handdator

Visa fullständig version : Varning för er Craze användare!

madballz
2013-02-19, 18:34
Hej, skulle bara vilja dela med mig lite vad som hände mig idag, mestadels för att varna andra.

Jag har använt mig utav craze i en vecka innan, då jag är väldigt tolerant mot stimulanta har jag kört 2-3 skopor varje gång, har känt en liten extra kick. Har nu haft uppehåll ifrån den i 3 veckor, och idag testade jag igen, denna gång 2.5 skopor. Hade inte ätit sedan 9:45, och tog craze 16:00, 16:15 var jag på gymmet, fick ett sådant jäkla rus, körde på som attan och mådde bra. Körde på i en timme, sedan mitt i ett set så börjar jag på SKITILLA, verkligen illa, snurrig och kände mig bara allmänt konstig, vilade 5 minuter, sedan körde jag igen, samma sak hände nu, bestämde mig för att dra hem, och på vägen hem mådde jag bara konstigt, var som en krasch efter ha använt DMAA nästan, satte mig och käkade också när jag kom hem, trots illamåendet, och märkte att jag kände mindre smak, sjukt konstigt.

Jag ville dela med mig utav detta till er på forumet som tänkt testa craze, eller använder produkten, bara för att varna er vad som hände mig! Jag kommer nog sluta använda produkten.

Rikard Jansson
2013-02-19, 18:37
Vad trodde du skulle hända när du hade ett uppehåll på 3 veckor och tar 250% av rekommenderad dos av den mest tjackiga PWO:n? :)

vicarious
2013-02-19, 18:45
vad trodde du skulle hända när du hade ett uppehåll på 3 veckor och tar 250% av rekommenderad dos av den mest tjackiga pwo:n? :)

+1.

Fishtank
2013-02-19, 19:18
Häftigt, som alla semitjack då?
Folk är för beroende av PWO, är det så jobbigt att träna varje gång bör man nog fundera på vad som motiverar en.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Rikard Jansson
2013-02-19, 19:20
Här var min erfarenhet av craze. Behöver inte ens kolla igenom hela klippet utan jämför de första 15 sekunderna jämfört med 15 sekunder runt 5.30 :) http://www.youtube.com/watch?v=KThHcJoJCqI

tjing
2013-02-19, 19:24
Här var min erfarenhet av craze. Behöver inte ens kolla igenom hela klippet utan jämför de första 15 sekunderna jämfört med 15 sekunder runt 5.30 :) http://www.youtube.com/watch?v=KThHcJoJCqI

Går du på något? Du framstår som lite tjackad ;)

Rikard Jansson
2013-02-19, 19:25
Går du på något? Du framstår som lite tjackad ;)

Craze i klippet, det var liksom det som var poängen ^^

Gober
2013-02-19, 19:25
Schysta tjackögon, heh.

Sheogorath
2013-02-19, 19:26
Schysta tjackögon, heh.

Rosiga kinder, glansig blick och tefat till pupiller! En bra kväll helt enkelt. :D

tjing
2013-02-19, 19:27
Craze i klippet, det var liksom det som var poängen ^^

Haha, jaha. Missade att du skrev det.

Rikard Jansson
2013-02-19, 19:27
Kan ju påpeka att jag inte använt craze mer om det inte var uppenbart^^

tjing
2013-02-19, 19:29
Kan ju påpeka att jag inte använt craze mer om det inte var uppenbart^^

Varför inte?

Carnes
2013-02-19, 19:34
Asså fan.. Craze funkade 2 gånger för mig (lär varit placebo). Sen läser man om folk som läggs in på sjukan, som TS osv.. What is this.. Ganska skönt att jag inte förlitar mig på någon PWO.

Edit; Med den nya lagliga formulan alltså.

Gober
2013-02-19, 19:39
Man kan väl misstänka att Craze med flera inte har så lång tid kvar på marknaden. Spekulerar bara men PEA ligger tydligen under bevakning så man kan ju misstänka att det kommer gå samma väg som DMAA.

Rikard Jansson
2013-02-19, 19:41
Varför inte?

För att jag fick världens krasch och det kändes alldeles för knarkigt, det var heller inte något att hänga i granen jämfört med vanlig koffein-pwo (och definitivt inte jämfört med dmaa). Jag tror tjack är katabolt, dessutom.

madballz
2013-02-19, 19:45
Asså fan.. Craze funkade 2 gånger för mig (lär varit placebo). Sen läser man om folk som läggs in på sjukan, som TS osv.. What is this.. Ganska skönt att jag inte förlitar mig på någon PWO.

Edit; Med den nya lagliga formulan alltså.

Det som är det läskiga enligt mig, har använt samma dos innan, och är jättetolerant mot alla stimulanta, och hade uppehåll på just craze nu i tre veckor, har under dessa veckor druckit mycket redbull, kaffe, och tar koffeintabletter nästan dagligen. Och sedan händer det här, mycket läskigt enligt mig, nu börjar jag må bättre, men känns som att jag har en pirrande känsla i bröstet, inte obehaglig, mer skön känsla, och känner mig lite småsnurrig.

