röven, när den person du smittade uppger alla hon/han legat med. Det är mindre pinsamt att ta ansvar själv än att bli framjagad.

Tack det ska jag göra!

BERZEERK
2013-02-21, 08:08
Det är dock precis samma symptom som det här också:
http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Halsfluss/

Och jag var ute och röjde både i fredags och lördags (blev sjuk i måndags) och jag vet att jag kysste någon stranger både fredagen och lördagen.

Mental
2013-02-21, 08:08
Intressant trådupplägg för att få berätta för alla att man lyckats ligga med en äldre kvinna.

Det borde finnas någon sorts karmasystem på kollo så bra inlägg kunde få lite extra boost!

BERZEERK
2013-02-21, 08:20
Intressant trådupplägg för att få berätta för alla att man lyckats ligga med en äldre kvinna.

Det borde finnas någon sorts karmasystem på kollo så bra inlägg kunde få lite extra boost!

det är verkligen inte därför och det är något jag egentligen mer skäms över. jag nämde det enbart eftersom det förmodligen är större risk att hon besitter en smitta än en yngre. Sorry om det men åldern tolkades fel.

Lychgate
2013-02-21, 08:20
Så bara för att man har idkat samlag är följande sjukdommar under 3-4 veckor automatiskt STD?

Låter som vinterinfluensan förövrigt.

BERZEERK
2013-02-21, 08:26
Så bara för att man har idkat samlag är följande sjukdommar under 3-4 veckor automatiskt STD?

Låter som vinterinfluensan förövrigt.

Jag hoppas på hela mitt hjärta att är det. Har legat nästintill sömnlös två nätter pågrund av oro och en hals som har gjort extremt ont (säkert producerat 400% mer saliv än normalt), blir lite att svälja. Ska i alla fall ner till vårdcentralen nu klockan 10. Kommer först och främst testas för halsfluss.

Amfksp
2013-02-21, 08:26
Risken för hiv är under 1 procent vid vanligt sex med en hivsmittad. Kolla upp antalet hivsmittade i Sverige så kan du slippa oroa dig. Tror du vidare att hon inte var bög, sprutnarkoman eller afrikansk invandrare så kan du dra ner dom siffrorna REJÄLT och vara ännu mer lugn.

BERZEERK
2013-02-21, 08:34
Risken för hiv är under 1 procent vid vanligt sex med en hivsmittad. Kolla upp antalet hivsmittade i Sverige så kan du slippa oroa dig. Tror du vidare att hon inte var bög, sprutnarkoman eller afrikansk invandrare så kan du dra ner dom siffrorna REJÄLT och vara ännu mer lugn.

Kul att höra. Blev riktigt rädd när jag läste symptom listan samtidigt som jag tänkte efter hur länge sen det var jag hade oskyddad sex.

Fast, den känslan hade fungerat som en bra PWO innan gymmet däremot!

AronP
2013-02-21, 09:13
Risken verkar ju ändå inte så stor. Av vad jag fått fram så är det 60/100 000 som är smittade, ungefär hälften är kvinnor, dvs 30/100 000. Vidare verkar det vara en majoritet ( 84%) av dom smittade som är invandrare nuförtiden. Fördomsfullt så antar jag att du låg med en svenskfödd kvinna, vilket då ger oss 5/100 000. Statistiken är baserad på siffror från 80-talet till nu, så vi kan väl anta att hela mängden finns med. Så chansen att du träffar en smittad kvinna är liten, att du sen vidare skulle bli smittad vid ett vaginalt samlag är 5/10 000. Lägg där till att man som HIV-smittad har skyldighet att berätta att man bär på smittan så är risken ännu mindre. Jag tror du kan vara rätt så lugn.

Arne Persson
2013-02-21, 10:38

Akta så att du inte nästa gång råkar ut för en "Granny" eller en riktig högriskare... Batikhäxan...!:d

Gober
2013-02-21, 10:48
Finns det ingen sexualundervisning i skolan?

Zorgus
2013-02-21, 10:51
Finns det ingen sexualundervisning i skolan?
Som varnar för att gå hem med MILF:ar?

