handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag träna?

ZeoKs
2013-02-20, 13:59
Hej! Min första tråd här förövrigt :)

Jag har tränat i lite omgånger till och från i ca 3 år. Vissa perioder seriösare och andra perioder mindre seriösare. Har det senaste året tränat 4-5 gånger i veckan och börjat bli betydligt starkare, var väldigt klen i början.

Jag är 18 år och är 181 cm lång och väger ca 79kg. Jag kan inte påstå att jag är tjock, men jag har fett som jag vill ha bort. Jag har alltid önskat att få fram dessa magrutor och att få bort fettet från brösten som fortfarande sitter kvar från min tid som datornörd :(

Avslappnad: 96491

Spänner magen: 96492

Spänner: 96493

Jag undrar nu hur jag ska träna? Jag har kört få reps i basövningarna ca 5*3 och ca 8*3 i andra övningar i ett år nu. Och jag känner att det är dags att börja träna för att få bort det sista fettet och lyckas få fram lite fina magmuskler. Hur ska jag lägga upp mitt gymschema? och hur ska jag göra med cardio? är pw eller löpning bäst? Hur mycket behöver jag träna i veckan?

Min sista fråga är kosten. Jag bor fortfarande hemma så jag äter typisk svensk husmanskost, alltså blir det mycket pasta,potatis osv. Jag använder protein och kreatin. Hur mycket ska jag ta? Och hur mycket bör man äta osv?

Tack på förhand! :)

NiklasF
2013-02-21, 10:34
Kör tungt köp en matvåg om du inte redan har det och räkna :D gör matlådor o ta med till skolan :P

ChrisRiddick
2013-02-21, 12:15
Gymma som vanligt och lägg dig på 500 kaloriers underskott. enkelt:)