Rikard Jansson
2013-02-19, 19:46
Det som är det läskiga enligt mig, har använt samma dos innan, och är jättetolerant mot alla stimulanta, och hade uppehåll på just craze nu i tre veckor, har under dessa veckor druckit mycket redbull, kaffe, och tar koffeintabletter nästan dagligen. Och sedan händer det här, mycket läskigt enligt mig, nu börjar jag må bättre, men känns som att jag har en pirrande känsla i bröstet, inte obehaglig, mer skön känsla, och känner mig lite småsnurrig.

Stimulantia x ger ingen tolerans mot stimulantia y. Nödvändigtvis.

MrKnubbis
2013-02-19, 19:48
Hej, skulle bara vilja dela med mig lite vad som hände mig idag, mestadels för att varna andra.

Jag har använt mig utav craze i en vecka innan, då jag är väldigt tolerant mot stimulanta har jag kört 2-3 skopor varje gång, har känt en liten extra kick. Har nu haft uppehåll ifrån den i 3 veckor, och idag testade jag igen, denna gång 2.5 skopor. Hade inte ätit sedan 9:45, och tog craze 16:00, 16:15 var jag på gymmet, fick ett sådant jäkla rus, körde på som attan och mådde bra. Körde på i en timme, sedan mitt i ett set så börjar jag på SKITILLA, verkligen illa, snurrig och kände mig bara allmänt konstig, vilade 5 minuter, sedan körde jag igen, samma sak hände nu, bestämde mig för att dra hem, och på vägen hem mådde jag bara konstigt, var som en krasch efter ha använt DMAA nästan, satte mig och käkade också när jag kom hem, trots illamåendet, och märkte att jag kände mindre smak, sjukt konstigt.

Jag ville dela med mig utav detta till er på forumet som tänkt testa craze, eller använder produkten, bara för att varna er vad som hände mig! Jag kommer nog sluta använda produkten.

Nästan precis samma sak hände mig.

Illamående som satan, yr och kände mig helt fucked up typ. SJukt svårt att förklara :P

madballz
2013-02-19, 20:25
Nästan precis samma sak hände mig.

Illamående som satan, yr och kände mig helt fucked up typ. SJukt svårt att förklara :P

Kom det jätteplötsligt som för mig också? Alltså du tränade typ sen ba poff mådde du dåligt?

Sheogorath
2013-02-19, 20:29
Kom det jätteplötsligt som för mig också? Alltså du tränade typ sen ba poff mådde du dåligt?

Jag kan få minikrascher mitt i passet. Först känns allt asbra och jag är taggad till tusen. Nästa sekund vill jag inte röra mig ur fläcken, allt känns meningslöst och jag vill bara gå hem. Alla är dumma i huvudet och bör gärna hålla käft. Nästa sekund blir jag aspepp igen och tycker allt känns gött. Kul att snacka skit osv.

Fysiska biverkningar som är obehagliga är bara rännskita. Neutrala biverkningar är t.ex. stora pupiller och liten snorre. Så för mig är Craze i första hand en mental upplevelse. Det är inte alltid jag åker berg-och-dalbana på passen men jag kraschar alltid (psykiskt) efteråt. Hur mycket beror på dosen. Sen somnar jag som en stock när jag börjar känna mig normal i knoppen igen och det skall vankas säng.

jflycore
2013-02-19, 20:33
Jag kan få minikrascher mitt i passet. Först känns allt asbra och jag är taggad till tusen. Nästa sekund vill jag inte röra mig ur fläcken, allt känns meningslöst och jag vill bara gå hem. Alla är dumma i huvudet och bör gärna hålla käft. Nästa sekund blir jag aspepp igen och tycker allt känns gött. Kul att snacka skit osv.

Fysiska biverkningar som är obehagliga är bara rännskita. Neutrala biverkningar är t.ex. stora pupiller och liten snorre. Så för mig är Craze i första hand en mental upplevelse. Det är inte alltid jag åker berg-och-dalbana på passen men jag kraschar alltid (psykiskt) efteråt. Hur mycket beror på dosen. Sen somnar jag som en stock när jag börjar känna mig normal i knoppen igen och det skall vankas säng.

+1
EXAKT samma för mig. Hade inte skrivit det bättre själv.

gratefuldead
2013-02-19, 20:43
Det är inte så jätteovanligt. Låter ändå som det var relativt lindrigt för dig. Rejäla panikattacker och dödsångest är inte ovanligt i samband med PWOs :)

Man kan väl misstänka att Craze med flera inte har så lång tid kvar på marknaden. Spekulerar bara men PEA ligger tydligen under bevakning så man kan ju misstänka att det kommer gå samma väg som DMAA.

Mmmm, känns lite som att det kommer vara ganska kortlivat. Ganska många fall av dåligt mående har uppmärksammats efter användning så det är ju inte så konstigt om det blir förbjudet.

Latissimus Dorsi
2013-02-19, 20:44
Skyll dig själv tycker jag.

