Visa fullständig version : Du vet att du har tränat hårt när...
Då var det dags för en humortråd där vi bygger på exemplet "du vet att du har tränat hårt när..." Tanken är att vi ska ge exempel som vi alla, eller de flesta, kan se oss själva i. Nedan följer exempel.
"Du vet att du har tränat hårt när du seriöst överväger att köra mot rött för att slippa trycka på bromsen efter benpasset, och ta den hemska smärtan *gah!* ."
"Du vet att du har tränat hårt när den största gymkillen pratar med en :hbang: ."
Ok, kanske inte jättebra exempel, men jag vet att ni kololiter fixar detta!
Om detta redan gjorts ber jag om ursäkt och om det är opassande radera.
...du håller i räcket med båda händerna när du går ner för trappan.
...det är en komplicerad och uttröttande uppgift att ta av sig t-shirten i omklädningsrummet.
...du reser dig upp ur sängen på morgonen genom att huka dig framåt och svinga dig upp.
...maltodextrin smakar gott.
Aminosyrorna är goda efter benpasset.
*Illamående som fan
*Spräckta blodkärl i ögonen
*Bryr mig inte om jag ser totalt lobotomerad ut på vägen hem
... missar dina föreläsningar pga av att du är fysiskt inkapabel att förflytta din kropp till campus
Då man ser till att fatta sig kort i mobiltelefonen på väg hem från gymmet då man inte orkar hålla upp telefonen till örat en längre period.
Då man ser till att fatta sig kort i mobiltelefonen på väg hem från gymmet då man inte orkar hålla upp telefonen till örat en längre period.
Igenkänningsfaktorn är hög haha :D
En annan klassiker är ju fritt fall ner till toasitsen
Du minns inte vad de sista övningarna i passet som du alltid gör heter.
Det är en svår matematisk uppgift att anteckna vikter och reps.
Du rullar ut hjulet och istället för att dra in det mot dig igen så finner du dig liggandes på mage med funderingar på att somna.
Gångstil som en fullgubbe.
När man får höra kommentaren bra jobbat, eller det där var inte dåligt
Figgeduni
2013-02-19, 00:34
Då du inte kan styra bilen med en hand längre utan måste köra tio i två fattning och liksom skjuta efter med både händerna!
Då du ligger kvar på mattan efter att ha kört mage och de enda du vill är att ligga kvar och sova!
Rikard Jansson
2013-02-19, 00:39
- du spyr och gråter på samma pass, av vanlig hederlig styrketräning
- du har sådan träningsvärk att du inte kan plocka upp saker ifrån marken utan att lägga dig ner
BisonLGcrew
2013-02-19, 00:46
Sitter i soffan hemma i de svettiga träningskläderna, där du suttit o stirrat fast du stapplat hem från ett 2h45min benpass för mer än 1,5h sen. Det enda som får en ut till köket är katabolism-fear men en dusch är fortfarande väldigt avlägsen. Jag grät en tår med spydde inte - pussy much?
...du håller i räcket med båda händerna när du går ner för trappan.
+1. Det här alltså :D Hög igenkänningsfaktor på denna! Man ska gärna hålla så absolut mycket av kroppsvikten mot räckena som är fysiskt möjligt också.
Känner igen mig här :d
När det blir en mardröm att sätta sig på toa.
Vandraren
2013-02-19, 06:47
när du har sex med en grapefrukt för att få lite extra pengar.
Fishtank
2013-02-19, 07:08
När du skakar av utmattning hela kvällen.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
...du inte orkar lyfta armarna för att ändra riktning på det snedsprutande duschmunstycket.
..När du inte orkar hålla uppe armarna så länge så att du kan borsta klart tänderna utan att med jämna mellanrum byta hand.
Dyrgripen
2013-02-19, 10:11
när du har sex med en grapefrukt för att få lite extra pengar.
Tycker folk att det där är kul fortfarande? Eller är du bara ute efter lite uppmärksamhet?
...När du inte når att tvätta överallt på ryggen.
...När du knappt får av/på jeansen.