Degpekka
2013-02-21, 10:51
Haha! Skrämmande trådstart...

Knatcharn
2013-02-21, 10:53
Akta så att du inte nästa gång råkar ut för en "Granny" eller en riktig högriskare... Batikhäxan...!:d

Värst vad du verkar erfaren då! :naughty:

Amfksp
2013-02-21, 11:03

Hahaha ja då får man både HIV och en uppläxning i genus"vetenskap" efter sexet.
Om man går båda vägar kanske man kan få tips på bra manliga bordeller i Gambia.

Arne Persson
2013-02-21, 11:06
Värst vad du verkar erfaren då! :naughty:

Tja, jag är ju bl.a gift med en MILF...:d

Arne Persson
2013-02-21, 11:07
Hahaha ja då får man både HIV och en uppläxning i genus"vetenskap" efter sexet.
Om man går båda vägar kanske man kan få tips på bra manliga bordeller i Gambia.

Fullträff!:d

BERZEERK
2013-02-21, 11:39
Hämtade precis ut antibiotika för halsfluss

Dyrgripen
2013-02-21, 11:45
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPZBFV9Jf5gqilUydMm9yU-YcpOxeOVThkOWqIqKhpFJxIE6Ling

Okej
2013-02-21, 12:15
Hämtade precis ut antibiotika för halsfluss

:laugh:

Lysande slut på en lysande tråd. 5/5 hantlar

Akerhage
2013-02-21, 12:21
skulle varit en bad luck brian på bilden bara!

ChrisRiddick
2013-02-21, 12:28
hypokondriker much?

lite feber
lite ont halsen
rännskit

=

ADIS.

Tail
2013-02-21, 13:43
Nu är jag visst lite sen till festen, men här är iaf lite statistik jag hittade på wikipedia om risken att bli smittad:

Average per act risk of getting HIV
by exposure route to an infected source

Exposure Route Chance of infection
Blood Transfusion 90%
Childbirth (to child) 25%
Needle-sharing injection drug use 0.67%
Percutaneous needle stick 0.30%
Receptive anal intercourse* 0.04–3.0%
Insertive anal intercourse* 0.03%
Receptive penile-vaginal intercourse* 0.05–0.30%
Insertive penile-vaginal intercourse* 0.01–0.38%
Receptive oral intercourse*§ 0–0.04%
Insertive oral intercourse*§ 0–0.005%
* assuming no condom use
§ source refers to oral intercourse
performed on a man

C.E.J.
2013-02-21, 13:51
Det tar (har jag för mig) cirka tre månader innan man ens kan testa för HIV-infektion så att du skulle utveckla AIDS på tre veckor känns minst sagt osannolik.

Varför skulle de två sakerna ha något med varandra att göra?

"Many individuals develop an influenza-like illness or a mononucleosis-like illness 2–4 weeks post exposure" (wiki)

Akerhage
2013-02-21, 13:54

"Many individuals develop an influenza-like illness or a mononucleosis-like illness 2–4 weeks post exposure" (wiki)

Nu när vi efter 4 sidor fått honom på bättre tankar!

Okej
2013-02-21, 14:59
Kom att tänka på Online Diagnosis Octopus när jag läste tråden :D http://www.quickmeme.com/Online-Diagnosis-Octopus/

Herr Oberst
2013-02-21, 15:07

Jaha, då är det glasklart ändå
You got the Aeeeiiiiiiddds
Wx7y2mIBbQA

Lachrillo
2013-02-21, 15:10
Hur du ska göra.

Det är extremt liten chans, jag betvivlar att du är smittad

Det du ska göra är att och testa dig som blodgivare, de tar ditt blod och kontrollerar alla värden och möjliga sjukdomar, du får det gratis och därmed slipper du allt kontrolltjafs från doktorer som blir oroliga om du misstänker att du har hiv, plus att du slipper vänta i flera veckor på undersökningar o liknande..

Okej
2013-02-21, 15:13
Hur du ska göra.

