handdator

Visa fullständig version : Moonshiners

MackeJuve
2013-02-15, 15:26
Ja, jag är discoveryberoende. Ser allt. Något av det sjukaste jag följer är programmet Moonshiners, som handlar om 3-4 amerikanska hembrännarpar. De är riktiga rednecks med allt vad det innebär, och tillverkar sin sprit ute i ödemarken medan sheriffen letar efter dem med bil och flygplan. Det sjuka är dock att de är med helt öppet i programmet, utan blurrade ansikten. Och kamerateamet filmar inte bara dem, utan sitter även med i bilen när sheriffen åker runt och letar efter dem. I en scen ser man två moonshiners sitta och gömma sig i grönskan medan sheriffens bil glider förbi 15 meter bort.

Det kan ju inte vara helt uppgjort. Hur kan hembrännarna vara med helt öppet i ett program som sänds över hela världen utan att åka dit? Och hur kan kamerateamet vara med både hembrännarna och sheriffen utan att avslöja något?

Hoppas det finns någon mer discoverynörd här :)

Tricce
2013-02-15, 15:29
Låter som något jag vill se iaf :D

knuckles
2013-02-15, 15:30
Ja, jag är discoveryberoende. Ser allt. Något av det sjukaste jag följer är programmet Moonshiners, som handlar om 3-4 amerikanska hembrännarpar. De är riktiga rednecks med allt vad det innebär, och tillverkar sin sprit ute i ödemarken medan sheriffen letar efter dem med bil och flygplan. Det sjuka är dock att de är med helt öppet i programmet, utan blurrade ansikten. Och kamerateamet filmar inte bara dem, utan sitter även med i bilen när sheriffen åker runt och letar efter dem. I en scen ser man två moonshiners sitta och gömma sig i grönskan medan sheriffens bil glider förbi 15 meter bort.

Det kan ju inte vara helt uppgjort. Hur kan hembrännarna vara med helt öppet i ett program som sänds över hela världen utan att åka dit? Och hur kan kamerateamet vara med både hembrännarna och sheriffen utan att avslöja något?

Hoppas det finns någon mer discoverynörd här :)

Har alltid funderat över detta med... verkligen konstigt då de filmar ur båda parters perspektiv men på något sätt måste det var uppgjort om det inte är olika tidsintervaller eller liknande...

LillaTjejen
2013-02-15, 15:31
Lär ju finnas mer än bara ett kamerateam ;) och för att få till programmet lär det ju finnas nån form av avtal som gör att de som filmar och allmänt har med serien att göra inte får avslöja de som bränner för snuten och vice versa kan man tänka sig.

Personligen bara älskar jag kommentaren "It aint elegal untill you get caught" Sättet han uttalar det och satsmelodin är bara bäst :d

Juxta
2013-02-15, 15:33
Haha men det är ju fake. Har själv kollat på det. Det är lika fake som "slagsmål" i skogshuggarprogrammet och alla auktionsprogram. Ok, auktionsprogramen kanske inte är 100% fake men det är nog mycket snack innan dom slår på kamerorna.

MackeJuve
2013-02-15, 15:50
Låter som något jag vill se iaf :D

Det är riktigt underhållande alltså! Men precis som Gold Rush så är det väldigt deprimerande, går skit 99% av tiden.

Har alltid funderat över detta med... verkligen konstigt då de filmar ur båda parters perspektiv men på något sätt måste det var uppgjort om det inte är olika tidsintervaller eller liknande...

Ja detta har förbryllat mig i någon vecka nu, riktigt irriterande.

Lär ju finnas mer än bara ett kamerateam ;) och för att få till programmet lär det ju finnas nån form av avtal som gör att de som filmar och allmänt har med serien att göra inte får avslöja de som bränner för snuten och vice versa kan man tänka sig.

Personligen bara älskar jag kommentaren "It aint elegal untill you get caught" Sättet han uttalar det och satsmelodin är bara bäst :d

Mm har med tänkt så. Only in America. Deras språk är fantastiskt, riktiga lantisar!

Haha men det är ju fake. Har själv kollat på det. Det är lika fake som "slagsmål" i skogshuggarprogrammet och alla auktionsprogram. Ok, auktionsprogramen kanske inte är 100% fake men det är nog mycket snack innan dom slår på kamerorna.

Hahahaha skogshuggarprogrammen har gett ett par skratt! Fantastiskt program. Men vill ha lite belägg för att det är fake, ska testa en googling.

Okej
2013-02-15, 15:52
vQEcp6c1wf0
Spela roll om det är fejk, det är underhållning :D

ceejay
2013-02-15, 15:52
lika fake som judge judy

MathiasF
2013-02-15, 15:54

lika fake som judge judy

De har två uppföljarprogram som nyss sänts efter säsongen nu har tagit slut (säsong 2).
Där säger de att det inte alls är fejk, att allt är på riktigt.

Själv är jag osäker.

MackeJuve
2013-02-15, 15:55
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111219153232AA8PSc7

http://starcasm.net/archives/136296

mycket tyder på att det är fake... fan vad sjukt. Understa länken är bäst.

Tricce
2013-02-15, 16:23
Jävligt likt

4Zl7S1LaPMU

Dyrgripen
2013-02-15, 16:45
Allting som visas på tv är fake. Ja nyheterna också.

knuckles
2013-02-15, 16:47
Allting som visas på tv är fake. Ja nyheterna också.

Källor på detta?

Duran
2013-02-15, 16:54
Låter som exakt min tevesmak!