Erorikok
2013-02-19, 20:46
Jag använde Craze i en vecka sen så började mitt bajs få samma färg som sjögräs...kanske inget som händer er andra men en liten varning får ni! (såg dock ascoolt ut när jag såg det första gången (på fyllan))

Men jag slängde burken iaf..

vasby
2013-02-19, 20:52
Fick åka in till akuten häromdagen efter ett plötslig hugg, explosiv huvudvärk av sällan skådat slag och beskedligt illamående när jag körde marklyft. Först trodde de väl att de var en hjärnblödning och fick sitta där med elektroder, sprutor och bjuda på ryggmärgsvätska (ajaj) men det var det inte utan antagligen några spruckna blodkärl. Tar aldrig pwo eller liknande men just inför detta passet prövade jag på just Craze. Ingen aning om det hade med det att göra men min klena kropp ska nog hålla sig borta från dylikt för säkerhets skull.

hydronic
2013-02-19, 20:53
Det är en ny RC (research chemical) besläktat med Amfetamin, en amfetamin som det inte finns någon som helst forskning bakom.

Folk förväntar sig bara brak o dunder, men i långa loppet så känns Craze väldigt rävigt med än så länge "oupptäckta bieffekter".

Håll er till Efedrin om ni nu ska köra någon PWO

gratefuldead
2013-02-19, 20:56
Det är en ny RC (research chemical) besläktat med Amfetamin, en amfetamin som det inte finns någon som helst forskning bakom.

Folk förväntar sig bara brak o dunder, men i långa loppet så känns Craze väldigt rävigt med än så länge "oupptäckta bieffekter".

Håll er till Efedrin om ni nu ska köra någon PWO

Skulle snarare säga att det är bättre att hålla sig till koffein :d

massakay
2013-02-20, 08:04

Hade inte ätit sedan 9:45, och tog craze 16:00, 16:15 var jag på gymmet, fick ett sådant jäkla rus, körde på som attan och mådde bra. Körde på i en timme, sedan mitt i ett set så börjar jag på SKITILLA, verkligen illa, snurrig och kände mig bara allmänt konstig, vilade 5 minuter, sedan körde jag igen, samma sak hände nu, bestämde mig för att dra hem, och på vägen hem mådde jag bara konstigt,

Skulle också må så illa om jag inte ätit mat på 6-7 timmar innan ett tungt gympass (utan Craze)

Maximal
2013-02-20, 10:24
Jag har upplevt samma effekt som dig. Min kompis också. Förstår dock att det troligtvis var för att jag tog 22gram.. motsvarar 4 skopor tror jag. Det gör jag inte om igen, äcklig jävla känsla asså...

Paperbasket
2013-02-20, 10:30
Erm.. du tog 4 skopor när den vanliga doseringen är 1 har jag för mig? Varför i helvete tar människor och överdoserar pwos hela tiden? Pwos som de inte har någon aning om vad som finns i eller rättare sagt vad ingredienserna gör.

Kom igen, många får fan skylla sig själva när de kraschar genom överdoseringar.

Edit, vill inte låta hatisk mot folk men så tröttsamt att så många tar skiten utan att reflektera något på vad som finns i.

benya
2013-02-20, 10:32
Borde snarare vara en varning till dig själv att läsa doseringsförteckningen nästa gång du intar kostillskott :P

DJJOHANSSON
2013-02-20, 11:24
Står det 1 skopa så ska man ta en skopa, Jävligt onödigt att dela upp hela burken på 5 träningstillfällen.

4 skopor och undrar varför ni mår dåligt? Dagens ungdom.

Sheogorath
2013-02-20, 11:39
Alla doseringar är dragna ur röven. Det är relativt obeprövade preparat och litar man på att kosttillsskottsföretagen gjort sin research ska man dra upp huvudet ur sandhögen.

Med det inte sagt att man ska börja högt. Förstås inte. Ska man öht börja ska man förstås börja lågt.

ceejay
2013-02-20, 11:40
de gånger jag använde craze var awesome ;) Det är ju amfetamin-light, typ.

TomasB
2013-02-20, 11:41
Vad trodde du skulle hända när du hade ett uppehåll på 3 veckor och tar 250% av rekommenderad dos av den mest tjackiga PWO:n? :)

Han gör som horse:are som varit på avgiftning. Vågar inte riskera att inte få ett ordentligt rus så man slår i sig samma dos som när man hade maxtolerens och överdosen är ett faktum.

I övrigt är jag emot alla PWO's som gör en toktjackad. Kan omöjligt vara särskilt bra i längden.

EiseltUK
2013-02-20, 12:02
Alla doseringar är dragna ur röven. Det är relativt obeprövade preparat och litar man på att kosttillsskottsföretagen gjort sin research ska man dra upp huvudet ur sandhögen.

Med det inte sagt att man ska börja högt. Förstås inte. Ska man öht börja ska man förstås börja lågt.

Tror att vi också kan lära oss att toleransen inte betyder att produkten inte har effekt, det är bara att man inte känner av effekten.

