handdator

Visa fullständig version : vad ska jag äta för att bli mätt???

Linnea
2004-02-18, 14:33
Hej
Tränar ungefär 5pass i veckan (3 av dom är styrketräning) Har tidigare tränat för att lägga på mig muskler men har då också fått lite fettöverflöd som jag vill försöka få bort. Jag tränar helst ca 2-3timmar efter en måltid. Problemet är att jag blir så otroligt hungrig efteråt. Jag tycker aldrig att jag blir mätt fast jag ätit mer än normalt. Är det någon som har några bra tips på mättande mat efter träning eller något kosttillskott man kan ta för att inte måsta trycka i sig så många kalorier.

Everest
2004-02-18, 14:39
Generellt sett tycker jag att mat med högt proteininnehåll mättar bäst, tex kött, fisk, kyckling och liknande. Pasta,ris och potatis känns det nästan som man kan trycka i sig hur mycket som helst

z_bumbi
2004-02-18, 14:53
Originally posted by Linnea
Hej
Tränar ungefär 5pass i veckan (3 av dom är styrketräning) Har tidigare tränat för att lägga på mig muskler men har då också fått lite fettöverflöd som jag vill försöka få bort. Jag tränar helst ca 2-3timmar efter en måltid. Problemet är att jag blir så otroligt hungrig efteråt. Jag tycker aldrig att jag blir mätt fast jag ätit mer än normalt. Är det någon som har några bra tips på mättande mat efter träning eller något kosttillskott man kan ta för att inte måsta trycka i sig så många kalorier.

Blir du hungrig efter ett träningspass?
Det är ju inte så konstigt då kroppen ju behöver energin som bäst då, fyll på förråden efter träningen och dra ner vid något annat tillfälle är väl det som funkar bäst.

Karelin
2004-02-20, 10:38
själv brukar jag köra en frukost variant med pasta, ägg, grönsaker, fiskolja och mjölk... åså lite äppelcidervinäger på det... mättar tokskönt i kistan... blir typ aldrig hungrig efter det =)