Visa fullständig version : Danska prinsessans PT fast i dopingkontroll (Craze?)
Fernicus
2013-02-18, 18:24
http://www.expressen.se/kvp/prinsessans-tranare-falls-for-dopingbrott/
Enligt egen utsago testades han positivt efter att ha tagit Craze, om det är något mer lustigt i hans blodomlopp låter jag vara osagt.
Spekulationer? Någon som har mer info om storyn? Det kan ju även vara en påminnare till alla de som brukar s.k "gråzonspreparat" som Craze och Jack3d.
EiseltUK
2013-02-18, 18:31
Vore intressant att veta vilka illegala substanser....
Sheogorath
2013-02-18, 19:43
Det här känner du säkert till TS, men att Craze kan ge positivt utslag för amfetamin och metamfetamin är gammal skåpmat. Det är med all sannolikhet fenetylaminen som gör det varför man kan förvänta sig det samma med Jacked XX, F#cked up, Bliss m.fl. produkter som lanserats sedan DMAA blev klassad som hälsofarlig vara.
EiseltUK
2013-02-18, 19:48
Det här känner du säkert till TS, men att Craze kan ge positivt utslag för amfetamin och metamfetamin är gammal skåpmat. Det är med all sannolikhet fenetylaminen som gör det varför man kan förvänta sig det samma med Jacked XX, F#cked up, Bliss m.fl. produkter som lanserats sedan DMAA blev klassad som hälsofarlig vara.
Jo men samtidigt är ju PEA inte klassat, i varje fall inte i Sverige.
Fernicus
2013-02-18, 20:01
Jag jag är inte förvånad direkt. Vet inte hur det är i Danmark, men på GG varnar de ju för att det kan ge utslag vid träning. Å andra sidan kan det ju vara en bra syndabock om han nu skulle vara glad i andra substanser också. Men som sagt, jag vet inte vem han är, så jag uttalar mig inte om just det :)
Sheogorath
2013-02-18, 20:03
Jo men samtidigt är ju PEA inte klassat, i varje fall inte i Sverige.
Precis. Därför kan man ju inte åka dit för det, men det kan ju ändå ställa till med trubbel. Förlorad träningstid, arbetstid, fritid osv.
Sheogorath
2013-02-18, 20:23
Jag jag är inte förvånad direkt. Vet inte hur det är i Danmark, men på GG varnar de ju för att det kan ge utslag vid träning. Å andra sidan kan det ju vara en bra syndabock om han nu skulle vara glad i andra substanser också. Men som sagt, jag vet inte vem han är, så jag uttalar mig inte om just det :)
Via ett blodprov ska man kunna se skillnad på t.ex. B-fenetylamin och amfetamin. Så har han snaskat buspulver utöver sitt Craze-bruk lär det komma fram oavsett vad han säger. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.