På Bliss har vi skrivit att man ska göra ett uppehåll på någon vecka istället för att höja dosen om man upplever att effekten avtar. Att öka dosen på såna här produkter i takt med att toleransen ökar är potentiellt skadligt

Marcuslevin
2013-02-20, 14:01
Även jag gjorde en tråd om detta för en tid sedan. Ni kan hitta den genom min profil om ni vill läsa, snäppet värre blev det för mig.

En fågel viskade att vi kan räkna med ett bra reportage om detta om ett tag från svt :)

Craze är ett riktigt buspulver alltså!

role
2013-02-20, 14:15
Jag har använt mig utav craze i en vecka innan, .

Fattar jag detta rätt att du bara använt Craze i en vecka totalt?

Jag har tagit Craze i ca ett halvår och har kommit fram till att min dos är knappt 2 skopor. Det räcker bara med att ta en 1/5 dels skopa mer än det för att känna att det var för mycket. Jag tycker inte det verkar vara så smart att ha flera veckors uppehåll och sedan inte käka på hala dan och ta mer än maxdos. Jag kan bara föreställa mig hur jag hade känt mig. Jag gör uppehåll på ett par veckor i mellanåt, och när jag startar igen tar jag en lägre dos än tidigare.

Sheogorath
2013-02-20, 14:52
Även jag gjorde en tråd om detta för en tid sedan. Ni kan hitta den genom min profil om ni vill läsa, snäppet värre blev det för mig.

En fågel viskade att vi kan räkna med ett bra reportage om detta om ett tag från svt :)

Craze är ett riktigt buspulver alltså!

Länk?

gratefuldead
2013-02-20, 15:25
Länk?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=188934

Det där med panikångestattacker i samband med PWO är inte ovanligt. Bland den värsta känslan man faktiskt kan uppleva som inte är fysisk smärta.

OddWorld
2013-02-20, 17:20
Jag körde jack3d i våras, den riktiga varianten, och krashade aldrig av den, men kunde springa hur länge som helst kändes det som (trots rejäl övervikt) tog bara en skopa varje gång. ca 2-3 dagar i veckan (till löpning). var ett oerhört bra hjälpmedel till min viktnedgång. (ca 16kg på 4mån)

Blev lite frustrerad först när jag såg att de slutade sälja den, men såg att de rekommenderade craze, så nu har jag provat den i några veckor, och den ger mig lite extra ork och uthållighet, inget annat konstigt. inge krash eller annat, det enda jag upplevde en gång var när jag tog den väldigt sent så hade jag svårare att somna på kvällen. (inget konstigt med det, de rekommenderar ju inte att man ska ta den senare än 6h innan sängdags) tar även bara en skopa av craze per gång.

Gober
2013-02-20, 17:23
Länk?

Latmask!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188934

Edit, var visst någon som var före mig med länken.

Som sagt, ni som gillar Craze får nog passa på då jag gissar att den är borta inom en snar framtid.

SannaK
2013-02-20, 17:32
Vart köper man den??

EiseltUK
2013-02-20, 17:36
Hello world. :MrT:

Dodel
2013-02-20, 18:16
Vart köper man den??

Come on.

tjing
2013-02-20, 18:18
Ja, alla stimulanter kan framkalla ångestattacker beroende på individuell känslighet och dos. Drick en kanna starkt kaffe på ett bräde och gemene person börjar svettas, blir rastlös/orolig och får tryckkänsla över bröstet.

En sympatisk överstimulering utan egentligen rimlig anledning i den omedelbara tillvaron, ie du svävar inte i livsfara men hjärnan tror det och nervsystemet avfyrar nervimpulser i rasande takt.

Måttfullhet är som alltid det bästa.

Sheogorath
2013-02-20, 18:29
Ja, alla stimulanter kan framkalla ångestattacker beroende på individuell känslighet och dos. Drick en kanna starkt kaffe på ett bräde och gemene person börjar svettas, blir rastlös/orolig och får tryckkänsla över bröstet.

En sympatisk överstimulering utan egentligen rimlig anledning i den omedelbara tillvaron, ie du svävar inte i livsfara men hjärnan tror det och nervsystemet avfyrar nervimpulser i rasande takt.

Måttfullhet är som alltid det bästa.

Sen är det skillnad på stimulanter och stimulanter. Tar du ecstasy eller andra amfetaminer kommer du ju högst sannolikt inte få oroskänslor av själva ruset (förutom kanske vid massiv överdos, tänk serotonergt syndrom, eller i kombination med vissa läkemedel som stör verkningsmekanismen). Sen får du en sjuhelvetes avtändning där ångestkänslorna kommer som ett svar på det massiva euforiska pådraget som drogen gav.

Koffein kan däremot i sig själv framkalla ångest hos känsliga precis som du skriver.

tjing
2013-02-20, 20:06
Inte få oroskänslor av amfetamin eller ecstasy? Nu yrar du nog lite. Kanske snarare amfetamin än ecstasy dock. Jag tänker på nojor, psykotiska ryck e t c. Folk snedtrippar ju jämnt och ständigt.