Det är extremt liten chans, jag betvivlar att du är smittad

Det du ska göra är att och testa dig som blodgivare, de tar ditt blod och kontrollerar alla värden och möjliga sjukdomar, du får det gratis och därmed slipper du allt kontrolltjafs från doktorer som blir oroliga om du misstänker att du har hiv, plus att du slipper vänta i flera veckor på undersökningar o liknande..

Blir knepigt redan när man ska fylla i den obligatoriska blanketten där man svär på sitt liv (inte riktigt) att man bl.a. inte har några sjukdom eller haft sexuellt umgänge med 'utomstående' personer senaste 3 mån.

Inte så att man råkar "A just det, jag har nojjat över HIV senaste 3 veckorna glömde berätta btw"

Dyrgripen
2013-02-21, 15:16
Nu är jag visst lite sen till festen, men här är iaf lite statistik jag hittade på wikipedia om risken att bli smittad:

Average per act risk of getting HIV
by exposure route to an infected source

Exposure Route Chance of infection
Blood Transfusion 90%
Childbirth (to child) 25%
Needle-sharing injection drug use 0.67%
Percutaneous needle stick 0.30%
Receptive anal intercourse* 0.04–3.0%
Insertive anal intercourse* 0.03%
Receptive penile-vaginal intercourse* 0.05–0.30%
Insertive penile-vaginal intercourse* 0.01–0.38%
Receptive oral intercourse*§ 0–0.04%
Insertive oral intercourse*§ 0–0.005%
* assuming no condom use
§ source refers to oral intercourse
performed on a man

Wtf. Jag trodde det typ va garanti på smittning om man låg med nån som innehar HIV. Eller jag kanske läste den där fel :confused:

Herr Oberst
2013-02-21, 15:19
Wtf. Jag trodde det typ va garanti på smittning om man låg med nån som innehar HIV. Eller jag kanske läste den där fel :confused:

Var har du fått det ifrån?
Sen kan man tillägga att den säkraste personen i hela världen att ha sex med om man vill undvika HIV är att ha sex med en person som har HIV och sköter sin medicinering.

wessmen
2013-02-21, 15:27
Det tar (har jag för mig) cirka tre månader innan man ens kan testa för HIV-infektion så att du skulle utveckla AIDS på tre veckor känns minst sagt osannolik. Smittorisken från kvinna till man vid vanligt penetrationssex utan sår på snorren är dessutom fantastisk liten.

Prata du med ungdomsmottagningen och få saken ur världen så slipper du grubbla. Förstår inte vad som är skamligt med det, ärligt talat.

Det är ganska gammal info.

Numera kan de hitta antikroppar inom 4v, men för ett 100procentigt provsvar ska man vänta 6-8v

AronP
2013-02-21, 15:27
Var har du fått det ifrån?
Sen kan man tillägga att den säkraste personen i hela världen att ha sex med om man vill undvika HIV är att ha sex med en person som har HIV och sköter sin medicinering.

Hur kan det vara säkrare att ha sex med någon som har hiv än någon som inte har det?

Tolkia
2013-02-21, 15:30
Ni skall fan lära er att använda kondom om ni skall ligga runt (båda parters ansvar). Så var det med den saken.

MkII
2013-02-21, 15:34
Hur kan det vara säkrare att ha sex med någon som har hiv än någon som inte har det?

Det är inte ovanligt att olika sorters böglobbys försöker driva den frågan, "Smittade på medicin är helt ofarliga" vilket såklart är rent skitsnack, har du ett litet sår på kuken eller i röven så är det stor risk att du blir smittad om den andre har HIV såklart. Så otroligt trött på t.ex. Noaks ark som säger att HIV inte är farligt längre.

Sheogorath
2013-02-21, 15:42
Det är ganska gammal info.

Numera kan de hitta antikroppar inom 4v, men för ett 100procentigt provsvar ska man vänta 6-8v

Det var länge sen jag låg runt oskyddat *cry* (eller låg runt öht för den delen).

Amfksp
2013-02-21, 15:44

Nej, 0,01-0,38% är det som kille vid vaginalt om tjejen har hiv.

Amfksp
2013-02-21, 15:46
Ni skall fan lära er att använda kondom om ni skall ligga runt (båda parters ansvar). Så var det med den saken.

