Visa fullständig version : Magövningar med mer belastning
musicpanda
2013-02-20, 16:35
Saken är den att jag en tid nu inte kunnat ta ut magen ordentligt på gymmet (kör crunches med rep samt crunches i maskin) för att belastningen inte är tillräcklig. Har varierat ROM och sett över utförandet osv men resps antalet bara ökar på max tyngd. Har försökt observera vad andra gör men är inte många som isolerar mage verkar det som... Kan jag byta till några övningar som är jobbigare eller hur sjutton gör ni? Eller ska jag nöja mig med att magen får sitt i mark? (Om den nu får det?).
Har för övrigt sett någon kille på gymmet som häver upp sig i en chin för att sedan ha överkroppen parallell med golvet medan han gör en pendelrörelse åt sidorna med benen... men det ser suicidalt farligt ut... om än sjukt imponerande. Problemet med flesta övningarna jag ser är att de inte tillåter hög belastning.
Skitväder
2013-02-20, 16:37
Ta en skivstång bakom huvudet och kör situps :)
Har för övrigt sett någon kille på gymmet som häver upp sig i en chin för att sedan ha överkroppen parallell med golvet medan han gör en pendelrörelse åt sidorna med benen... men det ser suicidalt farligt ut... om än sjukt imponerande. Problemet med flesta övningarna jag ser är att de inte tillåter hög belastning.
Windshield wipers, som man normalt kallar den där, är rätt schysst för vissa av magens muskulatur. Kombinera dem gärna med human flag och front lever. Behöver du vikta dessa mer så fäst någon vikt vid fötterna np.
LarsLasr
2013-02-20, 18:02
Hängande benlyft, kör så strikt och kontrollerat som möjligt utan bensving för att få kontakt i magen. Är det för lätt så kör med raka ben.
Snömannen
2013-02-20, 18:05
Marklyft med korrekt buktryck skulle jag vilja påstå är en bra magövning.
Crunches med rep i latsdraget
Woodchoppers tycker jag ger en enorm kontakt på sidorna (obliker?) i alla fall. Får vara duktigt stark om man ska maxa vikten på dom.
Plankan med vikt.
Maghjul med vikt.
Pallofpress.
Drakflaggor.
Hängande benlyft när tårna nuddar fingrarna.
pezrulezhaakon
2013-02-20, 21:16
musicpanda
Jag är helt övertygad att det finns mer i ditt utförande att göra. Därefter kommer belastningen :)
musicpanda
2013-02-21, 22:20
Oj det var många förslag! :d Tackar ödmjukast för dem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.