Ja, koffein kan ge en till stor del "kemisk" ångest. All ångest är ju inte enbart psykologiskt betingad. Men visst, folk med ångest är ju känsliga för alla små kroppsliga signaler så det kan vara ett problem där också. Men desto större chans att ta itu med ångesten skulle jag säga.

En amerikansk psykiatriker jag glömt namnet på botade för övrigt sina patienters panikångest på följande sätt:

De drack en trippel espresso på ett hak på morgonen på tom mage. Sedan gick de på tunnelbanan och åkte runt i trängseln bland allt folk som pendlade. Ångesten kom, stegrades....och försvann sedan. Tydligen väldigt effektivt. Men dylik "flooding" är ju rätt brutal. Det minskar dock känsligheten för kroppsliga signaler som tidigare tolkades som ångest/fara.

Effektiv KBT i ett nötskal.

Sheogorath
2013-02-20, 20:10
Inte få oroskänslor av amfetamin eller ecstasy? Nu yrar du nog lite. Kanske snarare amfetamin än ecstasy dock. Jag tänker på nojor, psykotiska ryck e t c.

Det du beskriver kommer i regel inte vid enskilda doser utan när du bränt på i något dygn och fortsätter försöka kicka systemet. D.v.s. när drogen egentligen inte kan verka längre eftersom du bränt ut signalsystemet. Alternativt när du skadat hjärnan p.g.a. långvarigt missbruk. En enskild dos av en stark stimulant av den typen är en angenäm upplevelse och det är ju också det problematiska.

tjing
2013-02-20, 20:13
Det du beskriver kommer i regel inte vid enskilda doser utan när du bränt på i något dygn och fortsätter försöka kicka systemet. D.v.s. när drogen egentligen inte kan verka längre eftersom du bränt ut signalsystemet. Alternativt när du skadat hjärnan p.g.a. långvarigt missbruk. En enskild dos av en stark stimulant av den typen är en angenäm upplevelse och det är ju också det problematiska.

Jag tror inte alla som brukat amfetamin eller ecstacy har "angenäma" upplevelser, fast jag själv t ex upplevt det när jag provat för länge sedan. Det finns gott om människor som vittnar om snedtrippar och oro.

Men visst är nog chansen att få rejäl ångest större vid avtändningen, men det innebär inte att folk inte snear under påverkan av drogen.

Phil Heath
2013-02-20, 20:21
Herregud vad alla verkar vara känsliga :O Om ni inte tål skiten håll er borta från dom då.

Sheogorath
2013-02-20, 20:21
Jag tror inte alla som brukat amfetamin eller ecstacy har "angenäma" upplevelser, fast jag själv t ex upplevt det när jag provat för länge sedan. Det finns gott om människor som vittnar om snedtrippar och oro.

Men visst är nog chansen att få rejäl ångest större vid avtändningen, men det innebär inte att folk inte snear under påverkan av drogen.

Jag skulle säga att det i nästan samtliga fall torde bero på blandmissbruk (framförallt kanske i kombination med psykadelia eller psykofarmaka) eller överdoser men vi behöver inte vara ense, och diskussionen är långt utanför trådens ramar. :)

tjing
2013-02-20, 20:53
Ja, det var herrn själv som kom in på sidospåret.

gratefuldead
2013-02-20, 21:51
En amerikansk psykiatriker jag glömt namnet på botade för övrigt sina patienters panikångest på följande sätt:

De drack en trippel espresso på ett hak på morgonen på tom mage. Sedan gick de på tunnelbanan och åkte runt i trängseln bland allt folk som pendlade. Ångesten kom, stegrades....och försvann sedan. Tydligen väldigt effektivt. Men dylik "flooding" är ju rätt brutal. Det minskar dock känsligheten för kroppsliga signaler som tidigare tolkades som ångest/fara.

Effektiv KBT i ett nötskal.

Intressant! Det är något jag tror faktiskt skulle kunna fungera riktigt bra. För många(i stort sett alla) handlar det ju om att man är rädd för sin ångest och inte vågar möta den.

Herregud vad alla verkar vara känsliga :O Om ni inte tål skiten håll er borta från dom då.

Ja lika bra att folk mår dåligt, de får ju skylla sig själva om de inte tål det.

Kischen
2013-02-22, 21:41

Vilken ingrediens syftar du på?

Linnet
2013-02-24, 12:11
Intressant! Det är något jag tror faktiskt skulle kunna fungera riktigt bra. För många(i stort sett alla) handlar det ju om att man är rädd för sin ångest och inte vågar möta den.

Ja lika bra att folk mår dåligt, de får ju skylla sig själva om de inte tål det.

Ångestbehandling bygger på denna princip. Ångesten beror på en feltolkning av kroppsliga signaler och behandlingen bygger på att stegvis utsätta sig för det som väcker detta obehag. Efter ett tag minskar ångesten och tillståndet lindras.

Sheogorath
2013-02-24, 12:25
Ångestbehandling bygger på denna princip. Ångesten beror på en feltolkning av kroppsliga signaler och behandlingen bygger på att stegvis utsätta sig för det som väcker detta obehag. Efter ett tag minskar ångesten och tillståndet lindras.