Varför då? HIV-risken är obefintlig i princip. Vill båda ligga utan ser jag inte problemet. P-piller plus sprut utanför gör att preggrisken är extremt låg den med.
Tycker du ska vara lugn med att säga till folk vad dom SKA göra.

xodd
2013-02-21, 16:24
Varför då? HIV-risken är obefintlig i princip. Vill båda ligga utan ser jag inte problemet. P-piller plus sprut utanför gör att preggrisken är extremt låg den med.
Tycker du ska vara lugn med att säga till folk vad dom SKA göra.

Resistent syfilis, chlamydia och gonorree är ju inte heller något att skryta med, där risken är betydligt större att få det.

wessmen
2013-02-21, 16:26
Det är inte ovanligt att olika sorters böglobbys försöker driva den frågan, "Smittade på medicin är helt ofarliga" vilket såklart är rent skitsnack, har du ett litet sår på kuken eller i röven så är det stor risk att du blir smittad om den andre har HIV såklart. Så otroligt trött på t.ex. Noaks ark som säger att HIV inte är farligt längre.

Blir så förbannad på de som sprider felaktig information.

Med den _senaste_ medicinen, om båda parterna medicinerar, då är det i princip riskfritt, även om läkarna självklart råder att än är det inte dags att kasta kondomen.

filmjölk
2013-02-21, 16:32

+1! Dra en Tarzan istället.

Amfksp
2013-02-21, 16:32
Resistent syfilis, chlamydia och gonorree är ju inte heller något att skryta med, där risken är betydligt större att få det.

Ser gärna siffror på antal fall obotlig klamydia i Sverige.

BERZEERK
2013-04-15, 20:02
Jag hade inte HIV! Puh!

De röda utslagen jag fick var på grund av antibiotikan.

en stor stark
2013-04-15, 20:08
Jag är förvånad.

LeBron
2013-04-15, 20:09
Jag hade inte HIV! Puh!

De röda utslagen jag fick var på grund av antibiotikan.

Var hon MILF? :D

Baronpanda
2013-04-15, 20:10
Ser bra ut kör hårt!

David Brent
2013-04-15, 20:15
Har legat orolig varje natt sen jag läste detta. Vilken tur!

pwnyou
2013-04-15, 20:25
Måste kännas bra.

Slartibartfast
2013-04-15, 20:39
En andra chans på livet. Gör rätt nu och lev fullt ut varje dag!

Grotesk
2013-04-15, 20:49
Du är bevisligen immun mot HIV. Därför kan du med glädje rocka loss utan kådis i fortsättningen.

Bryggan
2013-04-15, 21:17
Du är bevisligen immun mot HIV. Därför kan du med glädje rocka loss utan kådis i fortsättningen.*ROFL*!!

Utsätt dig inte för samma vånda igen!

FoolsGold
2013-04-16, 23:49
Killen är livrädd över att ha smittats med en fruktansvärd sjukdom. Han möts av hån och skämt. Internet i ett nötskal.:smash:

C.E.J.
2013-04-17, 00:24
Killen är livrädd över att ha smittats med en fruktansvärd sjukdom. Han möts av hån och skämt. Internet i ett nötskal.:smash:

Mm. Varför tas såna inlägg inte bort per default? För att ingen anmäler? Ingen vågar anmäla därför att felaktiga anmälningar möts av hån, mods.

Doctor Snuggles
2013-04-17, 00:41
HIV, I am dissapoint.

älskarcola
2013-04-17, 00:59

Oj. Arg.

Diomedea exulans
2013-04-17, 01:14
Vet ni varför de får så mycket HIV i Indien?
På grund av kast-systemet.

Hehe. Fattar ni? Hiva-kasta. Hehe.

tlk
2013-04-17, 11:10
Min uppfattning om HIV var att det i stort sätt bara sprids via homosexuella/analsex.

Det är skrämmande att svensk sexualundervisning har blivit så pass dålig att sådana här ideer lever.

Beemel
2013-04-17, 11:23
Tragikomik är ett ord som beskriver den här tråden.

Diomedea exulans
2013-04-17, 11:30
Det är skrämmande att svensk sexualundervisning har blivit så pass dålig att sådana här ideer lever.

