handdator

Visa fullständig version : Efter GVT

Superstarkt
2013-02-18, 12:08
Hej,

Håller på och kör GVT och tycker det går finfint.
Om nån vecka tänkte jag byta program.

Nån som har tips på vad man skulle kunna ge sig på efter? Läste om ett program där man kör 5x5 som jag tyckte lät intressant, rätt väg att gå?

KalleTeodor
2013-02-18, 12:16
jaha gvt då vet jag.

ja kör ASOAJSIOJHA ska byta snart.

skriv vad programmet heter annars blir det svårt att ge något tips!

Superstarkt
2013-02-18, 12:21
jaha gvt då vet jag.

Hejdu,
Gvt går ut på att man kör 10x10 per muskel. Få övningar, kör muskeln 1 ggr i veckan. GVT står för German volum training. Enkel googling hade gett dig svar men nu vet du!
Lycka till med ASOAJSIOJHA.

Illustrerade mannen
2013-02-18, 12:25
jaha gvt då vet jag.

Känner du inte till GVT är du nog inte redo för att ge tips...

TS - antar att du kör GVT för volym (bl.a.). Kanske RSR (extended) för styrka? Hur länge har du kört GVT? Testade för några år sedan, men pallade inte med den volymen!

Leifallan
2013-02-18, 12:26
Hur länge körde du GVT?

Hur såg upplägget ut? Jag hade kört något program ett par block på ett medelprogram.
5x5 är helt rätt väg att gå tycker jag. Vi behöver nog veta lite mer om hur du tränat dock.

KalleTeodor
2013-02-18, 12:26

TS - antar att du kör GVT för volym (bl.a.). Kanske RSR (extended) för styrka? Hur länge har du kört GVT? Testade för några år sedan, men pallade inte med den volymen!

german volume training. vet vad det programmet är efter att jag googlat gvt. varför inte bara skriva det direkt istället för att skriva massa förkortningar.

Fordon
2013-02-18, 12:31
german volume training. vet vad det programmet är efter att jag googlat gvt. varför inte bara skriva det direkt istället för att skriva massa förkortningar.

Varför inte googla det direkt istället för att vara en dryg jävel? Det är uppenbarligen inte dig han behöver råd ifrån så move on.

Superstarkt
2013-02-18, 12:37
Hittade någons program här på forumet som jag plankade rakt av.
Bröst/rygg. Bänk, latsdrag, kompl med flys och stående rodd.

Bicep/axel
Skivstångscurl, militärpress, kompl med hammercurl och Reversed flyes.

Tricep
Har varierat något här då jag inte riktigt hittat rätt men press med rak stång förekommer.

Ben
Knäböj och kompl med vadpress.

Några här på vorumet och på Interworld menade på att man inte skulle köra kompl övningar utan bara en övning per muskel, jag har kört det ändå och funkat finfint. En jäkla skillnad i volym och uthållighet och har bara kört i 7v. Tänkte köra 10-12v.

Ondskapelsen
2013-02-18, 12:40
Jag provade GVT ett tag och tyckte det var skitkul. Hade enorma problem med att hitta rätt vikter dock, det var riktigt jävla svårt faktiskt.

Med så hög volym så vore det kanske kul att köra något med lägre volym och tyngre nu? 5x5 eller kanske ännu lägre?

Superstarkt
2013-02-18, 12:43
Jag provade GVT ett tag och tyckte det var skitkul. Hade enorma problem med att hitta rätt vikter dock, det var riktigt jävla svårt faktiskt.

Med så hög volym så vore det kanske kul att köra något med lägre volym och tyngre nu? 5x5 eller kanske ännu lägre?

Mm, var lite det jag var inne på. Kört gym ett par år men inte nån världmästare på att hitta på program ska jag nog erkänna.
5x5 borde kanske vara nått att kika på, tänker jag rätt om jag lägger upp ett program och utesluter alla övningar jag kört i gvt? För omväxlingskull menar jag.

z_bumbi
2013-02-18, 12:50
Jag skulle behålla så många övningar som möjligt eftersom du har lagt ner tid och energi på att vänja dig vid dem.

Ondskapelsen
2013-02-18, 12:50
Mm, var lite det jag var inne på. Kört gym ett par år men inte nån världmästare på att hitta på program ska jag nog erkänna.
5x5 borde kanske vara nått att kika på, tänker jag rätt om jag lägger upp ett program och utesluter alla övningar jag kört i gvt? För omväxlingskull menar jag.

Visst kan du variera, men jag tycker verkligen inte att du ska byta ut knäböj enbart för att variera. Vad jag minns så körde man i GVT hantelbänk så nu är det kanske dags för vanlig bänk?

dluddeckens
2013-02-18, 13:21
Jag skulle behålla så många övningar som möjligt eftersom du har lagt ner tid och energi på att vänja dig vid dem.

TS: Vilka övningar körde du exakt? Sett några olika GVT varianter.

Jag skulle nog köra:

2 månader med 5 reps x 8 set på samma övningar (5 x 5 blir för få set då man inte har så många övningar i GVT).

2 månader efter det hade jag ytterligare ökat vikterna, sänkt reps + ökat antal set. Typ: 3 reps x 10 set.
.

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/441/German_Volume_Training.aspx

Bra länk för de oinsatta.
-------------

Superstarkt
2013-02-18, 13:24

Läst lite om RSR men hajar inte helt upplägget. Som jag tolkar det ska man köra samma muskel 3 ggr per vecka, kan det stämma? Har du nått program du skulle kunna dela med dig av?

Illustrerade mannen
2013-02-18, 14:08
http://www.joeskopec.com/extrussianpower.xls

Du får räkna och klura lite, men det är det värt, kul och givande - men svinigt tungt... Jag kör även tisdagar (armar) och torsdagar (axlar) men kör då lättare/fler reps. Mage måndagar och fredagar (om jag orkar). Har också lagt in lite mer rygg efter marken på onsdagar, men det blir inte mycket. mer som plåster... Helt träningfria dagar under helgen.