Dyrgripen
2013-02-19, 10:20
När man tagit så mycket PWO så att lillfjong är död i 3 dagar.
Ja, har man tagit så mycket PWO så måste passet bli sjukt bra.
Brickhead
2013-02-19, 11:04
När man måste kämpa för att få av sig sin t-shirt och ser helt muppad ut efter passet.
Supercharger
2013-02-19, 11:04
..när man får kramp av att skaka shakern.
..du ber folk att inte få dig att skratta pga av din träningsvärk i magen.
..man pustar och frustar för att få på sig ett par strumpor.
..kraschlandar på toan för att senare brotta sig upp från den.
..inte kan shamponera håret utan att få syra i armarna.
... svaret till folk som vill småprata efter passet är: Orkar inte!
... du överväger att dissa tjejens sexförfrågan.
... bilnycklarna känns tunga
... du inte trycker ner handtaget på dörren utifrån gymmet utan står och lutar dig fem sekunder mot knappen för automatisk dörröppning.
redbrigade
2013-02-19, 11:10
När man tagit så mycket PWO så att lillfjong är död i 3 dagar.
Ja, har man tagit så mycket PWO så måste passet bli sjukt bra.
Det var inte tjack du tog?
gratefuldead
2013-02-19, 11:29
... Du försöker idka samlag med viktkakor.
... När man böjer ned huvudet under armhöjd för att kunna tvätta det, då de satans armarna vägrar lyfta sig över axelhöjd.
Dyrgripen
2013-02-19, 11:52
När man blir utskickad från sats för att det tydligen "ser ut som det snöat" efter all magnesium man använt till marken
du har tränat hårt när du är katabolt
... När kompisarna pratar om hur länge de sovit inatt och du utbrister: "ÅÅÅH JAG FICK BARA 9H SÖMN INATT!" - och fortfarande känner dig som en zombie.
...när du ångrar valet att ta MC till gymmet eftersom underarmarna börjar krampa ihop på motorvägen.
...när du mår så dåligt efter sista intervallen att du lägger dig platt på golvet ett par minuter
...när du inte lyckas få av t-shirten efter tricepsträningen
...när 4st poliser väntar på dig i omklädningsrummet
...när bröstet lever sitt egna liv timmar efter träningens slut.
Lachrillo
2013-02-19, 13:40
...Vaknar 3 gånger på natten av stånd efter benpass ( Oh yes, it happends, sometimes )
Blindguard1
2013-02-19, 14:15
När du lunkar hem efter gymmet, varje trappa är en utmaning, när du åker med kommunaltrafiken hem men orkar knappt gå av, för att sedan komma hem, slänga i sig mat och ramla ihop i sängen och somna... Händer ett flertal gånger att jag bara hinner komma hem, äta för att sedan sova i 30-60m...
Samt så har vi ju att sätta sig på toaletten... går fan inte.
när du inte kan få ut bilen från parkeringen. Du klarar inte av frikopplingen pga kramp i benen.
När du skiter i din "SWAG" med 1000 kronors skjortan och kör t-shirt till jobbet ... för att du ej kan ta den på dig efter ett bröstpass
När du vaknar upp och upptäcker att du stått still i fem minuter på gymmet efter ett set marklyft
När du på fullaste allvar funderar på att sova över hos en vän i staden en vardag istället för att cykla hem ( landsbygd, motvind, 15 bast och benpass är ingen bra kombo ... )
Då du kan skala potatis med dina valkar ...
gratefuldead
2013-02-19, 15:32
... När du får mjölksyra i axlarna av att byta glödlampa.
ChrisRiddick
2013-02-19, 15:36
...när det är en 50/50 procents chans att du inte kommer upp igen efter du satt dig i soffan, någonsin.
Andy.da.wohoo
2013-02-19, 16:34
...när du ångrar valet att ta MC till gymmet eftersom underarmarna börjar krampa ihop på motorvägen.
...när du mår så dåligt efter sista intervallen att du lägger dig platt på golvet ett par minuter
...när du inte lyckas få av t-shirten efter tricepsträningen
...när 4st poliser väntar på dig i omklädningsrummet
...när bröstet lever sitt egna liv timmar efter träningens slut.