När jag gick i grundskolan var de så noga med att poängtera riskerna med HIV att jag nästan var övertygad om att man garanterat fick det så fort man hade haft oskyddat sex med någon.

Bryggan
2013-04-17, 12:00
När jag gick i grundskolan var de så noga med att poängtera riskerna med HIV att jag nästan var övertygad om att man garanterat fick det så fort man hade haft oskyddat sex med någon.Funkade det??

:D

Själv sitter jag nu och skriver från en trasig hiss nära sergels torg med en heroin-spruta i venen. Blev så eftersom jag provade THC för ett tag sedan...

tlk
2013-04-17, 12:04
Funkade det??

Själv sitter jag nu och skriver från en trasig hiss nära sergels torg med en heroin-spruta i venen. Blev så eftersom jag provade THC för ett tag sedan...

Trasig hiss? Här nere resulterar en joint i att man veckan efter sitter död på allmän toalett med kanylen i armen. Man ska också passa sig för att stoppa fingret i söndriga säten på bussen.. där gömmer använda kanyler sig ofta.

Herr Oberst
2013-04-17, 12:17

Det är ju så. Eller ja, bögar och sprutnarkomaner. Heterosexuella bör vara mer rädda för att bli träffade av blixten under en svinkall vinterdag i januari

Diomedea exulans
2013-04-17, 12:18
Funkade det??

Nä. :/ Eller, jag har ju inte hiv, men jag slarvar med kondom.

BERZEERK
2013-04-17, 22:58
förvånansvärt mycket onödiga kommentarer. jag kunde mycket väl ha blivit smittad. fick primärsymptom tre veckor efter risk. det var ju som tur bar vara halsfluss. jag blev behandlad med kåvepenin och antibiotikan gav mig lite röda utslag (röda utslag kan uppstå vid primär hivinfektion). Jag väntade tre månader med att testa mig och det visade sig att jag inte var smittad.

Aja :)

Amfksp
2013-04-18, 00:55
Det är ju så. Eller ja, bögar och sprutnarkomaner. Heterosexuella bör vara mer rädda för att bli träffade av blixten under en svinkall vinterdag i januari

Exakt, antalet personer i sverige med hiv som inte är bögar, sprutnarkomaner eller har invandrat från afrika går att räkna på 2 händer i princip.

Bryggan
2013-04-18, 05:31
förvånansvärt mycket onödiga kommentarer. jag kunde mycket väl ha blivit smittad.)Men snälla BERZEERK du Är inte smittad så nu får du stå ut med lite roliga gliringar. Ta det inte personligt och vi är lättade över att du är frisk.

Lando
2013-04-18, 07:49
Jag måste nog säga att det finns en klar komisk poäng i att någon efter ett heterosexuellt samlag i linköping får halsflusssymptom och direkt:
1. Tänker "omg jag har HIV"
2. Frågar om hjälp på ett träningsforum

...så jag tycker inte svaren är allt för hjärtlösa :) Med det sagt så var det ju grymt skönt att du fick bekräftat att det inte var HIV. Om det finns någon lärdom att dra så är det väl dels att börja använda kondom och dels att inte få panik om man känner några förkylningssymptom för med största sannolikhet är det varken ebola, AIDS eller denguefeber. Don't panic är kanske ett av dom bästa råden i alla situationer :)

eternallord
2013-04-18, 08:53
förvånansvärt mycket onödiga kommentarer. jag kunde mycket väl ha blivit smittad.

Nej. Enligt vardguiden.se lever cirka 6000 personer i Sverige med HIV. Om vi antar att hälften är kvinnor (det är med största sannolikhet färre dock, eftersom många av de med HIV är homosexuella män) är det alltså 3000 svenska kvinnor som lever med HIV. Det betyder att cirka 0,063% av kvinnor har HIV. Chansen att som man få HIV vid vaginalt samlag med en hiv-smittad kvinna är 0,05% enligt källor på wiki. Om vi nu dessutom tar i åtanke att det är exceptionellt få kvinnor utanför riskzonerna (sprutnarkomaner med mera) som har HIV så inser man ganska snabbt att även om risken teoretiskt sett existerar, så kunde du inte "mycket väl blivit smittad".

dluddeckens
2013-04-18, 09:09
Hur var sexet då?