Det är en viss typ av ångest ni pratar om. En annan typ är den generaliserade ångesten som karaktäriseras av en orimligt hög oro för olyckliga omständigheter (katastroftänkande). Där kommer ju eventuella kroppsliga reaktioner (yrsel, magbesvär mm) som ett svar på ångesten och inte tvärt om.

tjing
2013-02-25, 17:53
Så sant.

Kan inte låta bli att tänka att t ex konsumera mängder av protein (ökad katekolamin-syntes över serotonin) och köra PWO's dagarna i ända i sig kan medföra psykiatrisk problematik. De teoretiska förutsättningarna finns där.

GAD är ju en lite tveksam diagnos överhuvudtaget för övrigt. Indikationsglidningen från "vanlig" oro till GAD och skapandet av diagnosen som sådan är utförd för att kunna lansera medicinen Effexor (Venlafaxin) särskilt för GAD. Boken "Pillret" rekommenderas för vidare läsning.

Att en del folk har problem med oro är givet, men om man ska kalla det för en egen diagnos, vete tusan. Det är också en extremt kontextlös "diagnos" och återfinns sällan för sig själv.

EiseltUK
2013-02-25, 18:37
Vilken ingrediens syftar du på?

Det var nog PEA men det stämmer ju inte riktigt.

watertouch
2013-02-26, 10:57
GAD är ju en lite tveksam diagnos överhuvudtaget för övrigt. Indikationsglidningen från "vanlig" oro till GAD och skapandet av diagnosen som sådan är utförd för att kunna lansera medicinen Effexor (Venlafaxin) särskilt för GAD. Boken "Pillret" rekommenderas för vidare läsning.

Att en del folk har problem med oro är givet, men om man ska kalla det för en egen diagnos, vete tusan. Det är också en extremt kontextlös "diagnos" och återfinns sällan för sig själv.

Du får nog ta o kolla ICD-10 lr DSM-IV-TR... Sen att det även kan röra sig om Differentaldiagnoser är en annan femma...
Hela SSRI vågen kom ju där som nya ångestdämpande utan beroendeproblematiken som tidigare benzopreparat har och med mindre biverkningar jämfört med TCA...
Nu orkar jag inte FASSA men det är väll Efexor, Buspar och Lyrica som har GAD som behandlingsindikation...

tjing
2013-02-26, 12:21
Nej, alltså vad jag menar är att diagnosen GAD är ett resultat av en kohandel där läkemedelsföretag påverkat vad som hamnar i DSM. I det här fallet för att sälja ett flaggskepp; Effexor.

"Pillret" rekommenderas skarpt. Jag läste den när jag pluggade psykologi som kurslitteratur och den är väldigt väl researchad. Det är också cynisk och skrämmande läsning.

http://www.bokus.com/bok/9789113037936/pillret-en-berattelse-om-depressioner-och-doktorer-forskare-och-freud-manniskor-och-marknader/

watertouch
2013-02-26, 13:00
Nej, alltså vad jag menar är att diagnosen GAD är ett resultat av en kohandel där läkemedelsföretag påverkat vad som hamnar i DSM. I det här fallet för att sälja ett flaggskepp; Effexor.

"Pillret" rekommenderas skarpt. Jag läste den när jag pluggade psykologi som kurslitteratur och den är väldigt väl researchad. Det är också cynisk och skrämmande läsning.

http://www.bokus.com/bok/9789113037936/pillret-en-berattelse-om-depressioner-och-doktorer-forskare-och-freud-manniskor-och-marknader/

Ok. Såg att det är läkemedelsjätten Pfizer som står bakom Efexor. Dem kan nog pusha på en del...

spoon
2013-02-26, 13:21
Ruset som folk beskriver i den här tråden liknar ju precis det man får av amfetamin eller kokain. Känns inte som att det är lämpligt för ungdomar.

Beemel
2013-03-01, 10:16
Ruset som folk beskriver i den här tråden liknar ju precis det man får av amfetamin eller kokain. Känns inte som att det är lämpligt för ungdomar.

Skulle det vara mer lämpligt för "vuxna"?

Kischen
2013-03-01, 11:46
Skulle det vara mer lämpligt för "vuxna"?

Nä, men av princip så borde en 18-årsgräns kanske vara bra.

bear.flowertwig
2013-03-08, 22:28
Jag har märkt att jag blir deprimerad och extremt håglös utan lust till något som bieffekt. Lömskt nog kommer det någon dag efter så det tog ett par gånger innan jag såg sambandet. Då har jag inte på något sätt överdoserat utan ofta tagit mindre än en skopa och endast vid enstaka pass då och då. Hade trott att är man bara försiktig och tar det relativt sällan i mindre doser borde det vara "lugnt" eftersom man borde känna av effekterna i direkt anslutning till intaget men nu åker burken.

fcklagom
2013-03-09, 02:02
Många som verkar vara negativa till dessa PWO:s jag har själv kört på Craze senaste tiden och tycker det fungerar alldeles utmärkt... tar 1.5 skopa och tar det endast när jag känner att jag behöver en liten extra push (typ efter att ha jobbat hela dagen och känner sig lite seg) då är det perfekt att få en liten kick!
Klart tråkigt att folk ska må så pass illa av detta men det kan ju vara en idé att börja med att ta lite för att se hur mkt man tål...

watertouch
2013-03-09, 02:38
Många som verkar vara negativa till dessa PWO:s jag har själv kört på Craze senaste tiden och tycker det fungerar alldeles utmärkt... tar 1.5 skopa och tar det endast när jag känner att jag behöver en liten extra push (typ efter att ha jobbat hela dagen och känner sig lite seg) då är det perfekt att få en liten kick!
Klart tråkigt att folk ska må så pass illa av detta men det kan ju vara en idé att börja med att ta lite för att se hur mkt man tål...