Den fetstilta är jag efter varje set marklyft nuförtiden.
Det var inte tjack du tog?
Jo, det var ju en PWO :D
...din fysik utvecklas cofffee
- när du håller din kaffemugg med tvåhandsfattning... flera dagar i sträck.
du kan tillfredsställa två unga blondiner innan du själv kommer!
LarsLasr
2013-02-19, 21:10
http://liftingmemes.com/wp-content/uploads/2012/10/644078_418738561525637_2097667911_n.jpg
när du inte kan få ut bilen från parkeringen. Du klarar inte av frikopplingen pga kramp i benen.
Där ja :D och kärringstopp pga vaderna är förstörda
aronohman
2013-02-19, 21:17
du måste göra fritt fall till toasitset
..När Oxe ger dig en komplimang efter passet.
..När du blöder näsblod efter ett set knäböj
..När saker hägnades på väggar i angränsade rum ramlar ned när du tränar mark.
..När du finner allt annat än horisontalt läge omöjligt.
När du överväger att inte ta egopics på gymptoaletten för att mobilen är för tung.
..när du alltid väljer invalidanpassad toalett när du ska göra nummer två istället för vanlig efter böjpasset på grund de praktiska stängerna som du kan ta stöd av.
..när du allvarligt har övervägt att installera dylika stänger på egen toalett.
..när du allvarligt överväger att införskaffa rullator efter benpassen och troligtvis inte ens skulle skämmas för att visa upp dig offentligt med en sådan.
..när du tackar nej till intimt umgänge på grund av att du inte vill riskera kramp i baksida lår alternativt latsen efter ett speciellt hårt träningspass.
-När man sätter händerna på knäna och trycker ifrån för att komma upp för trappor.
-När man vaknar mitt i natten av sendrag/kramp etc i låret.
-När du inte kan ligga på sidan för att bröstmusklerna trycks ihop.
Latissimus Dorsi
2013-02-19, 22:11
..När Oxe ger dig en komplimang efter passet.
..När du blöder näsblod efter ett set knäböj
..När saker hägnades på väggar i angränsade rum ramlar ned när du tränar mark.
..När du finner allt annat än horisontalt läge omöjligt.
Händer sånt? Vad hade du lyckats med då, ta 300 i bänkpress RAW ?
... När dina vader darrar som asplöv
whuddafuks
2013-02-20, 16:02
..när du alltid väljer invalidanpassad toalett när du ska göra nummer två istället för vanlig efter böjpasset på grund de praktiska stängerna som du kan ta stöd av.
..när du allvarligt har övervägt att installera dylika stänger på egen toalett.
..när du allvarligt överväger att införskaffa rullator efter benpassen och troligtvis inte ens skulle skämmas för att visa upp dig offentligt med en sådan.
..när du tackar nej till intimt umgänge på grund av att du inte vill riskera kramp i baksida lår alternativt latsen efter ett speciellt hårt träningspass.
:laugh:
Åh, tunga benpass alltså... när jag väl har satt mig på en toalett så är det banne mej kört!
-du knappt klarar av å bära hem matkassar å starkt funderar på att ringa taxi för å ta dig hem trots att du bara bort ett par hundra meter bort
-då du inte klarar av å räta på din fingrar utan måste använda den andra handen för å räta ut dom
När trycket i ryggen genererar smärta efter marklyften i tilläklig omfattning för att du ska grina.
När det blir fruktansvärt tungt att hålla en mobiltelefon mot örat trots att du vikt ner skallen till axelhöjd för att ens ha en chans att nå örat med nämnda aparatur.
När du sprider glädje i receptionen nedanför trappan på väg till omklädningsrumet bara genom att försöka ta dej ner för nämnda trappa utan att förstöra någon del av inredningen. i dessa lägen har undetecknad vid många tillfällen funderat över om det skulle innebära mindre smärta att helt enkelt rammla ner för trappan med nämnda risk för att förstöra inredningen istället för att försöka utöva någon form av gångart.