Trouble
2013-04-18, 09:17
http://futurama-madhouse.net/bios/bioFarnsworth.jpg

Angel
2013-04-18, 17:49
Man kan ju gå in på vilken vårdcentral som helst i hela Sverige och anonymt testa sig för HIV. Bara ett tips nästa gång någon får panik. Och klamydia kan ni testa med hjälp av klamydia.se

Doctor Snuggles
2013-04-18, 18:07
Nej. Enligt vardguiden.se lever cirka 6000 personer i Sverige med HIV. Om vi antar att hälften är kvinnor (det är med största sannolikhet färre dock, eftersom många av de med HIV är homosexuella män) är det alltså 3000 svenska kvinnor som lever med HIV. Det betyder att cirka 0,063% av kvinnor har HIV. Chansen att som man få HIV vid vaginalt samlag med en hiv-smittad kvinna är 0,05% enligt källor på wiki. Om vi nu dessutom tar i åtanke att det är exceptionellt få kvinnor utanför riskzonerna (sprutnarkomaner med mera) som har HIV så inser man ganska snabbt att även om risken teoretiskt sett existerar, så kunde du inte "mycket väl blivit smittad".

Dessutom tillkommer frågan att hur många av de veterligen smittade skulle ha oskyddad sex utan att säga att de hade HIV? Eller att man har sex med en kvinna som råkat få HIV och inte vet om det än. Chansen blir då sannolikt mindre än 0.000000001%, d.v.s 1 på 1000000000.
D.v.s. det är större chans att man blir träffad av blixten eller blir biten av en orm o dör, eller dylikt.
Det vore mycket mer relevant att skapa en tråd och fråga om man kommer dö av en olycka idag, eftersom den chansen är extremt mycket högre. 1 på 23 inom sin livstid. Att bli träffad av blixten är 1 på 83,930

Tolkia
2013-04-18, 18:25
Om vi skulle ställa upp något slags "relevanskriterium" för trådar skulle det inte bli många kvar; inte ens i de mer seriösa forumdelarna. Jag tycker att folk kan ta det lite lugnt med att hacka på TS. Den här är inte ens i närheten av att vara bland de knäppaste eller mest omotiverade trådarna.

Bryggan
2013-04-18, 23:40
Jag tycker att folk kan ta det lite lugnt med att hacka på TS.
"Hacka på någon" betyder väl ändå att man klagar, anklagar, anmärker i som jag tycker allvarliga ordalag. Gör vi det?

Stoltz
2013-04-18, 23:47
"Hacka på någon" betyder väl ändå att man klagar, anklagar, anmärker i som jag tycker allvarliga ordalag. Gör vi det?

Fast iofs, även det skämtsammaste ordalag kan i stora mängder balansera mellan lekfullhet och påhopp.

Det finns en gräns inom vissa ämnen där man det femton skämt kanske bör se över om det passar med ett 16:e.

Yes
2013-04-19, 06:12
Man kan ju gå in på vilken vårdcentral som helst i hela Sverige och anonymt testa sig för HIV. Bara ett tips nästa gång någon får panik. Och klamydia kan ni testa med hjälp av klamydia.se
Jag har länge funderat på att testa HIV. Bara för att se vad allt detta snack handlar om. Skönt att man kan göra det anonymt.

PureWhey
2013-04-19, 09:01
När man väl är på UM och testar sig kan man lika gärna köra hela rundan.

Latissimus Dorsi
2013-04-19, 10:39
Sluta vara så negativ..... :D

Skämt åsido, skönt att höra kan verkligen förstå oron :/

Juxta
2013-04-19, 10:44
Jag har länge funderat på att testa HIV. Bara för att se vad allt detta snack handlar om. Skönt att man kan göra det anonymt.

Kan man även beställa ett 10-pack klamydia på klamydia.se? :D

stridis
2013-08-30, 16:17
Länk (http://www.irishhealth.com/article.html?id=22538)