Och vad är din åsikt om att ta en lite dos Amfetamin då man behöver en liten kick?

Baronpanda
2013-03-09, 03:06
Och vad är din åsikt om att ta en lite dos Amfetamin då man behöver en liten kick?

Du sådär pratar man inte med vanliga Svensson's som använder "lagligt designer tjack"

Prata om saker som är olagligt OFFF LIMIT vad tror du här använder vi bara saker som är lagligt och inget annat! Vi har ingen egen vilja vi följer bara ordningsreglerna som marionetter!

watertouch
2013-03-09, 03:26
Du sådär pratar man inte med vanliga Svensson's som använder "lagligt designer tjack"

Prata om saker som är olagligt OFFF LIMIT vad tror du här använder vi bara saker som är lagligt och inget annat! Vi har ingen egen vilja vi följer bara ordningsreglerna som marionetter!

Oj vad aggressiv du verkade bli. Undrade bara om det var okej att ta en koffein tablett då chefen min klagat då han såg att jag åt koffeintabletter... Drick riktigt kaffe istället....

Galt
2013-03-09, 06:55

Hahaha den var bra!:smash:

Sheogorath
2013-03-09, 09:12
Jag tror (seriöst nu) att Baronpanda vill framföra den lite besvärliga synpunkten att folk söker så effektiva produkter som möjligt och om amfetamin hade varit lagligt hade de använt det. D.v.s. lagen är viktigare för dem än att göra sig en åsikt om produkten på basis av dess påverkan på kroppen, vilket borde vara det viktigaste.

(och här är jag på inget sätt oskyldig vilket svider lite: om AAS hade gått att köpa receptfritt på Apotek eller som tillskott med doseringsanvisningar: hade jag tagit AAS då?)

Baronpanda
2013-03-09, 09:43
Du prickade in vad jag menade rätt så exakt Sheo.

Folk är är inne på otestade "lagliga" extrakt shit som ingen har en aning om vad de gör med dig.
När olagliga substanser KANSKE till och med är lika farliga eller mindre.

tjing
2013-03-09, 11:13
Om amfetamin varit lagligt hade hela forumet bott på gymmet och Kolozzeum hade dött ut.

watertouch
2013-03-09, 13:30
Ehh det här forumet sköts ju bra hade blivit nya/gamla "powerboard" :cool:

fcklagom
2013-03-10, 19:02

Enligt mig så känns ju inte amfetamin och craze som "lika som bär" direkt! Jag blir lite piggare vilket känns gött för min del, koffeintabletter funkar väl även det :)

Baronpanda
2013-03-10, 21:41
Enligt mig så känns ju inte amfetamin och craze som "lika som bär" direkt! Jag blir lite piggare vilket känns gött för min del, koffeintabletter funkar väl även det :)

Du håller fortfarande på o lallar med "Liknande" substanser dvs Central stimulantia som ger ett uppåt tjack sedan om du inte tycker det är samma sak och tar det för o bli pigg är en annan femma.

Amfa används också i samma syfte för o bli pigg och energetisk och ett "rus"

fcklagom
2013-03-10, 21:55
Du håller fortfarande på o lallar med "Liknande" substanser dvs Central stimulantia som ger ett uppåt tjack sedan om du inte tycker det är samma sak och tar det för o bli pigg är en annan femma.

Amfa används också i samma syfte för o bli pigg och energetisk och ett "rus"

Koffein är ju också en central stimulantia så då är det "lall" och ta en kopp kaffe för att piggna till med andra ord!?

Baronpanda
2013-03-10, 22:26
Koffein är ju också en central stimulantia så då är det "lall" och ta en kopp kaffe för att piggna till med andra ord!?

Då en kopp kaffe inte påverkar kroppen termogena effekter är koffein och kaffe inte samma sak.

Men ja Kaffe är även det en stimulantia och beroendeframkallande eller är det inte det?

Hur många är inte beroende utav några koppar kaffe om dagen..jävligt många.

Säger inte att koffein är bra eller dåligt men ser den som en mycket mildare stimulantia än alla skumma gråzon ämnen som kommer i produkter som tex Craze , Jacked XX då du iaf vet vad koffein gör med dig och de vet du inte på alla nya extrakt.

fcklagom
2013-03-10, 23:10
Då en kopp kaffe inte påverkar kroppen termogena effekter är koffein och kaffe inte samma sak.