Känner igen mig i så många. Ibland undrar man ju vad man håller på med :d
när pensionärer går förbi dig när du går hem från ett benpass
när du inte kan ligga ned för att hela kroppen gör så ont
när du inte kan sova pga kroppen är så utmattad
när du försöker dosera med pipett i lab efter ett armpass
Oljeblixten
2013-02-20, 16:28
Samtliga gäller för mig i dag... jag har nog kört igång lite för hårt...
-När "chefen" undrar varför man kom dit då man ändå inte kan jobba.(hände i dag) :C
Visst humortråd men man får lätt intrycket av att många tycker det är ballt med skador. *rolleyes*
Dyrgripen
2013-02-20, 17:41
Visst humortråd men man får lätt intrycket av att många tycker det är ballt med skador. *rolleyes*
Skador? Det är mer värk. Kanske.
Skador? Det är mer värk. Kanske.
Värk är ballt? *popcorn*
När man får skriva på tavlan,
När det är för jobbigt hålla mobilen till örat med handen mer än 10-15 sek
När man inte orkar äta med bestick utan öser maten på golvet för att kunna ligga med ansiktet i det och bara tugga.
När man inte orkar äta med bestick utan öser maten på golvet för att kunna ligga med ansiktet i det och bara tugga.
Jag inser att jag har en bit kvar tills jag lärt mig träna riktigt hårt! :(
Haha!
När man får skriva på tavlan,
Vad kostar en sån tavla och var köper man en sån?
Vill ha *popcorn*
Vad kostar en sån tavla och var köper man en sån?
Vill ha *popcorn*
Konstverket är ovärderligt, eller du menar griffeltavlan? ;)
Hittade på blocket för 500kr hos en rivningsfirma. 3m lång så det krävdes en skåpbil för att hämta den.
... du böjer dig ned för att tex knyta skorna och tänker om det finns något annat man kan göra när man lika har hukat sig.
... du böjer dig ned för att tex knyta skorna och tänker om det finns något annat man kan göra när man lika har hukat sig.
Också en bra indikator på att man är lagom fet :em:
Konstverket är ovärderligt, eller du menar griffeltavlan? ;)
Hittade på blocket för 500kr hos en rivningsfirma. 3m lång så det krävdes en skåpbil för att hämta den.
Klockrent! Ska leta upp en till klubben på blocket. Så att jag också kan träna hårt.
När shampoonera håret är ett projekt som måste delas upp i 10 omgångar för du måste vila armarna emellan
Konkelbär
2013-02-20, 18:57
..när du intervallrunkar
Också en bra indikator på att man är lagom fet
Det är en indikation på att man har kört ett hårt rygg/benpass
-när du kommer hem köper onlinepizza, och ber grannen mata dig och ge dej en hjälpande hand i byxan upp och ner.
När du tar en längre väg som är mindre isig pga du inte vet om du orkar stabilisera upp kroppen om du skulle tappa fotfästet.
När du väljer att vänta 6 minuter på en buss som ska ta dig en sträcka som tar 3 minuter att gå men det är en uppförsbacke i vägen.
När du efter ett pass får en mildare höjning av kroppstemperaturen, svettas som en tok och i allmänhet fungerar som ett element resten av dagen.
När du inte klarar dig med mindre än tolv timmar sömn.
..när man hellre står och väntar på hissen i evigheter än att ta den "korta" trappan upp.
..när man överväger att ragga upp någon bara för att slippa krångla tröjor och skit över huvudet själv..alternativt skiter i att ta av sig kläderna på överkroppen.
..när man överväger att ge bort sin älskade hund för man håller på att börja grina på promenadhelvetena för hundskrället inte fattar att man i bästa fall kan gå en tredjedel så snabbt som i vanliga fall.
jagärensnnällman
2013-02-21, 04:29
Vad många roliga biffar det finns i tråden =))
Albin Eriksson
2013-02-21, 04:30
...när man går hem efter gymmet.
När man vaknar klockan halv två på en söndag efter maklyftspasset ... och fortfarande känner sig som en zombie ... då man dessutom lade sig klockan halv tolv på lördagen
true story
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.