Men ja Kaffe är även det en stimulantia och beroendeframkallande eller är det inte det?

Hur många är inte beroende utav några koppar kaffe om dagen..jävligt många.

Säger inte att koffein är bra eller dåligt men ser den som en mycket mildare stimulantia än alla skumma gråzon ämnen som kommer i produkter som tex Craze , Jacked XX då du iaf vet vad koffein gör med dig och de vet du inte på alla nya extrakt.

Jo det är nog en stor del av befolkningen som anser sig vara beroende av kaffe!

Alla tycker vi olika och jag anser att jag blir piggare och presterar bättre av en liten dos craze en dag då jag är lite slö! Därför använder jag det ibland... Sen får vi se om jag kommer att ångra mig den dagen vi får reda på om det finns några tydliga bieffekter av detta... Enligt mig så finns det saker i princip allt vi stoppar i oss som vi inte vet effekterna av...(t.ex. alla dessa E-nummer!?)

Snorre Snabel
2013-03-11, 08:47
Du prickade in vad jag menade rätt så exakt Sheo.

Folk är är inne på otestade "lagliga" extrakt shit som ingen har en aning om vad de gör med dig.
När olagliga substanser KANSKE till och med är lika farliga eller mindre.

Anledningen att folk lägger så mycket vikt kring en substans legala status har nog mer med enkelhet att göra än rädsla för länsman. Är något lagligt i Sverige, har folk generellt en så stor tilltro till myndigheter att de inte behöver ifrågasätta det. Vi åker fritt fall i Sverige utan att för ett ögonblick fundera på säkerheten, på besök i Kongo hade vi nog börjat syna konstruktionen.

Myndigheterna agerar som ett sorts bekvämt filter som gör att vi slipper läsa studier och rapporter på varenda sak vi stoppar i oss, "är det lagligt är det okej".
Samma resonemang återspeglas ofta i diskussioner kring gräs och alkohol där gräs förväntas vara mycket farligare, just eftersom det är olagligt.

Lite som att Grub påstår något här på forumet, de flesta lägger inte en timme på att kolla upp varje påstående, utan förtroendet för hans kompetens räcker för att snabbt och bekvämt dra en slutsats.

På samma sätt med lagliga/olagliga preparat, folk vill ha det "starkaste" på den säkra sidan av staketet, där det inte kan gå "så" snett iaf.

watertouch
2013-03-11, 09:18
Nja vart på kunskapskanalen hela veckan nu om cannabis så... Nejmen giftinformationscentralen och akutsjukvården vet inte hur man ska behandla dessa preparat och "researchkemikalier" dom står handfallna och försöker dessperat hitta hur dom ska behandla folk som tagit diverse skumma preparat och fått biverkningar...

FattyNoMore
2013-03-24, 19:51
När jag prövade Craze för första gången tog ja 2 skopor och...
Märkte inte ett skit.

Bryggan
2013-03-24, 20:30
Kan man reagera olika på Craze? Första gången tog jag en halv skopa och tränade, tyckte inte jag kände så mycket och vid andra träningstillfället drog jag till med två skopor och sprang till gymmet. När jag kommer fram så är skiten stängd pga vattenläcka. Gick hem och satt mig vid köksbordet när jag plötsligt fick lite svårt att sitta still, det kändes även som att blodtrycket steg för det tryckte bakom ögonen och jag fick huvudvärk? Riktigt otäck och skum känsla! Sedan den gången så tar jag det lite lugnt med Craze, håller mig till skopan jämnt.

Sheogorath
2013-03-24, 21:07
Kan man reagera olika på Craze? Första gången tog jag en halv skopa och tränade, tyckte inte jag kände så mycket och vid andra träningstillfället drog jag till med två skopor och sprang till gymmet. När jag kommer fram så är skiten stängd pga vattenläcka. Gick hem och satt mig vid köksbordet när jag plötsligt fick lite svårt att sitta still, det kändes även som att blodtrycket steg för det tryckte bakom ögonen och jag fick huvudvärk? Riktigt otäck och skum känsla! Sedan den gången så tar jag det lite lugnt med Craze, håller mig till skopan jämnt.

Du tog fyra gånger så hög dos som första gången och tycker att det är konstigt att du fick en reaktion?

Bryggan
2013-03-24, 21:34
FattyNoMore fick ingen som helst reaktion, det var det jag reagerade på.

Att jag fick en reaktion kanske inte är så konstigt men det verkar slå olika på olika personer, att reaktionen var så pass stark så det blev obehagligt var lite oväntat ja.

FattyNoMore
2013-03-25, 21:56
FattyNoMore fick ingen som helst reaktion, det var det jag reagerade på.

Att jag fick en reaktion kanske inte är så konstigt men det verkar slå olika på olika personer, att reaktionen var så pass stark så det blev obehagligt var lite oväntat ja.

Ja, blev faktiskt väldigt besviken själv då man 99/100 gånger bara hört bra om craze på till o med 1 skopa..
Men som sagt, PWO är ju väldigt indivuellt..*rolleyes*